Stabby
Ouwe rot
Je kan toch patterns maken op de MPC500 he? Ik vind daar niets over in de handleiding.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ik weet nog niet of ik een MPC-500 wil hebben of nog een Roland SPD-S. Ik heb al een SPD-S maar kan ik die aansluiten op de MPC? Het zal best kunnen maar heb ik meer aan een tweede SPD-S of een 500? Ik hou van de effectjes van de Roland en kan die van Akai in zijn schaduw staan?
Ik weet op dit moment nog niet of ik een tweede SPD-S wil of een 500 dus...
Hoeveel samples kun je in zo'n 500 proppen? In de SPD-S 800 ofzo en da's veel meer dan in zo'n ander SP-tje.. iets van 128.
MPC500 (voor 500 euro) versus SPD-S dus (500 euro) en welke is het mooist?
Dat ik er met drumstokken op kan rammen is mij al 200 euro waard ; )

En dan met een welgemikte tik een EMS reutel ertussen door. 
Goede effecten ruleren.
De effecten op de MPC 500 zijn......nou ja laten we zeggen dat ze enig effect hebben op het geluid, maar tis niets hoogstaands en ze eten ook nog eens polyphonie (processing power). Overigens en misschien geheel ten overvloede kun je de output van de MPC 500 weer intern resamplen, dus samples laden + pattern maken -> samplen zonder ook maar iets anders aan te raken. Naaaiss.
Ik heb m'n MPC 500 pas een dag, maar ik vind hem nu al erg leuk. Alleen balen dat je het volume van de metronoom niet kunt aanpassen. Maar da's echt m'n enige klacht tot nu toe. Ik prog. eerst wel een 4/4 hihat beatje en laat de metronoom alleen de count in doen en dat gaat het ook wel.

Wil er nog even aan toe voegen dat de meest recente OS een highpass filter aan de MPC500 heeft toegevoegd.
Er was nog een bug met de highpass filter, maar dat is ook al opgelost:New Features / Changes
1. All new Multimode Filter
2. Added an Autonormalize function
3. Shift + Note Repeat will now latch Note Repeat
4. Improved voice polyphony when effects are being used.
5. Chop Shop update: allows the ability to load new Chop Shop 2.0 files.
6. Patched Phrase samples will now be saved in Version 2.0 Format
7. Loading samples now start from the beginning each time
8. STEP EDIT: the pad for a pad event can now be changed by hitting a pad while the pad parameter
has the cursor focus.
9. STEP EDIT: inserting a note/pad event will default to a velocity of 127 (previously this was 0).
10. Turned off cursor timer when naming
11. Added global selected Track
Nog iets: L56 zei dat je maximaal 24 programs kan inladen, maar dat is met OS versie 1.12 al verhoogd naar 128.
Thanks L56 :bier:

Dat maakt de MPC500 wel een lekkere bak! Kan je snel wisselen tussen de programma's?
Dan zoek ik nog suggesties voor electro samples (vooral drum samples) en dan haal ik volgende week de MPC500!