Wat is deze baslijn??

Bass

Gepokt en gemazeld
...FM zeker?????

Of kan dit ook met een JP8000....?

[Niet om na te maken maar gewoon nieuwsgierig....]

Attachments

• hhbassline.mp3
    91,8 KB · Bekeken: 73
Re: Wat is deze baslijn??

Origineel geplaatst door Bass
...FM zeker?????

Of kan dit ook met een JP8000....?

[Niet om na te maken maar gewoon nieuwsgierig....]

Front 242 met Headhunter. Ja, grote kans dat dat FM is. (scherpe randjes).. ik meen dat ik er iemand over heb horen vertellen dat 't een van die TX8-nogwat bakken waren.

dit is alvast geen waldorf pulse aangezien die gewoon nog niet bestond toen deze plaat uitkwam.
front 242 gebruikten (en misbruikten) de DX7 in die tijd veel in combinatie met een emulator II en een berg analoge synths.
Aangezien deze gasten veel tijd spenderen aan hun klank in studio, is het vrijwel zeker een combinatie van van FM en een portie creatief geknutsel in de studio. Komt in ieder geval niet recht uit een doosje.

Origineel geplaatst door svenn
dit is alvast geen waldorf pulse aangezien die gewoon nog niet bestond toen deze plaat uitkwam.
front 242 gebruikten (en misbruikten) de DX7 in die tijd veel in combinatie met een emulator II en een berg analoge synths.
Aangezien deze gasten veel tijd spenderen aan hun klank in studio, is het vrijwel zeker een combinatie van van FM en een portie creatief geknutsel in de studio. Komt in ieder geval niet recht uit een doosje.

ik zei niet dat t m is, ik zei dat ie er mee gemaakt kan worden ,is volgens mij een groot verschil...

michael.

ik denk gewoon puur FM... zit geen flanger in, dit is gewoon het verschijnsel dat ook bij FM hoort.
velocity is waarschijnlijk gekoppeld aan de laatste operator die tevens feedback heeft op die operator zodat een korte metalische 'tik' ontstaat.

[3] <-- (Fbk)
|
[2]
|
[1]

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mikemix
ik zei niet dat t m is, ik zei dat ie er mee gemaakt kan worden ,is volgens mij een groot verschil...

michael.

bedoelde het ook niet zo...maar het is inderdaad best mogelijk dit basje te maken met een pulse (of enig ander waldorf product)
Dit is trouwens een van die klanken die ik persoonlijk enorm origineel vind..zo origineel dat je'm gewoon niet als sample kan gebruiken in een eigen werk omdat het zo'n herkenbare front klank is (maar ik ben bevooroordeeld)

FM - Zonder twijfel. Is zelfs een standaard sound uit de oude Yamaha TG 33 of TX 81

Back