Minimal Analoque......... (een "geen Trance" Experiment!)

Experiment mislukt.....tis toch trance geworden :P

Ja IDD, het is gewoon trance en helemaal niet "analoque"...

geen van alle genres

dit is techhouse ala Johannes Heil, Heiko Laux
idd met trancy tintje, maar dat hoor je dan ook in de muziek van 2 zopasvermelde duitsers, en zij maken zeker geen trance.

Analoque? nee
tis eerder willen en niet kunnen. en dat ligt aan de software, niet aan het talent van raphie

geen van alle genres

dit is techhouse ala Johannes Heil, Heiko Laux
idd met trancy tintje, maar dat hoor je dan ook in de muziek van 2 zopasvermelde duitsers, en zij maken zeker geen trance.

Analoque? nee
tis eerder willen en niet kunnen. en dat ligt aan de software, niet aan het talent van raphie

hahaha gast wat een reactie dit. Wil je geen mensen beledigen, en ja het ligt aan de software. Haha, wat een vreselijk lachwekkende reactie dit. Ik zeg, nieuw topic "Kutreactie contest 2008".

hahaha gast wat een reactie dit. Wil je geen mensen beledigen, en ja het ligt aan de software. Haha, wat een vreselijk lachwekkende reactie dit. Ik zeg, nieuw topic "Kutreactie contest 2008".

... en jouw constructieve bijdrage hieraan is?? Volgens mij wil jij die nieuwe contest alleen maar opzetten om zelf te winnen 8o)

Zoals de titel al zei: Minimal Analoque:D (niet als in stijl, maar als in gebruikte instrumenten)

Track heeft een HalionOne, V-Station en Virus Ti.
dit alles flink ge EQd en door een SSL Duende gemangeld.

Deze track is nog lang niet af, maar is alleen nog maar een beetje live pielen, kanaaltje aan/uit.

Heb imiddels het tempo van 136 > 128 gedaan en ben m'n filters eens gaan bijwerken. Dan wat ear candy er omheen en kijken of we het wat dieper / mysterieuzer kunnen maken.

Zal dan nog wel weer even een nieuwe versie uploaden. Ik weet ook niet hoe ik dit noemen moet

voor mijn doen wel, normaal heb ik er toch wel pads,supersaws en whooshes in :D daarnaast ook altijd wel 3 of 4 verschillende akkoorden en een melody. Maar wil nu echt eens proberen of ik tot een monotone groove kan komen die d.m.v. kleine variaties toch blijft boeien

ik kan hier zo 10tal platen uit de vinylbak nemen van 10 jaar geleden met nummers die dezelfde vibe en sfeer uitstralen
ze klinken gewoon net iets warmer/analoger

of dat aan de mastering ligt?
kweet niet, volgens mij was het vnl analoge shit

ben geen expert op het vlak van Johannes Heil en Heiko Laux, kweet alleen maar dat ik dat toen lekker vond (was zowat de enige "techno" dat ik kocht)

Rvooh: Hij gaat zo in de herkansing, Mastering en vinyl doen i.d.d. ook wel wonderen, aar de versie die er zo aan komt is ook al weer wat "smeriger"

Niet slecht!

Niet slecht!

Zou op een underground party zeker niet misstaan*D
Doe me wel een beetje denken aan een track a al first rebirth uit de jaren negentig.
greetz
Martijn

Hey ThnX, Ja dit is m'n eerste track waar ik probeer m'n freak uurtjes in een beetje vaag techno sfeertje te krijgen.
Het sublaag is op deze track ook wel erg goed gelukt moet ik zeggen (op de PA denderd hij er ook wel lekker doorheen) :D

Ik ga vandaag nog even stoeien met m'n Pro53 om wat white noise LFO filtersweeps proberen te maken. Deze wil ik er dan nog bij zetten om de breaks nog wat intenser te maken. credo van de track is wel "Less is more" :-)

Mensen die de eerste versie nog hebben gehoord, ben benieuwd naar je feedback op de 2e... is toch redelijk anders.

Tot de 'foute' (pardon) arpeggio rond 3:30 begint vind ik het niet mijlenver van oude The Source Experience af - één van de weinige mannen die techno en trance op een zinvolle manier wist te combineren (maar al lang niet meer en zeker niet in de oren van het meeste techno volk).

Arpeggio in het hoog vervangen door een grommend geluid in het mid-laag, met een hoop subtiele modulatie. Droger en doffer mixen, die vreselijk dunne 909-achtige hihats vervangen door 606-'achtigen', reverb wegsmijten of korthouden met expanders. Eigenlijk vind ik bijna elk aspect van het geluid vreselijk... maar, het is vreselijk mèt een hart, voor elk wat wils. :kimono:

Klopt wel wat je schrijft, vanuit m'n "ervaring" heb ik deze track ook op een "Trance" manier gemixed. ik zal i.d.d. eens gaan experimenteren met wat gates om te kijken of ik de reverb tails wat kan afkappen/inkorten.

Qua ijzerwerk was ik juist flink op zoek naar dun hoog, omdat ik dik mid nog wat te rauw vond (voor mijn doen dan)
De "foute arpeggio" is handmatig geprogrammeerd, en ik vind deze qua contrast juist wel weer lekker en vaag.

Het blijft natuurlijk altijd persoonlijk wat je in een track zoekt en vindt....
Ik kan hier ook nog niet goed een label aanhangen (het is i.d.d. niet rauw genoeg en nog te gelikt voor Techno.....) Aan de andere kant voor Trance uplifting fans is dit wel weer een zetje in die richting......

Back