MIDI clips behandelen Live vs Cubase

divinio

Starting Up...
De overstap van Cubase naar Live heeft me tot dusver alleen maar goede momenten bezorgd. Maar ik vind dat MIDI clips bewerken veel beter gaat in Cubase dan in Live. Gisteren op een ander forum hierover ook wat teruggevonden.

Ik mis echt de tools van Cubase om makkelijk te knippen en plakken, stukken te deleten, enz. Of ik moet echt iets over het hoofd zien in Live? Ik zie alleen maar een potlood en het lijkt me nu toch niet meteen het moeilijkste om in een sequencer te steken...

Ik zit er zelf aan te denken om de, in Live gemaakte MIDI clip, te openen met Cubase, daar alles te bewerken en dit dan terug in Live te importeren om daar de sound te tweaken. Gaat dit? Is het makkelijk?

Nog iemand daar ervaring mee?

Ik hoor het graag :geslaagd:

.

je kan midi clips langer en korter maken, stukjes kopieren, na mekaar zetten, terug consolideren, in stukjes knippen = control e (denk ik nu uit mn hoofd) etc etc
ik vind het editten in Live echt veel gemakkelijker dan in cubase

bedoel je t ni omgekeerd ?
in arrangement view vind ik editing makkelijker. en dan 'consolidate' en je sleept die clip naar je session view (al werk ik zelf volledig in het arrangement view eigenlijk)

Back