programma om .wav op te nemen

simple

geen commentaar
Ik heb een vraagje die mischien al eens gesteld is, maar die ik niet zo snel in de
database kon vinden.

Ik zou een graag een muziek mix willen maken, alleen welk programma is nu het meest geschikt
om bv van cd een stukje muziek te halen (in .wav) zodat ik dat weer in een programma zoals
Logic kan gebruiken.

Een kennis van mij heeft een Mac en die gebruikt Peak. Maar dat is, dacht ik, alleen voor de Mac.
Zoals jullie nu wel zullen begrijpen heb ik dus een PC.

Alvast bedankt, Simon

Als ik het begrijp wil je dus opnemen.

Dat kan zelfs met windows 'sound recorder'. ;)
Maar ik vind zelf Sonic Foundry's Soundforge prettig werken. Verder heb je nog Wavelab van Steinberg en Cooledit, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Heb je Cool edit al overwogen?

http://www.maz-sound.com

check hier eens zou ik zeggen.
cdrip programma's ben je naar op zoek lijkt me :)

proggies waar ik goede ervaringen mee heb [en gratis zijn of shareware] zijn
- Audiograbber
- CDex
- CD Copy

suc6
mw

Je hebt nu lekker de tijd om dit alles uit te zoeken, succes!!:D

Laatst gewijzigd:
Wat voor programma(s) heb je al behalve Logic?

Fantastisch

Fantastisch

Was even de deur uit voor Rebirth.one, (bijna voor niets bij de Free record shop zie een andere thread)
ga weer achter de computer zitten et foila..

Wat is dit toch een mooi medium.

Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden!!:okdan:

Simon

GoldWave gebruik ik, is gratis te testen. Zie www.goldwave.com. Is ook ZEER geschikt om te plakken en knippen, mede door de handige toetscombinaties waarmee je lekker snel kunt werken. Als je het tenminste vaak gebruikt.

GoldWave kan van CD lezen, MP3 importeren, OGG (indien de goeie DLL's erbij gezet zijn).

Je moet effe op Shareware Music Machine 'Cdex' downloaden, = gratis en doet alles wat je wil: cd naar wav of mp3, wav naar mp3, mp3 naar wav.... je moet van te voren wel effe alles goed instellen, anders zoek je je nogal eens rot naar waar je geripte files terechtgekomen zijn op je harde schijf. 'T is echt het beste programma volgens mij, gebruik het al jaren...
Danny

Toppertje..

Toppertje..

Ondertussen heb ik dus een paar van "jullie" programma's gedownload
en ben aan testen welk programma mij het beste ligt.

Nogmaals mijn dank voor jullie reacties

Simon

GoldWave is inderdaad da shit!

Niet moeilijk at all en toch vrijwel alle functies zitten erin plus het is gratis.
Tevens kan je er ook nog een aantal leuke effecten aan toevoegen zoals dynamic eq filters ed.

Proberen die zooi!!

Back