waar krijg ik de dikste sinus subbas uit?

Nightly Build

Go for what you know
ik heb een lekkere ronde sinusbas nodig die die op plekken komt waar voorheen alleen pim fortuin nog kon komen... juist! de onderbuik.

uit welke synthesizer krijg ik de dikste sinus subbas?

(niet TR-808 zeggen want ik wil geen afstervende)

Minimoog

standaard sinus uit een standaard of niet standaard synth, compressing, equalizing...

Probeer Atlantis VST eens. VETTE DIKKE golfvormen! serieus...

Minimoog
Onnodig. Gewoon een 101 of 202 of iets in die richting. VCO's uit, res vol open en klaar. Mini is goed in stappelen van osc's. Als je relaxt wil tuffen koop je ook geen Ferrari. Zonde van het geld als je er maar 80 mee rijdt. :doei:

standaard sinus uit een standaard of niet standaard synth, compressing, equalizing...

Probeer Atlantis VST eens. VETTE DIKKE golfvormen! serieus...
Als je misschien 1 noot aanslaat ja. Pak je die noot er naast zakt ie als een kaartenhuis in elkaar. Netzoals die va synths.

Onnodig. Gewoon een 101 of 202 of iets in die richting. VCO's uit, res vol open en klaar. Mini is goed in stappelen van osc's. Als je relaxt wil tuffen koop je ook geen Ferrari. Zonde van het geld als je er maar 80 mee rijdt. :doei:

Wat een onzin is dit toch weer.
Van een sinus vco valt weinig weg te filteren imho en als je de reso vol open zet hoor je alleen de zelfoscilatie van de filter nog.

:doei:

Ik zou gewoon zeggen dikke sinus een leuke micromoog of zo.

Wat een onzin is dit toch weer.
Van een sinus vco valt weinig weg te filteren imho en als je de reso vol open zet hoor je alleen de zelfoscilatie van de filter nog.

:doei:

Ik zou gewoon zeggen dikke sinus een leuke micromoog of zo.

Dat is de bedoeling ook want een 101 heeft geen sinus, hij zij ook alle vco schuiven uit, en waarschijnlijk dan die zelf ocsilatie sinus samplen.

Maar goed wat ik een hele dikke sinus vind is de sinus uit een ion, nou krijg ik waarschijnlijk alle puristen over me heen maar ik blijf er toch bij :D hij is echt dikjes.

Dat is de bedoeling ook want een 101 heeft geen sinus, hij zij ook alle vco schuiven uit, en waarschijnlijk dan die zelf ocsilatie sinus samplen.

Maar goed wat ik een hele dikke sinus vind is de sinus uit een ion, nou krijg ik waarschijnlijk alle puristen over me heen maar ik blijf er toch bij :D hij is echt dikjes.

Ooow verkeerd gelezen.
Nou om dat nou de dikste sinus te noemen.
Ik denk dat de mooiste sinus juist een beetje smerig is dmv een wavemulitplier of zo.

hap...

neen.

De Ion is vet.
Vandaag nog een test gemaakt tussen de kale zaag van de Ion en de Juno 60, en kwa 'vetheid' van de kale osc is de Ion toch veel harder en steviger van sound. Ok de Juno is niet de hardste synth, maar wel analoog. Een analoge zaagtand klinkt dus ook niet lang altijd 'vetst'. Waar de Juno absoluut overwint is op de 'vette' organische klank van de VCF, daar verliest de Ion door zijn doorgedreven hardheid.

Wat is m.a.w. vet?
Hard en zwaar? Of verdraaglijk warm en 'mooi'.

Op youtube heb ik in het verleden al es een filmpje gepost van de kale oscs van de Ion...

PS: de vetste sinus is volgens mij toch een gefilterde zaagtand... :bekdicht:

linkjes:
http://www.youtube.com/watch?v=UNaRAqnum7I
http://www.youtube.com/watch?v=fFrO71n77pg

weet trouwens iemand hoe het komt dat movie-maker en youtube samen er steeds in slagen om mijn nauwgezet zuiver opgenomen klanken steeds weer te vergruizen?

Back