waar krijg ik de dikste sinus subbas uit?

hmm.. akai had ik zo snel niet aan gedacht... ik heb een mpc3000 alleen daar zit dat testprogammaatje niet bij meen ik. heeft iemand voor mij misschien dat akai progje met de sinusgolf?

Ooow verkeerd gelezen.
Nou om dat nou de dikste sinus te noemen.
Ik denk dat de mooiste sinus juist een beetje smerig is dmv een wavemulitplier of zo.

Nadeel van res open en oscs dicht:

De Sinus is nu niet meer te tunen op een normale manier, maw je kan niet echt meer op je keyboard spelen omdat die piep, of helemaal niet, of heel matig scaled vanaf je keytracking, reeds....

probeer es een dikke sub uit QuadraSid plugin :P dat duwt ook wel lekker door alles heen...

key tracking 100% en dan moet je filter gewoon bespeelbaar zijn hoor. en anders je een slecht trackend filter

Of je laat iets verschrikkelijk feedbacken door een parametrische equalizer.. krijg je ook behoorlijk dikke tonen van (let wel op je speakers) en met de EQ kan je zelf de toonhoogte kiezen die je wilt :)

Vind dat soort subbassen wel lastig af te werken, op sommige toonhoogtes kan het knallen terwijl op andere toonhoogtes de bas weer inzakt..

Als je genoegen neemt met een VSti moet je de gratis Superwave bassynth eens proberen; een stuk of 8 oscillators een beetje ontstemt voor een vette basklank die het dan toch niet haalt bij een analoge bak. De gratis MiniMogue of Arppe 2600 zijn ook gaaf en gratis.

Een goedkope (300 euro ofzo) waanzinnige bak voor bassies:
Akai AX80 en beter in bassen als bijv. een Pro-One o.i.d. (heb ik ook dus kan goed vergelijken).
Als geld niet uitmaakt zou ik voor een Arp 2600 gaan. Nog vetter dan een MiniMoog en nog modulair ook.

Ooow verkeerd gelezen.
Nou om dat nou de dikste sinus te noemen.
Ik denk dat de mooiste sinus juist een beetje smerig is dmv een wavemulitplier of zo.

Dan hou je toch geen pure sinus meer over?

Anyway die akai ken ik ook. Is niet slecht. Vrij breede schaal van mooie staande tonen in het laag. Nadeel is dat ie niet diep genoeg gaat.

Die 202/101 kruipt echt door je lichaam heen. Netzoals een syncussion. Maar er zullen vast veel meer analoogjes zijn die dat kunnen zoals die oude sh reeks van roland.

Hoe minder elektronica hoe beter in dit geval.

Kan iemand dat akai-testding eens uploaden? Aif, wav, snd, allemaal prima. Mn MPC2KXL zat ie niet bij, en als het dat Jaydee/Ummah ding is heb ik er nog wel een mooi plekje voor hier :)

huh, dat is toch gewoon die standaard sinus die je hoort als je geen samples hebt geladen? ik herinner me zoiets uit de s950 als ik het goed heb..

edit: zie nu pas dat dit topic antiek is..

Moest toch ook nog even reageren; uit de decay van een lange 808 BD. Meer power kun je niet hebben imo.

De Yamaha CS-30 heeft ook een ontzettend dikke sinus subbas. Deze heeft er trouwens een aparte volumeknop voor in VCA 1, om een ongefilterde sinus bij de rest van je klank te mixen. Je kunt hiermee zo nodig wat gewicht aan je sound toevoegen, maar je kunt het natuurlijk ook misbruiken :)

Nou moet ik zeggen dat ik zelf niet zoveel heb met een pure sinus subbas, want je zal je basklank naar mijn mening altijd iets "in moeten kleuren". Anders is het op de meeste systemen gewoon niet goed te horen.

Moog? Bass Station?

Novation V-Station:okdan:

Zogezegde kenners moeten hier om lachen. Maar Johndoe ziet, euh hoort blijkbaar heel goed.

Ik krijg heel vaak de vraag welke synth ik gebruik voor m'n bassen.
Altijd V-station. Bijna 9 op 10 tracks.
En ik heb ooit 2 Minimoogs gehad.
Gehad, u leest het goed. En geen seconde spijt dat die weg zijn.

Back