Muziek maken

WOP

Nieuwkomer
Heej, Ik ben een jongen van 21 jaar.
Mijn passie is muziek maken, house, trance, hardstyle en club. Maar ik ben al een tijdje opzoek naar de juiste persoon die mij in contact kan brengen met de muziekwereld.

Ken jij bedrijven, personen etc. die mij kunnen helpen om uit te breiden?

Gr.

Maar ik ben al een tijdje opzoek naar de juiste persoon die mij in contact kan brengen met de muziekwereld.

Ken jij bedrijven, personen etc. die mij kunnen helpen om uit te breiden?

Gr.

volgens mij wil iedereen op SF dit...
Passie heeft iedereen, maar alleen tallent drijft boven. Als je kan blijven watertrappelen zonder te verzuipen komt de rest vanzelf.

Er zijn genoeg bedrijven of personen die je kunnen helpen... als je daar budget voor hebt lol.

suc6!

myspace, youtube, hyves, etc.etc.etc.

volgens mij wil iedereen op SF dit...
Passie heeft iedereen, maar alleen tallent drijft boven. Als je kan blijven watertrappelen zonder te verzuipen komt de rest vanzelf.

Er zijn genoeg bedrijven of personen die je kunnen helpen... als je daar budget voor hebt lol.

suc6!

Ehh Mijns inziens komen de grootste talenten helemaal niet bovendrijven maar blijven ze juist diep 'onder water'.
Voor echt goede muziek is zelden plaats in de breinen van de gemiddelde mens.
Wat wel boven komt drijven is datgene waarmee andere mensen geld denken te kunnen verdienen en daarvoor hoef je helemaal geen virtuoos artiest te zijn, maar iemand die marketingtechnisch gezien goed in de markt zou kunnen vallen bij zoveel mogelijk ( a-muzikaal) koopvee.
Als je het wilt maken in de muziekbusiness kun je het beste een gek kapsel nemen, en melodien maken die zo eenvoudig zijn dat ze na 1 x horen blijven hangen , want net als mensen die zooi bij de macdonalds naar binnen gooien willen ze ook dat soort muziek. Snel verteerbaar en niet bij nadenken.

OF... je moet zo geniaal zijn zijn als bv Frank Zappa, Amon Tobin, Squarepusher Herbie Hancock, Miles Davis en meer van dat kaliber, dat kan ook natuurlijk. En dan vind je publiek je vanzelf wel ( al dan niet nadat je dood bent).
Ik zou zeggen, gewoon je muziek op internet zetten op veel muziekwebsites n hopen dat de juiste mensen het horen en proberen te netwerken.

Mensen die jou hier op synthforum zouden willen helpen zouden zichzelf eerst helpen als ze die kennis hadden waarschijnlijk. Maar ik vond Google wel een hele goeie tip verders.

Maar effe serieus... oh, wacht dat was ik al.
Succes!

Ik wil ook nog altijd eens wereldberoemd en rijk worden. }:|
Ach ik ben ook 21 geweest en dacht ook ooit dat de wereld op mij zat te wachten. ;):o:
Vergeet je niet om je school af te maken en gewoon werk te zoeken?:D:peukie:

Geluk

Hij zocht het geluk, het grote "het"
hij zocht, maar vond het niet
en vele malen stond hij met een kluitje in het riet
hij zocht het geluk in het riet
hij zocht het geluk in het dal, aan de top
maar werd het zoeken moe
Pas toen hij zei: ik geef het op
toen kwam het naar hem toe.

in contact kan brengen met de muziekwereld

WOP, als je hier op dit forum rondneust dan zit je al in de muziekwereld.
Lees topics, luister tracks van forumleden.

Waar doel je nu op? Wil je eerst contact met de commerciele muziekwereld voor je muziek wilt uitbrengen of wil je eerst tracks maken en dan contact?

Je zegt te willen uitbreiden, wat wil je uitbreiden? En sterker nog, wat wil je uiteindelijk bereiken?

De reacties die je hier op deze wijze uitlokt had ik wel verwacht. Ik kon amper geloven dat de naam van je topic muziek maken is.

Maargoed, vertel eerst eens wat over jezelf, of je tracks hebt en of die ergens te beluisteren zijn (myspace?)

Dus de bal ligt.... bij jou.

... btw. ik ben nu 28, en ik wil het ook graag! ...
Mmmm... Ben nu 57 en ik hoef echt niet meer :D

Trouwens, zolang je er zelf geen last van hebt, is naïviteit geen slechte eigenschap; misschien in de muziekwereld wel een pré :)

Mijn advies: bel George Martin eens op en maak een afspraak. Je weet nooit... ;)

Wout

Maar ik ben al een tijdje opzoek naar de juiste persoon die mij in contact kan brengen met de muziekwereld.
Toen ik zo oud was als jou had ik een maat van me waarmee ik samen muziek maakte. We hebben gewoon een berg vinyl gepakt en alle adressen achterop opgeschreven. We zijn vervolgens gaan zoeken op internet en gaan bellen (en Tiësto nog aan de telefoon gekregen) om te vragen waar het naar toe mocht.

Vervolgens 20 CDs verstuurd. 3 antwoorden teruggekregen.

Vergeet je niet om je school af te maken en gewoon werk te zoeken?:D:peukie:

Juist, dit. Je wordt stukken gelukkiger van een goede boterham en binnen redelijke grenzen alle gear die je wilt dan proberen in een tot de nok gevulde ton nog een haring te proppen.

Ik zou zeggen, gewoon je muziek op internet zetten op veel muziekwebsites n hopen dat de juiste mensen het horen en proberen te netwerken.
Dit dus.

Maak zelf clips en zet ze op Youtube met je muziek eronder. Regel jezelf een MySpace music account en ga netwerken. Plaats jezelf op Virb en Hyves en Fairtilizer en SoundCloud en dump daar ook je tracks. Regel jezelf een domein en webruimte - komt wat legitiemer over dan dj_appie21 at hotmail.com en zet daar je bio, foto's en tracks in hoge kwaliteit neer.

Op het moment dat die accounts een beetje lopen stuur je de hoge-kwaliteitslinks naar de maatschappijen die je hebt opgezocht en kijk je of ze bijten. Doen ze dat niet, vraag dan waarom niet - ligt het aan je mixen, klinkt je materiaal niet goed; wat is de oorzaak? Neem die kritiek ter harte en verbeter jezelf. Als je tracks niet goed klinken laat men dat echt wel horen en geen kilo aan woorden of excuses zorgt er dan nog voor dat je 't gepubliceerd krijgt.

Trouwens, zolang je er zelf geen last van hebt, is naïviteit geen slechte eigenschap; misschien in de muziekwereld wel een pré :)

Mijn advies: bel George Martin eens op en maak een afspraak. Je weet nooit... ;)

Wout

vreemd, zo noemt men prof ook

Gagarin

Wout

Je kan hem beter even mailen, dan hoef je niet zo te schreewen.

Back