geluid rekken

Jake

Stamgast
hallo even een vraag,

B.V. als ik een 4/4 drum line maak met 100 bpm, en er een 80 bpm bass onder wil doen dan moet ik hem er in rekken met time stretch. (maar dat is niet de vraag want dat lukt)

Maar als ik dan er een synth onder wil spelen gaat dit toch niet goed, want als ik die bass line rek dan pitch ik hem toch ook tegelijkertijd ?

En dan klinkt de vst synth toch vals ?

Oja ik heb Cubase studio 4

Gr Jake

Laatst gewijzigd:
dan moet ik hem er in rekken met time stretch. (maar dat is niet de vraag want dat lukt)

Als je na je actie de baslijn omhoog hebt gepitched dan lukt het dus niet :) beetje tegenstrijdig hehe.

Time-stretchen = slechts het uitrekken van het geluid, of in dit geval, inkorten want je beat is sneller dan je baslijn, alleen het tempo wijzigt hier.

Pitchen = alleen maar de toonhoogte veranderen, tempo wijzigt niet

Wat jij hebt gedaan is beiden tegelijk. Als je in Cubase de time-stretch gebruikt, hoef je alleen maar je input snelheid op te geven (80bpm), en vervolgens je output snelheid (100bpm) en voila, je track is gestretched.

Nee nee ik bedoel als ik hem rek, of hij dan ook direct gepitcht woord. (dus dat de bass dan lager gaat klinken, en dat dan mijn synth samen met de bass vals woord.

Maar bedankt want nu snap ik het.

Gr Jake

Back