2 laptops + ableton

Mathieu

Ingeburgerd
hoi, ik vroeg me af of er een manier was om 2 laptops synchroon te laten lopen in ableton? dus dat je aan hetzelfde bestand werkt op 2 laptops. zoja, hoe ?

bedankt!

mathieu

wat is het doel hiervan, me lijkt het op meerdere manieren mogelijk, is het je om de cpu kracht van de 2de laptop te doen of wil je juist met zn 2-en jammen ? ofzo ??

wat is het doel hiervan, me lijkt het op meerdere manieren mogelijk, is het je om de cpu kracht van de 2de laptop te doen of wil je juist met zn 2-en jammen ? ofzo ??

met zn 2 jammen in feite :)

Dr is een apparaatje wat je audio aan je midi sync-ed, dus de ene laptop aan de ander. andere manier lijkt het me logisch dat wanneer de 2 labtops met midi verbonden zijn je de een slave, de ander master t.o.v. van je midi clock instelt.

Moeten ze wel beide een midi interface hebben.

http://www.redsound.com/products/SoundBITEmicro

Suc 6

is dat ook voor producen dan? want op die site staat t vooral naar het dj'en gericht met ableton

Hangt er van af wat je ervan verwacht, ( ik heb zelf geen ervaring met dit app. , zou je dr ff wat reviews van moeten opzoeken ) Je kan je resultaatdan in iedergeval als audio opnemen en de de 2 losse delen als midi file's ( welke je dan weer naar elkaar kan exporteren wanneer je klaar bent.

Maar voor het zelfde geld zou je ook nog een soort "rewire" via je netwerkkabel kunnen doen, heb je dr zelf al het een en ander over gevonden op het net ?

Volgens mij kan zonder veel fratsen 2 laptops syncen hoor.
Voorwaarde is wel dat beide laptops een midi-interface hebben.

Laptop1(master)->midi out aansluiten op midi in <-Laptop2(slave)
Op laptop1 geef je in het instellingenscherm (Ableton) aan dat deze de masterclock is en laat ook alleen (!) de masterclock verzenden. Laptop2 moet op slave staan.

Succes

Hangt er van af wat je ervan verwacht, ( ik heb zelf geen ervaring met dit app. , zou je dr ff wat reviews van moeten opzoeken ) Je kan je resultaatdan in iedergeval als audio opnemen en de de 2 losse delen als midi file's ( welke je dan weer naar elkaar kan exporteren wanneer je klaar bent.

Maar voor het zelfde geld zou je ook nog een soort "rewire" via je netwerkkabel kunnen doen, heb je dr zelf al het een en ander over gevonden op het net ?

http://community.sonikmatter.com/forums/index.php?showtopic=31331

ik heb dit gevonden.

als ik het goed begrijp kun je met 2 edirol pcr 300's dit al klaarspelen toch? want op die edirols zitten van die 5 pin DIN midi in en outputs.
dus ik moet een kabeltje van mn master midi out naar mn slave midi in leggen toch?

*edit*
exact wat M01C dus zei :p

oja, wat ik e nog afvroeg, wat moet ik me daar dan bij verwachten? zie je op alle2 de schermen hetzelfde gebeuren dan?

bedankt!

nope

maar werkt wel lekker normaal,
de ene is wel master (duwt op start stop)
en de andere is slave (draait op tempo van de master)

er zijn hier overigens al veel topics over op dit forum.

Back