hallo (echte)industrial liefhebbers

Mooi jij snapt het. Nu maar eerst sparen. Ik heb er ook een paar jaar overgedaan om mijn spullen bij elkaar te krijgen. Ben nog steeds aan't rondneuzen. Kreeg eergisteren nog een Tokai TFL-1 flanger binnen.

zo, Ion is aangeschaft. vette shit hoor! wel ideaal voor mijn soort.
nu maar alle kanker geluiden in dat ding combineren tot ik een muur van helse herrie krijg :okdan:

ehm, ho effe. ik ben pas begonnen met dat ding. al dat gekke taal snap ik nog niet zo.
maar ga ik binnenkort proberen ja.

inderdaad is het wel een verbazend uitgebreide synth. maar ik moet de mod matrix nog leren kennen...

enne, hoe gaat het tot zover met die flanger joh?

morgen (hoop ik) even een dikke fuzz pedal aanschaffen. snap trouwens nu wel wat je bedoelde met de fuzz, klinkt wel leuker. zovan, je houdt de dikkere bas geluiden nog wel. met distortion wordt alles maar een hoog gekrijst. ook wel leuk! mja... je kunt maar zoveel hebben.
pieeeeeep! daar ging je oren. :r

by de vay, ik zit eraan te denken om de dubbel fuzz van EHX te halen. wat denk je? ik toonde wel dik interesse in die hot tubes, maar die is volgens mij niet zo snel beschikbaar in NL of wel?

Echt een dikke vette analoge flanger. Tokai effecten gaan altijd net een stuk verder dan alle andere merken. Als je bv een distortion direct op je microfoon prikt, krijg gelijk dikke vervorming(dat is alleen bij Tokai of de EHX hot tubes). Bij feedback zit de hot tubes gewoon standaard in't assortiment. Hij dus niet zeldzaam hier.:D De dubbel muff geeft bij heftige instellig wel een hoop ruis, want er zitten alleen 2 volume knoppen op. Die werkt het beste achter een low pass filter. Je hebt nl ook geen controle over de toon hoogte. Hij klinkt van zijn eigen vrij schel.

tokai ja? verder nooit gehoord dat die bijzonder waren... je ziet ze ook niet altijd liggen he. nou, wel leuk.

ik ben onderhand een fuzz factory van ZVEX wezen halen. wel een hele leuke, ideaal voor de harsh noise.

a peep-peep here and a schreech-schreech there!

Tokai is een van de(beste)meest onder gewaardeerde effect merken. Moet je maar eens de user reviews op central harmony bekijken. Fuzz factory=:halleluja. Maar bekijk nog even de aanvulling die ik op vorige reaktie heb gedaan.

hmm, wazig. die hot tubes staat niet eens in de nieuwste feedback krant, en dus ook niet bij de feeback bij ons hier. maar het leek me sowieso een leuke bak. maargoed, fuzz is al geregeld.

volgens mij wordt m'n volgende aankoop een versterker of dergelijks. m'n home setup is echt schandalig hoor, daar moet echt aan gewerkt worden.

Neem een versterker met mixer dan kan je gelijk leren je geluid goed te stapelen. Maat niet die phonic powerpod, die zijn alleen goed om je geluid te verneuken. Maar je moet ze vooral eerst testen. Je oren liegen nooit. Tokai FX zijn vaak niet zo duur +- 50 euro 2e hands omdat weinig mensen echt verstand van FX hebben.

jep, testen is een must. was irritant toen met de fuzz factory, hij klonk zo wild op gitaar/versterker, maar thuis op de shitty stereo, no way. dus voortaan maar testen op ongeveer hetzelfde als wat ik thuis heb staan.
maar ik heb hier ook een gitaar. even aansluiten en een botermesje erbij pakken, et voila! noisegekanker!

heb je nog meer van tokai dan? zoja, wat, en wat vind je ervan? (btw toen ben ik ook op de feedback site wezen kijken.)

Tokai is alleen 2e hands te krijgen. Ze hebben 2 analoge delays, analoge phasers, analoge chorussen, analoge flangers, metal distortions(de enige goeie die ooit gemaakt is), distortions, ovredrives, fuzzen, Exciters. Alles analoog, en supergoed. Je kan bijwijze van spreken er spijkers mee in de muur slaan.

worden ze niet meer geproduceerd, nee? vandaar dat ik ze nooit gezien heb.
wtf is de exciter? klinkt leuk.

wel grappig wat je zegt over mensen met geen verstand van fx. ben er dus ook een! maar ik leer langzaam de weg wel kennen.

Wat ik bedoel is dat veel gitaristen alleen Boss,MXR,EHX enz. kennen. Een exciter geeft je geluid meer ballen en ruimte.

heb ik wel gemerkt ja, het lijkt net of bepaalde fx makers standaard zijn voor gitaristen. maar aangezien ik fx gebruik voor overal op, zoek ik echter degenen die lekker origineel klinken. ja toch?

Vergeet boss als je met synths werkt(zuigt). Als je echt je synth vies wil laten klinken: analoge ringmodulatie(:halleluja). EHX, MXR, Zvex, Tokai en natuurlijk moogerfooger zijn de beste opties. Je kan ook sommige pedalen circuit benden.

ha, aan circuit bending hoef ik dus echt niet te beginnen!

dat van analoge ringmodulatie heb ik gemerkt ja. dat maakt het vrijwel direct een stuk vetter.

ik moet toegeven, ik heb een MXR nooit in werking gezien, behalve bij zakk wylde dan. maar wie speelt zoals hij? niemand, en hou het ook zo!

tja, fuck die moogerfoogers. ik ga dus geen €400+ betalen voor een freaking pedaal! misschien ben ik wel een simpel jongen, maar dan nog.

Je moet juist wel gaan circuit benden, want als je weet wat je doet dan is dat een grote belemmering. Circuit bending doe je ook alleen met pedalen die je heb gekregen.

MXR heeft leuke delays, flangers(die je als combfilter kan gebruiken, je kan de sweep stilZZ) en de phasers zijn ook goed. Moogerfooger ringmod kost nu 279(via marktplaats goedkoper)

Back