hallo (echte)industrial liefhebbers

yippie, 200 posts al!

krat, da's waar. ik heb ook 0 punkers of dergelijks in de hedendaagse indus-scene gezien. enige idee waarom zou zijn dat ze allemaal wat ouder zijn geworden en het redelijk beu zijn. :erm:
kan er verder niks over zeggen. da's van voor m'n tijd nog 8~

@ onrust: triarii fucking rules, dude.

Ik hou niet van dat theatrale geluid. Ik vind het echt narcotiserend(slaapverwekkend). Geef mij dan maar oude Laibach, dat klinkt ook veel viezer.

Nou, ik vind triarii on par met de oude Laibach. Dat die destijds viezer klonken heeft meer te maken met de opnametechnieken in die tijd. Volgens mij had laibach de sluitspiertjes samengeknepen als ze in 1984 zo als Triarii nu hadden kunnen klinken.

Sowieso is de nieuwe Triarii geproduceerd door de meneer van In slaughter natives. Is anders ook niet mis dacht ik zo. :)

In slaughter natives is ook wel goed te pruimen. Maar als laibach zo klonk als triarii dan had ik er geen bal aan gevonden.

Zijn er op't SF trouwens ôk VIVENZA liefhebbers? Dat was een franse indus band uit de 80er jaren met echte industrie composities.

Alleen die topictitel al :D Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een echte industrial liefhebber is en een neppe?

Ook zou ik graag wat makkelijk te verhappen suggesties krijgen aangezien ik totaal niet thuis ben in industial :)

"makkelijk te verhappen" en "industrial" zijn niet echt compatibele begrippen, maar ik begrijp wat je bedoelt ;)

'Halber Mensch' van Einstürzende Neubauten zou misschien een aardige opener kunnen zijn... kwestie van niet direct met het echt zware werk te beginnen. Valt zeker nog onder de definitie "industrial", maar is vrij muzikaal.
Of anders die best of van Throbbing Gristle.

Thanks :okdan: Heb ook dankzij een pm van Onrust wat zitten youtuben.

hier nog een interessante YouTube-link:

excerpt uit een nederlandstalige(!) documentaire over het fenomeen Industrial. Stilistisch erg gedateerd maar best interessant!

BELGIË RULES!!! jammer dat er maar een stukje op youtube staat. Van de hybrids heb ik de tectonic overload CD en die is best heftig.

Eergisteren met een KP-2(saw osc), MF-102(+cp-251), memory man dlx, Boss DM-3, MF-101(+cp-251), ibanez CS-505 en vermonaretroverb gestoeid en hele friekie ritmes gemaakt. Dit is echt leuk om te doen, hele bos spagetti die af en toe weer uit elkaar gehaald moet worden om weer iets nieuws te fabriceren. De CP-251 is zijn geld dubbel&dwars waard. Iedere keer sta ik weer versteld van de geluiden die je aanstuurt. Vooral die 4 way mixer doet rare dingen met het geluid.

een vraagje voor mijn collega's...

Blackhouse of Whitehouse ?

en waarom?
of waarom zeker niet???

HHHmmmm.......heb zo beetje alles van White-house zowel cd als lp vind persoonlijk 1 v/d beste industrial-noise projecten samen met Sutcliffe-jugend(helft daarvan was ook bij whitehouse vroeger).
Wat is blackhouse??

grt Gert-Jan

Blackhouse is een christelijke ritmiese industrial(beetje noise) band. Ze zijn als gospel parodie op whitehouse begonnen. Maar het enige wat echt goed is van hun is het oude werk. Van 1984 tot 1987 nl: Pro-life CD(teep), Hope LP, Hope like a candle LP/CD, Five minutes after I die LP/CD en Holy war LP/CD. Dat zijn ook mijn industrieele favorieten. De rest vind ik ruk.

Was al bang voor dat 't een tegenhanger was en dan ook een christelijke variant dan haak ik meteen af.
Bedoel niks mis met geloof (ben zelf ook christelijk opgevoed) maar je moet er niet mee tegen andere muziekstijlen aan schoppen omdat 't ook op leuke vriendelijke manier kan en vooral op de teksten die hun zo wreed vinden.
Kwam er in de eind jaren 80 al gasten tegen in 't uitgaans leven die bezig waren met christelijke metal me tranen schoten in m'n broek van 't lachen.

grt Gert-Jan

Nou blackhouse is toch wel een van de betere bands. De fans zijn over het algemeen niet kristelijk en de oude muziek is echt goed. Alleen de Pro-life tape/CD lijkt een beetje op whitehouse, maar ik vind ze 1000 keer beter. ik ben helemaal niet van de religies, maar blackhouse uit de jaren 1984/87 daar kunnen weinig bands tegen op.

Ók....zal eens gaan spitten......kijken of ik wat tegen kom om te luisteren.

haha, 'white metal.'
maar ze waren dus een parodie op whitehouse? waarom toch?

@ onrust: is die tokai flanger echt goed voor vox?

Tokai is super, maar het kan geen kwaad om een pre-amp te gebruiken. Behringer maakt een buizen pre-amp die erg geschikt is om je geluid gitaar pedaal ready te maken. De goedkoopste is de beste(eerlijkste). voor 30 euro heb je er een. Je moet bij die dingen wel opletten dat je de leds niet in het rood laat komen, anders gaat hij oversturen(kan ook leuk zijn, maar dat is niet altijd nodig). Die flanger behoort tot een van de betere( beter dan boss(made in japan)BF-2). Alleen de maxon FL-9 is beter, maar die is moeilijker te besturen en kost +-190,-

Back