latency probleem met Live & hardware fx

divi

Ouwe rot
ik heb me een hele vette live setup uitgewerkt met een monome die (via een max/msp patch) midi clips triggert in Live, die op hun beurt patterns van mn machinedrum en monomachine triggeren, met een kaoss pad 3 erbij voor t gefreak. met die laatste heb ik een probleem.

de 3 hardware bakken (MD, MM, KP) hangen aan mn motu 828mk2 en komen in Live binnen. de KP z'n inputs en outputs komen in Live binnen/buiten. de routing naar de KP wordt in Live geregeld dmv "external audio effect" devices en aangestuurd door de buttons van de monome. ik kan switchen tussen: geen send, send MD, send MM, send MD+MM. (ik zeg nu send maar eigenlijk is de KP als insert geconfigureerd. als een send actief is wordt het dry signaal in Live gemute.)

tot hier alles ok maar als ik nu de sends aan en uit switch is krijg ik een audio tik die al dan niet merkbaar is naargelang het audiosignaal dat op dat moment speelt. vaak genoeg is het merkbaar en dat gaat straks niet mooi zijn over een dikke PA... ik neem aan dat het aan de extra latency door het uitsturen van het send signaal ten opzichte van het dry signaal ligt. op het moment van switchen is er een klein interval tussen de 2 waardoor een tik ontstaat.

ik heb met de latency setting van de "external audio effect" devices geprobeerd het te verhelpen maar dat lukte niet. ook heb ik een hele snelle geautomatiseerde crossfade geprobeerd (met midi cc vanuit max/msp gestuurd) maar dat hielp ook niet. t zou msschn helpen als ik de routing in de motu zelf kon patchen voordat het in live binnenkomt...

iemand een idee? zaterdag is mn eerste gig met deze setup...

Back