De Beste Synth/Samplebank om mee te beginnen om leuk Hardcore en Hardstyle te Maken?

RoodCSR

Nieuwkomer
De Beste Synth/Samplebank om mee te beginnen om leuk Hardcore en Hardstyle te Maken?

Hoi mensen :)

Ik ben nieuwe binnegekomen deze avond, maar al langer bezig met bekijken van het forum voor tips e.d.

Nu zoek ik naar een leuk starters setje.

Ik maak veelal Hardcore en zulke pokkeherie(Oma's mening!)

Nu wil ik weten van de experts hier.

WAT IS DE BESTE HARDWARE OM MEE TE BEGINNEN?

MVG

Mick

das nogal een vage omschrijving..
eerst eens denken wat je ermee wil en bepalen of het een synth, sampler, groovebox of wat dan ook moet worden.
Qua synth zou in jouw muziekstijl de alpha juno (Roland) een leuke kunnen zijn..

Een PC met een fatsoenlijke geluidskaart, een leuke controller en FL Studio.

Geen geintje.

Het is geen hardware maar alvast een leuke manier om te beginnen, is een keertje Computer Music Magazine aan te schaffen. Dit tijdschrift staat vol leuke tips en een DVD met een aardig aantal softsynths/effecten/samples. Het is z'n geld zeker waard.

Nouja Wout.

Bedankt voor de tip i e g.

Ik bedeol, een sample bank voor de Kicks, Hihats en Snares.
Een synth voor de melodietjes e.d
En een effecten bak?

Ik werk momenteel al veel met FL studio 8. Maak wel wat hardcore, maar het is verdomde moeilijk!

Iemand nog tips?

P.s Bedankt voor de reactie's!

Mick

Als je persé met hardware wil beginnen als je FL moeilijk/lastig vindt, zou ik je ECHT aanraden om bijv. een MC-909 (roland) aan te schaffen.
Gaat redelijk diep en geluiden zijn vrij goed, dus je hebt er wel even plezier van, en opzich wel handig in gebruik (heb je gelijk 'alles' in een, en 't loopt makkelijker allemaal tegelijk/goed ipv allemaal losse synths, drumcomputers, samplers, etc.).

Als je die door hebt/meer wil, ga je op 't gemakkie meer erbij halen qua synths (en mixer, en monitors, en...)

Heb je een minimaal budget, ga dan echt eerst met software aan de slag (zeg IK dat?????) en leer de basisdingen.

Succes met de speurtocht!

Beetje duur he die mc-909 voor een starter ?

Mischien kan je beter kijken voor een tweedehands mc 303 of mc 505, de voorlopers van de 909 en worden ook vaak redelijk goedkoop aangeboden op marktplaats.

das nogal een vage omschrijving..
eerst eens denken wat je ermee wil en bepalen of het een synth, sampler, groovebox of wat dan ook moet worden.
Qua synth zou in jouw muziekstijl de alpha juno (Roland) een leuke kunnen zijn..

De Alfa Juno word al jaren niet meer gebruikt. Een enkele keer misschien maar dat geluid waar die voor gebruikt werd word bijna niet meer gebruikt. Kijk meers eens richting JP 80*0 of een Access Virus

met een master synth pc een sampler en cubase bv maudio geluidskaart kom je al heel ver , je hoeft geen 909 te bezitten als je een goede drumbank met sampler maakt .. dan heb je nog de vst plugins ook juno , vanguard beetje edditen en je haalt de beste leads eruit en kom je al heel ver .. als je ook nog een redelijke mixer hebt

Ik zou beginnen met iets van zo'n alles-in-een bakkie. De Korg EMX ben ik ook op begonnen (geen hardcore tho maargoed). Alles wat je nodig hebt zit erop, en dan op een vrij basic niveau. Drums, synth, effecten.

Ik heb echt heel veel geleerd van mijn EMX. En qua prijs, ik denk dat 350 wel moet lukken als je tweedehands oke vind.

Hier wat kicks om te rippen

http://www.z-t.nl/niel/DJ_Niel_BD-test_Soundcraft_200b_mixer.mp3

Voor de rest, gebruik de zoekfunctie !!! (rechtsboven)
Termen als hardcore bassdrum kicks supersaw 909 en je komt ver.

909 samples: http://rolandclan.info/media/samples/tr-909/Roland_TR-909_all.zip

Als je persé geld wilt besteden aan hardware (want hardware kost geld in tegenstelling tot illegale software) zou ik beginnen met:

Akai S5000 of S6000 sampler met usb
Mackie 24.8 mixer
Roland JP 8080
Goeie studio monitors (dat zijn luidsprekers)
Kabels om dit alles aan te sluiten
Midi interface
Midi keyboard
Goeie geluidskaart om alles op te nemen (je tracks maar ook losse samples)

Kan je er nog een duizendje extra tegenaan gooien dan koop je een Roland TR 909, maar die zijn tegenwoordig weer in prijs aan het stijgen.

Mijn tip is, blijf lekker bij software en ga pas echt investeren als je eenmaal iets bereikt hebt met een simpele software setup zoals fruityloops.
Investeer dan in hogere kwaliteit monitors, een dikke pc, goeie controler en vooral tijd.
Omdat je met hardware gaat werken wil dat niet zeggen dat alles ineens makkelijker wordt. Goeie marktgerichte muziek maken is gewoon hard werken om aan de vereiste kwaliteiten te voldoen.

Ik heb meer dan 15 jaar alleen met hardware gewerkt en nu pas begin ik naar software toe te gaan omdat dat uiteindelijk toch meer mogelijkheden geeft dankzij de snellere computers. Het beste is een combinatie van beiden.

Laatst gewijzigd:
ik vind, een synth met genoeg modulatie mogelijk heden om lekkere industrial te kunnen maken, dus synths als een virus of een ion. (of welke vst dan ook met genoeg envelopes, lfo's, moduie mogelijkheden)

synths als een @juno of jp8000 is leuk voor leads basjes en het riewtiewtiewtiewtiew werk, maar wil je vage sounds maken kom je al snel lfo's en envelope modulaties tekort, al moet ik wel zeggen dat je met de jp ook een stuk verder kunt gaan door z'n aparte osc bronnen maar vergeleken bij een ion of een virus blijf je wel heel beperkt, en sja verder ben ik het wel met niel eens, de meeste vst's gaan stukken verder als een juno of een jp8000 en valt ook genoeg uit te halen. Maar hardware blijft gewoon leuk om met je vingers aan te zitten.

Hoi mensen :)

Ik ben nieuwe binnegekomen deze avond, maar al langer bezig met bekijken van het forum voor tips e.d.

Nu zoek ik naar een leuk starters setje.

Ik maak veelal Hardcore en zulke pokkeherie(Oma's mening!)

Nu wil ik weten van de experts hier.

MVG

Mick

GEEN!

Begin met Fruityloops en als het componeren je aanstaat dan kan je nog hardware kopen, dat scheelt een Ons.
Tik een USB midi keybaordje erbij en je bent KING :mega:

Koop daarbij de Sylenth van Lennardigital.nl en je bent meesterking!:mega::mega:
die klinkt zelfs beter dan een Virus van Access

en last but not least: ga op je eigen gevoel af

DUPSufiWingedHeartNavy.jpg

Met de meegeleverde effecten (inclusief blood overdrive) van FL, een goed gratis 909 sample kitje en één of meer van de vele gratis VST-plugins moet je echt een eind kunnen komen. Beste advies is dan ook: geef geen geld uit totdat het echt noodzakelijk is (=je hebt alle mogelijkheden van FL + gratis software uitgebuit)

Ik zou je lekker in Cubase gaan verdiepen...strak, niet te veel troep op je scherm. Veel vsti´s en effecten te downen. Hoe sneller de overstap, hoe beter! Ennuh...hardware? Nooit nodig gehad....controllers ja, dat wel. en de kwaliteit? Voor de geoefende luisteraar wel hoorbaar in de eindmix. Als je hardcore nu al moeilijk vind zou ik vooral geen hardware aanschaffen

Back