De Beste Synth/Samplebank om mee te beginnen om leuk Hardcore en Hardstyle te Maken?

Koop daarbij de Sylenth van Lennardigital.nl en je bent meesterking!:mega::mega:
die klinkt zelfs beter dan een Virus van Access

Helemaal mee eens....ennuh vergeet je eigen inspratie niet, wellicht lullig om te zeggen: als je die niet hebt wordt het niet snel iets (ai) :L.
Probeer eens iets na te maken, zo precies mogelijk...op die manier leer je ook omgaan met arrangementen en opbouw...zo begon ik 10 jaar geleden.....en het leuke is.....het wordt altijd iets anders waar je zelf mee aan de slag kunt. Kicks , snares en al die shit....pak eens een lekker flauwe kick...flikker er een filter overheen, compres em ...filter em wederom compres em weer....oftewel. MAKE YOUR OWN SOUND, en daar heb je geen hardware voor nodig...of koop sample cd´s, bijv. Blutonium hardstyle volume 1 (of2)zit bomvol met afgewerkte hardstyle hardcore kicks( ken je gewoon downloaden) of check http://www.hardsamples.com/free-hardcore-kicks-demo-pack-p-73.html,

suc6

Laatst gewijzigd:
Fruity fast dist en blood overdrive en eventueel een comrpessor (als het niet hoeft NIET doen) op een 909 kick :dj:

Hoppa hardcore kick.

Of je doet het met 3x osc :okdan: gewoon een laag geluid maken en dan hetzelfde als met de 909 kick (Tutorial staat wel op youtube) .

Ik heb hier wat samples gevonden:
http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-909/samples/

BD staat voor bassdrum .. dus die moet je hebben, neem ff een mooi sampletje en succes maar hea :doei:.

Mijn eerste methode:
een simpellle 909 kick met lange decay(die dus nog even door blijft rammen) nemen.(volgensmij de meest gebruikte sample) deze eerst lichtjes overdriven, door een High pass filter laten gaan, nog eens overdriven en dan om de echte power erin te stompen een overdrive erop zetten. dan met de filter spelen en je hebt ook nog leuke variaties. Je moet wel een tijdje prutsen met de overdrives zodat je je het beste eruit kan halen.

Mijn tweede methode:
de 909 kick(met wat minder decay) door een distortion laten gaan en diezelfe kick achteruit laten spelen en deze door een overdive laten gaan, zo krijg je een beetje een gate effect en deze klinken(vindt ik) lekker. Je moet wel opletten dat je de reversed kick niet door doorloopt met de andere kick dus deze een beetje in korten.

Eigenlijk is het een hoop proberen met 909(mischien ook wel met 707, 808 kicks) en dan een goede basis vormen die je door de effecten laat stromen.

Een PC met een fatsoenlijke geluidskaart, een leuke controller en FL Studio.

Geen geintje.

Helemaal eens! Werkt prima! ;)

Hoe meer spullen je hebt , hoe moeilijker het wordt... begin basic.
Ik zou ( als ik nu van 0 af aan moest beginnen ) kopen:

1 een goeie PC met ok geluidskaart ( emu 0404 )
2 FLstudio ( dat ken je tenminste al en werkt snel als je het doorhebt )
3 een softsynth als ( in jou geval dan ) z3ta+ / sylenth1 / zebra2 /massive / een combi van 2 synths zou meer dan genoeg moeten zijn.
4 hoofdtelefoon/ monitors
5 veel koffie
6 wat magnetronmaaltijden
7 chocolade spullen
8 bosje wiet. kratje bier
9 een stevig slot ( voor op de voordeur)
10 pak sinaasappelsap.
Download wat gratis fx ( kvr) compressors e.d.

En dan maar aan de gang gaan....
Koffie zetten, nadenken over wat je wilt maken FL starten, softsynth erin laden, kick uitzoeken, distortion erover.. en gaan .... veel plezier!!

ik heb trouwens net al mijn hardware verkocht en ben helemaal digitaal gegaan.. ( 2 pc's v-drums guitar rig3 + gitaar sylenth battery 3 en korg legacy, novation remote sl drbij thats it...)
Ik had de vetste hardware synth ooit, maar dat was voorbij toen ik hem ging schoonmaken...
Nee ff serieus... hoe minder gear je hebt hoe makkelijker het wordt.

Back