Bandopnemer

Misschien http://www.audiosurvivors.nl ? Er zullen er vast meer zijn, maar ik weet ze niet. Ik ken wel Hanex Service, maar die doet volgens hun site alleen Tascam/Teac. Ben ook wel benieuwd eigenlijk wie er nog meer recorders oplappen. Veel dingen kun je vaak zelf doen als je de onderdelen en een service manuual kunt vinden, alleen kalibreren is iets wat je nauwelijks zelf kunt doen.

Misschien http://www.audiosurvivors.nl ? Er zullen er vast meer zijn, maar ik weet ze niet. Ik ken wel Hanex Service, maar die doet volgens hun site alleen Tascam/Teac. Ben ook wel benieuwd eigenlijk wie er nog meer recorders oplappen. Veel dingen kun je vaak zelf doen als je de onderdelen en een service manuual kunt vinden, alleen kalibreren is iets wat je nauwelijks zelf kunt doen.

Ja, dit is volgens mij HET adres in Nederland. Daar ga ik zodra ik het me kan veroorloven ook heen met mij B77 en mijn B77MKII. In ieder geval om de condensatoren te laten vervangen, en wat mechanisch werk (snaartjes van het telwerk, remmen afstellen) en lampjes (die van de VU meters begeven het altijd wel een keertje).

Ja, dit is volgens mij HET adres in Nederland. Daar ga ik zodra ik het me kan veroorloven ook heen met mij B77 en mijn B77MKII. In ieder geval om de condensatoren te laten vervangen, en wat mechanisch werk (snaartjes van het telwerk, remmen afstellen) en lampjes (die van de VU meters begeven het altijd wel een keertje).

Ik heb ze gemaild (toevallig, ff googln enzo). Kosten voor het "reviseren" van mijn revox b77.. 300. tot maximal 700!!! alles leuk en aardig, maar als ik zelf "nieuwe" koppen erbij lever dan vind ik dat wel veel voor een eerste inschatting.

Zeker als ik voor de revox maar 50 euro betaald heb zeg maar :doei:

..

kijk voor 150 wel aardig enzo, dus als iemand het voor die prijs (ex .onderdelen) wil doen prima..

Mij hadden ze aangegeven dat een "standaardbeurt" ca. € 200 zou kosten.

normaal quotes ik nooit uit mails ofzo maar dit is wat ze me letterlijk zeiden:

>Een lichte revisie komt op circa 300 Euro en dat kan oplopen richting 700 Euro

wat nou lichte revisie? ik wil gewoon een een werkend ding. Tja, als je alles stuk voor stuk moet vervangen. maar dat is echt niet het geval.

probleem bij mij is dat het linkerkanaal dof opneemt/afspeelt. Daarvoor heb iig al nieuwe koppen gekocht. Tape is verder ok enzo.

probleem bij mij is dat het linkerkanaal dof opneemt/afspeelt. Daarvoor heb iig al nieuwe koppen gekocht. Tape is verder ok enzo.

heb je de bias / eq afstellingen al gecheckt ? het komt nog weleens voor dat een trimpot van binnen vuil wordt, en daardoor geen goed contact meer maakt. meestal is een paar keer heen en weer draaien voldoende.

Momenteel gebruiken wij yamaha mt8x zijn we eigenlijk ook heel tevrede over. voor wat hij met cassettes doet. c90 duurt 22min. is lekker simpel en makkelijk neer te zetten en simpel. Als we de studio verhuizen stappen we over op Fostex R8 en alesis ADAT.

oké, ben gisteren den haag gaan bezoeken (vette stad moajn) en heb nu de fostex van Elektrovolt overgenomen en hej Jimi dat ding is vet man ! merci !:baco:

ha Roman, mooi zo. veel plezier ermee :)
ik raad je wel aan om een doosje wattenstaafjes en een flesje 99% alcohol aan te schaffen om de koppen schoon te maken, dat was ik je nog vergeten te vertellen. nu zijn ze schoongemaakt vlak voor je hem op kwam halen, maar om de zoveel tijd moet je dit toch even doen om je opnames, koppen en tape optimaal te houden. met de recorder uit en zonder tape, met een wattenstaafje met alcohol (nee, géén Jupiler) een paar keer heen en weer (in de tape looprichting! daarna herhalen met ene droog schoon wattenstaafje. NIET vergeten: de rubber aandrukrol mag niet in contact komen met de alcohol.

op de wat langere termijn is het demagnetiseren van je koppen aan te raden, ook dat heb ik nog gedaan. mail me even als je hier meer over wilt weten :)

Jimi

hoi, vandaag nog eens via ews naar tape gezocht, maar helaas piondakaas. De RMG LPR35 die zij hadden is niet meer beschikbaar. kent iemand nog een adres waar ik deze kan vinden ?

hoi, vandaag nog eens via ews naar tape gezocht, maar helaas piondakaas. De RMG LPR35 die zij hadden is niet meer beschikbaar. kent iemand nog een adres waar ik deze kan vinden ?

check marktplaats. Hier vind je regelmatig gebruikte/nieuwe tapes. Ik heb hier eens een setje gekocht ongebruikt, ongeopend (wel 20jaar oud maargoed).

check marktplaats. Hier vind je regelmatig gebruikte/nieuwe tapes. Ik heb hier eens een setje gekocht ongebruikt, ongeopend (wel 20jaar oud maargoed).

ja vond er al één voor 25. maar bij ews was het dus 17 en naarmate je er meer koopt is het goedkoper.

Back