[mnml techno] brambi - vergeten wereld

Vreselijk, je zult dit maar te horen krijgen op een minimalfeest, lopen ze gelijk weg!! Die geluiden doen echt pijn aan mijn oren... Maar goed, smaak kan verschillen. Vind hem ook te langzaam. :doei:

bedankt om te luisteren en te reageren!

wil wel even als verdediging opgooien dat ik eigenlijk zo goed als nooit naar minimal luister dus misschien dat mijn definitie van minimal techno verkeerd is

Iemand anders die me track wil afkraken? :D

Ik word een beetje misselijk van deze muziek...en dat lijkt me nou niks voor op de dansvloer...

Mijn tip is...pleur die beat weg en maak er meer een soundscape achtig iets van....dan zou het niet misstaan onder een ranzige horror scene ofzo

LOL

ok ik begin het te snappen, zal wel bij me hardcore blijven denk ik zo :D

en ranzige horror scene? heb griezeligere muziek of dit hoor :duivels:

bedankt om te luisteren en niet volledig misselijk te worden :D

Ik zou juist dóórgaan zonder die beat. Die overige geluiden roepen bij mij sterke emoties op en dit is naar mijn mening een goed iets, alleen niet voor op de dansvloer.

hm interessant, maar ik ga er niet akkoord mee... soit dat smaken verschillen dat we wisten we al :D

maar leuk dat het emoties oproept bij je! dan toch iets die er goed aan is :mega:

ik ga snel nog e kuttrack maken :okdan:

Na het downladen heb ikde track na 5 sec stopgezet.
De track in mijn daw geladen pitch omhooggeschroefd naar 128 bpm (gebruikelijk voor minimum is tussen de 125 en 128 bpm)
Wat effecten op de eind bus en dit kwam er toen uit.
Nog geen 2 min werk.

(Link is opverzoek van bambi verwijderd)

Wat mij opviel is dat alles klitcht en klatcht -3 bro voor digitaal en +3 voor analoog. Hiernaast is het erg rommelig tussen de 0 en 160 khz. Moet wat ruimte gecreëerd worden met wat EQ.
Ik kan wel door gaan mat dit zijn de eerste dingen die me opviel bij het beluisteren van de gepimpte versie.

O ja, je kan het beter in het vakje terror plaatsen dan minimum.

Laatst gewijzigd:
Ik sluit me aan bij de suggestie om de beats weg te laten. Ik zou de (reload achtige) illbient verder uit werken en arrangeren. De sfeer is lekker eerie en als barrage van nachtmerries doet het erg lekker.

Mocht je toch een mnml track maken zou ik de beats verder uitwerken (sneller waarschijnlijk) en wat puntiger maken. Neem dan slechts 1 element uit de illbient en haal daar dan alles uit. Mijn associatie met mnml is met weinig elementen de spanningsboog maximaal uitrekken. Bij goede mnml (imho) is de samenhang tussen de spaarzame elementen cruciaal. Haal bv een geluid weg wanneer je een ander geluid toevoegd zodat alles de volledige aandacht krijgt. Veel succes

Ik sluit me aan bij de suggestie om de beats weg te laten. Ik zou de (reload achtige) illbient verder uit werken en arrangeren. De sfeer is lekker eerie en als barrage van nachtmerries doet het erg lekker.

Mocht je toch een mnml track maken zou ik de beats verder uitwerken (sneller waarschijnlijk) en wat puntiger maken. Neem dan slechts 1 element uit de illbient en haal daar dan alles uit. Mijn associatie met mnml is met weinig elementen de spanningsboog maximaal uitrekken. Bij goede mnml (imho) is de samenhang tussen de spaarzame elementen cruciaal. Haal bv een geluid weg wanneer je een ander geluid toevoegd zodat alles de volledige aandacht krijgt. Veel succes
Dat vind ik nu eens leuke feedback om te lezen... soit ik merk nu al dat de naam minimal verkeerd gekozen is...

Meeste muziek die ik maak is meestal niet in een vakje te steken en ik dacht dat minimal nu wel een goed vakje was om het in te steken... niet dus

bedankt om te luisteren iedereen, en mastering ik heb je een pm gezonden!

Meeste muziek die ik maak is meestal niet in een vakje te steken en ik dacht dat minimal nu wel een goed vakje was om het in te steken... niet dus
Pas op met vakjes want die nodigen je uit om te confirmeren naar de geeikte regeltjes binnen een genre. Voor je het weet ben je stemsampletjes aan het downpitchen enzo. Neemt niet weg dat het leuk en leerzaam kan zijn om eens een track te maken in genre waar je niet zo in thuis bent. Mocht je (elementen van) deze track als basis voor een volgende track gebruiken dan verneem ik het graag. Gr. Alias

wel als er ooit een volgende keer komt, dan zet ik er hier zeker geen genre bij...

maar ik betwijfel of ik hier nog iets ga posten... zal het wel bij electrobel houden, men is daar vriendelijker als je't mij vraagt

soit! toch bedankt voor de feedback mensen

Tuurlijk wel, gewoon hier posten. Was misschien iets te hard in mijn commentaar, als je nooit minimal maakt kan ik het begrijpen en ik neem aan dat je ook niet naar dat soort feesten gaat. Dan is het pittig om dansvloer burners te maken... niet dat dat per se moet hoor... :engel:
Gewoon posten... :luv: :okdan:

Tuurlijk wel, gewoon hier posten. Was misschien iets te hard in mijn commentaar, als je nooit minimal maakt kan ik het begrijpen en ik neem aan dat je ook niet naar dat soort feesten gaat. Dan is het pittig om dansvloer burners te maken... niet dat dat per se moet hoor... :engel:
Gewoon posten... :luv: :okdan:
hehe ok... leuk om te lezen :P

en neen ik doe nooit minimal feesten... wel opbouwfeestjes waar men begint met idm electronix en eindigt met hard/breakcore :engel: en daar tussen in een stop maakt bij jungle, acid, hardtek of nog iets anders :D

Back