donfifis
Synth liefhebber
hallo
ik vroeg me af hoe ik mijn alesis fusion kan laten schreeuwen.
want zo op het eerste gezicht lijkt het vooral een zacht aardig beestje dat lieve klanken kan maken.
dat moet toch agressiever kunnen dan de presets.
als ik namelijk de korg microkorg inprogrameer krijg ik die wel snel agresief en schreeuwend.
zou het aan de golfvormen van de oscs liggen dat hij zo braaf klinkt.
is er dan zoveel verschil in de golfvormen die ze gebruiken in synths
ik weet dat er veel meer mogelijk moet zijn met de fusion.
je kunt fm moduleren over va en env plaatsen waar je wil voor zover ik het heb begrepen.
genoeg ffcten ter beschikking ,alhoewel ik hem dus wil laten schreeuwen zonder te veel ffcten te gebruiken.
ik wil dus eigenlijk eens even de geluidsengine helemaal uittesten en tweaken tot ie er scheel van ziet.
dus mijn vraag hoe krijg ik mijn fusion agresief en schreeuwend.
lol
en hoe programeer ik lange evolvin pads en athmospheres op de fusion (en/of enige andere synth.)
want het lijkt me interesant om te horen hoe de fusion dat zou doen.
oi oi oi
donfifis
ik vroeg me af hoe ik mijn alesis fusion kan laten schreeuwen.
want zo op het eerste gezicht lijkt het vooral een zacht aardig beestje dat lieve klanken kan maken.
dat moet toch agressiever kunnen dan de presets.
als ik namelijk de korg microkorg inprogrameer krijg ik die wel snel agresief en schreeuwend.
zou het aan de golfvormen van de oscs liggen dat hij zo braaf klinkt.
is er dan zoveel verschil in de golfvormen die ze gebruiken in synths
ik weet dat er veel meer mogelijk moet zijn met de fusion.
je kunt fm moduleren over va en env plaatsen waar je wil voor zover ik het heb begrepen.
genoeg ffcten ter beschikking ,alhoewel ik hem dus wil laten schreeuwen zonder te veel ffcten te gebruiken.
ik wil dus eigenlijk eens even de geluidsengine helemaal uittesten en tweaken tot ie er scheel van ziet.
dus mijn vraag hoe krijg ik mijn fusion agresief en schreeuwend.
lol
en hoe programeer ik lange evolvin pads en athmospheres op de fusion (en/of enige andere synth.)
want het lijkt me interesant om te horen hoe de fusion dat zou doen.
oi oi oi
donfifis