alesis fusion. kan die schreeuwen

donfifis

Synth liefhebber
hallo

ik vroeg me af hoe ik mijn alesis fusion kan laten schreeuwen.
want zo op het eerste gezicht lijkt het vooral een zacht aardig beestje dat lieve klanken kan maken.
dat moet toch agressiever kunnen dan de presets.
als ik namelijk de korg microkorg inprogrameer krijg ik die wel snel agresief en schreeuwend.
zou het aan de golfvormen van de oscs liggen dat hij zo braaf klinkt.
is er dan zoveel verschil in de golfvormen die ze gebruiken in synths
ik weet dat er veel meer mogelijk moet zijn met de fusion.
je kunt fm moduleren over va en env plaatsen waar je wil voor zover ik het heb begrepen.
genoeg ffcten ter beschikking ,alhoewel ik hem dus wil laten schreeuwen zonder te veel ffcten te gebruiken.
ik wil dus eigenlijk eens even de geluidsengine helemaal uittesten en tweaken tot ie er scheel van ziet.
dus mijn vraag hoe krijg ik mijn fusion agresief en schreeuwend.
lol
en hoe programeer ik lange evolvin pads en athmospheres op de fusion (en/of enige andere synth.)
want het lijkt me interesant om te horen hoe de fusion dat zou doen.

oi oi oi

donfifis

Je hebt hem toch zelf? Waarom ga je dan niet eens aan de slag met het VA-gedeelte: klooien met ontstemming, ring modulator, fm op de oscs, resonance, lfo op cut-off en resonance, en daar fx als distortion, overdrive en fuzz overheen? Je zegt zelf al:

ik wil dus eigenlijk eens even de geluidsengine helemaal uittesten en tweaken tot ie er scheel van ziet

Nou ja, doen dus! :okdan:

Schroom ook vooral niet andere filtertypes te proberen. Het 1-pole filter wat standaard geselecteerd is als je een Analog patch maakt doet niet veel meer dan filteren, maar een meerpolig filter schreeuwt al aanzienlijk meer als je de resonance open draait.

Succes :koffie:

ff wat geknutseld

ff wat geknutseld

oi oi oi

hier ff een sampletje van het geluidje dat ik net ff heb gemaakt.
geen ffcten erover heen en hij begint al te schreeuwen.
lol

kijk uit voor je speakers
lol

oi oi oi

donfifis

Attachments

• net gemaakte sound.mp3
    3,4 MB · Bekeken: 92
Klinkt niet echt overtuigend. Dat is geen schreeuwen maar een beetje piepen.
Een paar weken geleden was ik bij Nederland Muziek en volgens de verkoper is de HD6 niet meer in productie en de voorraad is ook op. Niet meer te koop, nergens meer. HD8 hadden ze nog wel een paar van.
Hoe bevalt het ding als sampler? Ik krijg maar geen antwoord op die vraag.

sampler in fusion

sampler in fusion

ik heb nu een keer even na het zien van een filmpje op youtube een sample gemaakt.
die werd meteen netjes over het toetsenbord verdeeld en was gewoon bespeelbaar.
ik heb alleen denk ik iets fout gedaan bij het saven ,maar dat komt omdat ik de geprinte handleiding niet heb gelezen.
maar voor de rest simpel.
ik moet alleen eens kijken hoe het sample per toets zou kunnen ,voor drumkitts.
dan kan ik alle vette drumsamples in de fusion gooien en gebruiken.
lol
toch 80 gig hd.
ik zal van de week eens de sampler goed gaan testen ,daarna laat ik je het wel weten.

oi oi oi

donfifis

Ik heb laatst mijn basgitaar gesampled met de 8HD, om even te proberen hoe het werkt. An sich gaat het best eenvoudig, er zitten een aantal handige functies op, zoals bv pas beginnen met opnemen bij een bepaald input level. Je kan ook instellen dat hij een instelbaar aantal milliseconden buffert, zodat je ook de attack van een geluid goed kan meenemen als je met de level triggering werkt.

Ik vind de besturing van de samplefunctie wel een beetje omslachtig, maar dat zal er mee te maken hebben dat ik met een toetsenbord en een muis vele malen sneller kan werken. Het is in ieder geval niet zo dat je eerst door 100 menu's moet bladeren om bijvoorbeeld de sample te normalisen.

Qua geluidskwaliteit is er niks op aan te merken.

ik heb alleen denk ik iets fout gedaan bij het saven ,maar dat komt omdat ik de geprinte handleiding niet heb gelezen.

Je moet goed opletten dat je eerst alle samples apart opslaat, en dan pas de multisample. De eerste keer dat ik het probeerde had ik alleen de multisample opgeslagen, en toen kon hij de losse samples niet vinden die hij nodig had.

Als je een distortion pedaaltje van een paar tientjes koopt (die normaal voor gitaren worden gebruikt) kun je alles laten gillen en schreeuwen.

Back