synths met Random-functie

DX Manager (software editor voor de DX 7) heeft een patch generator

The Patch Generator is a tool that automates the process of creating new voice patches from existing patches. It does this by randomly choosing new voice parameter values that lie between the upper and lower limits of your existing voices. The effect is often to produce a musically interesting sound that lies "mid-way" in tonal quality between the contributing voices.

waarom wil je dit eigenlijk weten

De software die ik gebruik voor de Waldorf mircoQ (Qedit pro) heeft niet alleen een random knop, maar je kunt ook patches laten "vrijen". De baby's die daaruit komen, olala! :D

Reaktor...
Bespaart je soms een hoop progwerk gewoon een paar minuten op die random knop drukken en resultaat opnemen...komen meestal interessante fx en pads uit tevoorschijn.

Welke synths hebben nu een Random functie?
Bv Unisyn (of voor mij X-OR) heeft een random generator
voor al de synths in z'n library...

De Roland MC-909 heeft ook standaard een patch generator. Je bedient deze functie met een speciale daarvoor gereserveerde knop genaamd "Random Modify".

Wouw,..... da word een leuk lijstje! :halleluja

Het ging me hoofdzakelijk om Hardware en/of bij behorende editor, Maar, software is ook altijd wel leuk om te weten! En daar ken ik deze twee:

Camel audio Camelspace
DiscoDSP Discovery v2 (Nord lead plugin)

Ga zo door!! Deel je ervaring!

Wouw,..... da word een leuk lijstje! :halleluja

Het ging me hoofdzakelijk om Hardware en/of bij behorende editor, Maar, software is ook altijd wel leuk om te weten! En daar ken ik deze twee:

Camel audio Camelspace
DiscoDSP Discovery v2 (Nord lead plugin)

Ga zo door!! Deel je ervaring!

leuke plugin die disco dsp effe demo&en ,...*D
had de evolver dat ook niet bv een random patch ...bank

klees net dat de a154 sequence4r controller een RANDOM functie heeft te sturen dus naar twee a155 sequencers

zovaak gebruik m ....hahaha

... DiscoDSP Discovery v2 (Nord lead plugin)
Voor de NordLead zelf is er de vrije Editor: NordGen, die heeft ook een modify en een Random Patch.

Verder, maar moeilijk aan te komen, zijn er losse onderdelen van de G2 PatchMutator, een geluiden 'fok' apparaat met chromosomen, verspreid over het Net, al moet je wel Dahlstedt's (de auteur) toestemming hebben. Zelfs software die binnen vooraf gestelde grenzen MidiNotes genereert en die langzaam laat veranderen...

Wout

Waldorf Blofeld doet ook aan randomizen. Ik gebruik het nooit echter (ook presets niet - ik weet doorgaans wat ik wil horen, moet het dan alleen nog even maken).

Back