Wat is er met de ARP Ody prijzen aan de hand?

Vroeger was de 2600 zeker een uniek instrument en had je modulars van:

- Moog
- Arp
- EML
- EMS
- RSF
- Serge
- Buchla

Tegenwoordig heb je:

- Doepfer
- Analogue Solutions
- Analogue Systems
- Cwejman
- Plan B
- Livewire
- The Harvestman
- MFB
- Elby
- TipTop Audio
- Flight of Harmony
- Metalbox
- Encore Electronics
- Ad Infinitum
- Bubblechamber
- Makenoisemusic
- STG Labs
- Paia
- Blacet
- Bananalogue
- Wiard
- Modcan
- Motm
- Syntesizers.com
- Club Off The Knobs
- Oakley
- Die franse modular
- Yusynth
- Matson
- Future Sound Systems
- Serge
- Buchla
- Discrete Synthesizers.com
- Veel DIY

En dan ben ik echt vast nog wat vergeten.
Veel klasiekers zijn niet te benaderen met de nieuwe modulars.
Maar de 2600 en ms20 oa wel.

Ja mischien wel maar veel mensen zien de 2600 als een op zichzelfstaand instrument en niet eens zo zeer als modular. Ik denk dat 99 van de 100 freaks zich achter hun oren krabben bij merken als Bananalogue?? Club of the knobs??, Bubblechamber??? of meer van dattum...

Dat je er een 2600 sound mee kan clonen dat zal best...maar als ik moet kiezen tussen die bananeman, club of knobexploit of bubblegum dan weet ik het wel....

Het blijft toch een beetje een snobby wereld die modulaire retro...soort van gebied vol vactrol, eastcoast westcoast, fracrack of dot.com formaat discussies...voor de meeste mensen bevind die wereld zich in de ijle lucht...

Ik denk dat je met een Korg Lambda en een MAM resonator clone ook aardig in de buurt van die sound komt.

Das dus een typische antipositie opmerking...ik bedoel dat niet lullig maar het is er echt een...

Een lambda met een MAM resonator is toch iets anders dan een PS3100 in volle glorie???....Pff de meeste mensen pissen op een lambda (ik niet hoor) en kwijlen bij een PS3100...

Ik heb 3100 een gehad en was echt onder de indruk, nog nooit een Lambda...best jammer...Vond de Sigma en de Delta wel gaaf..

Ja mischien wel maar veel mensen zien de 2600 als een op zichzelfstaand instrument en niet eens zo zeer als modular. Ik denk dat 99 van de 100 freaks zich achter hun oren krabben bij merken als Bananalogue?? Club of the knobs, Bubblechamber of meer van dattum...

De 2600 is idd een opzicht staan instrument een semi modulaire bak die zonder patch kabels al wat kan doen.
Maar ik geloof echt niet dat 99 van de 100 freaks een oude bak willen ipv een nieuwe als dat ook gewoon goed klinkt.

Dat je er een 2600 sound mee kan clonen dat zal best...maar als ik moet kiezen tussen die bananeman, club of knobexploit of bubblegum dan weet ik het wel....

Wat is dat nou voor denigerende praat zeg?

Het blijft toch een beetje een snobby wereld die modulaire retro...soort van gebied vol vactrol, eastcoast westcoast, fracrack of dot.com formaat discussies...voor de meeste mensen bevind die wereld zich in de ijle lucht...

Als je een berg geld uitgeef lijkt me een onderzoekje niet vreemd.
Ok er zijn mensen die gewoon blind in 1 keer iets kopen en dan wel is van een koude kermis thuis komen.

Das dus een typische antipositie opmerking...ik bedoel dat niet lullig maar het is er echt een...

Een lambda met een MAM resonator is toch iets anders dan een PS3100 in volle glorie???....Pff de meeste mensen pissen op een lambda (ik niet hoor) en kwijlen bij een PS3100...

Ik heb 3100 een gehad en was echt onder de indruk, nog nooit een Lambda...best jammer...Vond de Sigma en de Delta wel gaaf..

Nee het is weer een stukje ervaring enonderzoek.
De lambda string sectie komt rechtstreeks uit de PS reeks.

Mensen laten zich nu eenmaal gek maken en lullen mekaar na.
Laat die maar lekker PS serie synths kopen en Arp 2600's voor veel te veel geld.

Wat is dat nou voor denigerende praat zeg?

hahaha...come Mono..niet te gevoelig...het is wel echt een beetje een wereldje op zich hoor....

hahaha..ik moet wel om je lachen...

Die namen zijn toch funny....bananalogue...lijkt toch op bananenman...hahaha club of knobexploit..haha

En ik vind het echt wel gaaf hoor die modulaire spullen maar ik struikel over het woordgebruik, terminologie etc in die wereld, en dan treed er bij mij een soort van "hollands" zelfreinigend systeem in werking en neem ik mezelf meteen niet meer serieus...

Nee het is weer een stukje ervaring enonderzoek.
De lambda string sectie komt rechtstreeks uit de PS reeks.

Mensen laten zich nu eenmaal gek maken en lullen mekaar na.
Laat die maar lekker PS serie synths kopen en Arp 2600's voor veel te veel geld.

Ja dat weet ik ook wel...veel mensen kopen maar wat raak, en kijken neer op mindere goden..terwijl daar vaal pareltjes tussen zitten...maarum zo een dikke 3100 voor je neus is wel gaaf...en een oude muf ruikende 2600 uit negentiennul is ook niet te versmaden....

Daar ken gin bananebubble tegenop...

hahaha...come Mono..niet te gevoelig...het is wel echt een beetje een wereldje op zich hoor....

hahaha..ik moet wel om je lachen...

Die namen zijn toch funny....bananalogue...lijkt toch op bananenman...hahaha club of knobexploit..haha

En ik vind het echt wel gaaf hoor die modulaire spullen maar ik struikel over het woordgebruik, terminologie etc in die wereld, en dan treed er bij mij een soort van "hollands" zelfreinigend systeem in werking en neem ik mezelf meteen niet meer serieus...

Die club of the knobeploit opmerking was ok.
Het is trouwens wel een super slechte zakenman (die spanjaard)
Ik zou er nooit wat kopen!

Die groep van modulair freaks is idd een apart clubje.
Weken lang discuseren over muziekale sinewaves bv.
Maar je heb veel leuke mailingslist en forums waar we altijd tips uit wisselen en mekaars vreugde en verdriet delen.

Ja dat weet ik ook wel...veel mensen kopen maar wat raak, en kijken neer op mindere goden..terwijl daar vaal pareltjes tussen zitten...maarum zo een dikke 3100 voor je neus is wel gaaf...en een oude muf ruikende 2600 uit negentiennul is ook niet te versmaden....

Daar ken gin bananebubble tegenop...

Nee maar een Wiard systeem kan het zo aan met een 2600 en dat is nieuw en nog beter ontworpen eigenlijk!

Die club of the knobeploit opmerking was ok.
Het is trouwens wel een super slechte zakenman (die spanjaard)
Ik zou er nooit wat kopen!

Die groep van modulair freaks is idd een apart clubje.
Weken lang discuseren over muziekale sinewaves bv.
Maar je heb veel leuke mailingslist en forums waar we altijd tips uit wisselen en mekaars vreugde en verdriet delen.

Nee maar een Wiard systeem kan het zo aan met een 2600 en dat is nieuw en nog beter ontworpen eigenlijk!

Ja is ook wel...ik wil het niet afzeiken...nu ga ik hout op de kachel gooien...houdoe

Ha, een Arp oorlogje..

Deze maakt het ook wat duurder. En heeft laag. Veel laag.
Zit een 4035 in. En wat extra knoppen..een 2600 vco met de 4 bekende golfvormen en mijn eerste versie van het 4109 filter.
Jammer, maar helaas, geen geluid opgenomen.

Attachments

• IMG00178.JPG
    IMG00178.JPG
    482,3 KB · Bekeken: 120
Ha, een Arp oorlogje..

Zit een 4035 in. En wat extra knoppen..een 2600 vco met de 4 bekende golfvormen en mijn eerste versie van het 4109 filter.

wow...maarum ik blijf tegenstander van boren in klassiekers..

you know me...

FF een quote van Professor Richter:

Wiard's founder, Grant Richter, describes the Wiard system as a cross between the ARP 2600 and the Buchla Music Easel. I think that description de-emphasizes the strangeness that separates the Wiard from other synths. Richter collects vintage gear and owns and repairs rare Buchla, ARP, and Serge modules. He wanted the Wiard synth to fill a singular niche within the panoply of analog options. He wanted to build something optimized for novelty, a sonic amusement park — in his own words, something of a Chinese puzzle box.

Dat is over de grote modules die kleine modules (frack) zijn meer richting EMS achtig bedoeld.

FF een quote van Professor Richter:

Wiard's founder, Grant Richter, describes the Wiard system as a cross between the ARP 2600 and the Buchla Music Easel. I think that description de-emphasizes the strangeness that separates the Wiard from other synths. Richter collects vintage gear and owns and repairs rare Buchla, ARP, and Serge modules. He wanted the Wiard synth to fill a singular niche within the panoply of analog options. He wanted to build something optimized for novelty, a sonic amusement park — in his own words, something of a Chinese puzzle box.

Dat is over de grote modules die kleine modules (frack) zijn meer richting EMS achtig bedoeld.

ik ben verkocht....maarum ik heb liever een 2600....its got that magic you know...

wow...maarum ik blijf tegenstander van boren in klassiekers..

you know me...

Waanzinnig leuke bak die de bespeler inspireert. Maar inderdaad wel wat veel gaatjes..
Hier nog een die duidelijk maakt wat er achter de knopjes hangt..

Attachments

• IMG00150.JPG
    IMG00150.JPG
    575,8 KB · Bekeken: 121
Waanzinnig leuke bak die de bespeler inspireert. Maar inderdaad wel wat veel gaatjes..
Hier nog een die duidelijk maakt wat er achter de knopjes hangt..

Ja ik snap het ook wel...maar al dat geboor...brrrrr...ik trek zelf het liefst alle mods er vanaf...

Ha, een Arp oorlogje..

1 editje nu t nog kan :baco::doei::dubbel::mega:voor kingRalph[okfilm]

erik ; zeg jij t eens je hebt de arpjes gefixed al die jaren
en je hebt ze vast wel zien ver dubbelen ...tot x 3 zelfs qa 2nd hands price
dat was sms303 zn stelling 2600 voor een ody
belachelijk of niet ?

iig ; voor we een wiard of niet ...discuss beginnen !
ik vindt ...absurd dat een synth meer dan 2x de waarde wordt gevraagd
900 zou netjes moeten zijn , ...was t iig !

@ erik ; kijk asjij der 1 opknap beurt [overhault zegmaar ] dan magtie best meer kosten - die avatar upgrade die cms ook soort van doet ...egt fett hoor
petje af

ff wat anders ;
de kwestie ; Oorspronkelijk geplaatst door mono-poly
Ik denk dat je met een Korg Lambda en een MAM resonator clone ook aardig in de buurt van die sound komt.

kgeloofk T ook wel
as de klank opwekking divide technologie [ toch / ] asin de lambda t zelfde is
as in de ps3100/3200/3300 - dan ben je al een heel eind
en de mam resonator = geen verkeerd filtertje !

de korg es50 heeft geloofk 3 osc ,...
das degene met die hele mooie houten platte kist
[zelfde poly techniek - denkik -weinig controls verder maar ]
dat lijkt me in de basis een best dikke string synth
goede kandidaat om zoiets te verwezenlijken
deze es 50 komt hier nooit voor by ,...zeldzaam ?

khoor over de lambda goede dingen ,...dat ie lekker klinkt maar
[wel cv geen gate ofso ! ]:bekdicht:

bv de sigma hebk gehad - heel tipysh ook dat korg 700s filter erin
twee joysticks [dus ralph asje de lambda al leuk vindt -toe te wijzen aan diverse dingen o.a. aftertouch/ vibrato en meer ...]
helft preset / helft redelijk ok aan te passen ...best freaky bak ,
zekers door die ring modulator
totaal ander concept dan de meeste andere synths !
wilk best eens terug hebben

maar asje hier achter deze drie [beetje dezelfde korgs ] een mam resonator hangt ,...met wat nette speel techniek moet je best toffe ...soundscape string sounds kunnen krijgen [scd demo,s klinken nog na ,..in mn oor ]:halleluja

mam res 3 lang geleden weg gedaan maar leuke rack aan vulling ,...
ook voor over hihats div lfo snelheden ..top dingetje 4 zn centen !!!

duidelijk nog ??? ging dus over mono zn voorzet ; stringbak + res 3 erachter
met de ps3100 geld ook dat een hele mooi machine is,
wel ff wat andere dan weer een prophet ofso
en tegen woordig nog geen 3500 eerder 2000 evt + geloofk
boele had de zijne voor zoiets verkocht d8ik !

effe pixie van de sigma grote R-onbekende ...ook hiero opt forum
rhianne heefter eentje weetik :doei:
check ook de es50 ...lijkt me wel wat !
http://www.sequencer.de/korg/korg_800dv_maxikorg.html
onderaan dus

oude korgs hebben gewoon charme ,..en zijn niet egt slecht
gebouwd meestal [d8 ikso ?]
net as de system 100 / sh 5 / 7 alemaal klasse bakken ,...
waark maar so 1500 voor geef,...ask t had
liever dan een oddy
dat wa de discuss
:bekdicht::dubbel: over naar ralph !

Attachments

• sigma.jpg
    sigma.jpg
    27,7 KB · Bekeken: 124
  • korg_delta.jpg
    korg_delta.jpg
    81,6 KB · Bekeken: 124
Laatst gewijzigd:
Beste Ron...ik vind je echt een aardig SF lid maar als vanouds

KAN IK ER GEEN TOUW AAN VASTKNOPEN....

Heb jij school in swaziland gevolgd??? jou manier van schrijven is me geheel onduidelijk..

En die Delta kan je echt lekker bespelen met dat pookje...echt een leuke bak..

Back