Wat is er met de ARP Ody prijzen aan de hand?

Ja dat doet de axxe. Zelf gehoord en door St eric bevestigd!

oke, dit neem ik direct van jullie aan :)

Maar dat is geen reden om die oddy eruit te gooien. Voor dik laag moet je gewoon een moog hebben zoals mono zegt.

De geluiden die eruit komen zijn mooi en daar kraak ik m niet op af. Wel zou ik het bizar vinden dat standaard eur.2000,- wordt gevraagd/betaald voor een 2osc. synth. Als dit gebeurt dan "cash" ik! Dan haal ik er zeker modules voor terug. Met modules meer controle en veelzijdiger inzetbaar.

De oddy is gewoon super goed in leads, fx etc. En in lekkere synth seq's maar dan moet je gewoon rustig doen met je res. Het is geen bak voor verkrachten.

I :luv: kapotte/verkrachtte geluiden

Maar hang maar een tb303 cv out aan de oddy cv in en je hebt een top bak!

na t eten ff uittesten :okdan:

De Axxe klinkt wat directer door een iets beter klinkende vca dan die van de Odyssey
Ik heb nog een oud Axxe front en twee boards rondsligeren. Daar ga ik nog een module van maken met die 2 Axxen aan boord. Dan kan ik echt een vergelijking tussen de Axxe en Ody maken. Lijkt me een aardig projectje.

is een leuk projecje
maar ff een vraagie ERIK ; ben je bekend met de arp solus ???
dat lijkt me een latere arp axxe maar dan met twee osc
misk iets nog ,...mbt wat er anders aan is ...ring mod bv ,
wel een hele andere case ook

en waarom zijn deze zoo on bekend hiero ...
weinig gemaakt ofso voor de ARP down fall denkik
volkgend se advert ; hoefje niet rijk te zijn ..nu
om een arp te bezitten haha
kzag wel div gasten die m kochten voor 4-450 $ geen geld lijkt me
:halleluja
http://www.sequencer.de/moogulatorium/ARP_synthesizer.html
wat info

die add is lol !

Attachments

• solus arp add.JPG
    solus arp add.JPG
    31 KB · Bekeken: 131
  • solus.jpg
    solus.jpg
    47,6 KB · Bekeken: 130
  • solus-twins.jpg
    solus-twins.jpg
    13,6 KB · Bekeken: 126
ARP Odyssey's zijn gewoon nostalgie. Vast en zeker dat je het geluid kunt evenaren met modulars, zoals mono-poly al zegt. Er is wel een voordeel als je een Oddy kunt vinden: het is redelijk 'handzamer' dan een pakket modulen. Ik zou me moeten gaan verdiepen in allerlei modulars, terwijl ik daar geen behoefte aan heb.

Zoals ik al zei, nostalgie. En eigenlijk de eerste synth die ik ooit als kind zag. Vond de knoppen indrukwekkend, als jochie van 14.:luv: En dat rachende dat eruit komt. Net het eerste gevoel dat je krijgt bij het horen van een Gibson Les Paul gitaar.

Het absurde bedrag van 2000 euro ga ik wel nooit van je lang-zal-ze-leven betalen. Ik zie ze regelmatig voor onder de $ 1500 in de USA langskomen. Een dezer dagen kom ik wel aan een, :dubbel:

Het barst van de sjacheraars en handelaren, niet alleen op dit forum maar ook op Ebay en internet. Een 2CV van Citroën was ooit nieuw 5000 gulden en nu doen ze 15000 euro. Wie lekker wil scheuren en veel kilometers wil maken moet wat nieuws kopen. Wie veel geld wil verdienen koopt een lelijk eendje van een oma voor 100 euro en verpatst die aan de hoogste bieder op Ebay.
Met synthesizers moet je denk ik naar de nieuwprijs kijken die een vintage ooit had in de jaren 70: MiniMoog (8000 gulden), Arp 2600 (12000 gulden), EMS A (7000 gulden) en kom tot de ontdekking dat die prijzen van nu dan best laag zijn. Een arbeider moest een jaar hard werken (over muzikanten heb ik het niet eens :erm:) in die tijd voor een 2600.
Enkele prijzen van poly-bakken uit de jaren 80: PPG 2.2 (15000), Prophet 5 (12000), OBX-a (15000), MemoryMoog (15000), DX7 (8000) en kom tot de ontdekking dat er iets scheef zit. Als ik in mijn glazen bol kijk verwacht ik dat die poly-bakken uit de jaren 80 een goede investering zijn voor de toekomst. Doe er je voordeel mee ge*le handelaren en laat die nog ouwere rotzooi over aan de mensen die nog echt muziek willen maken.

dx7 8000!!!!
gelukkig waren dat de richtprijzen en gingen ze al snel als warme broodjes voor rond de 5200 gulden nieuw de deur uit...
iedereen wilde dat kreng hebben, wat voor mij weer gunstig bleek omdat de minimoog toen op de inruilmarkt niet meer dan 800 gulden was..
daar heb ik zelfs nog 600 van kunnen maken met een leuk verhaaltje dat je daar alleen maar gezapige symfo mee kon maken en dat een uitgestorven muzieksoort was die nooit meer zou terugkeren...:dubbel:
maar ook de odysee,s, voor een appel en een ei zo mee te nemen!
en die eenden.. ik heb er wat afgeragd in mijn leven, gekocht voor 400 gulden en dankzij de gemakkelijke zelf sleutelbaarheid, jaren in kon rijden..

Het barst van de sjacheraars en handelaren, niet alleen op dit forum maar ook op Ebay en internet. Een 2CV van Citroën was ooit nieuw 5000 gulden en nu doen ze 15000 euro. Wie lekker wil scheuren en veel kilometers wil maken moet wat nieuws kopen. Wie veel geld wil verdienen koopt een lelijk eendje van een oma voor 100 euro en verpatst die aan de hoogste bieder op Ebay.
Met synthesizers moet je denk ik naar de nieuwprijs kijken die een vintage ooit had in de jaren 70: MiniMoog (8000 gulden), Arp 2600 (12000 gulden), EMS A (7000 gulden) en kom tot de ontdekking dat die prijzen van nu dan best laag zijn. Een arbeider moest een jaar hard werken (over muzikanten heb ik het niet eens :erm:) in die tijd voor een 2600.
Enkele prijzen van poly-bakken uit de jaren 80: PPG 2.2 (15000), Prophet 5 (12000), OBX-a (15000), MemoryMoog (15000), DX7 (8000) en kom tot de ontdekking dat er iets scheef zit. Als ik in mijn glazen bol kijk verwacht ik dat die poly-bakken uit de jaren 80 een goede investering zijn voor de toekomst. Doe er je voordeel mee ge*le handelaren en laat die nog ouwere rotzooi over aan de mensen die nog echt muziek willen maken.

Kom op zeg, je verkocht onlangs een Synthi AKS en ik begreep uit je "verkoop verloop" dat je graag het hoogste bedrag voor je spullen wilde hebben, blijkbaar had je zo veel aandacht dat je al snel "meer" geld zag en begon te twijfelen de door jou gestelde prijs...
Dus hou aub op met andere verkopers af te zeiken...

is een leuk projecje
maar ff een vraagie ERIK ; ben je bekend met de arp solus ???
dat lijkt me een latere arp axxe maar dan met twee osc
misk iets nog ,...mbt wat er anders aan is ...ring mod bv ,
wel een hele andere case ook

en waarom zijn deze zoo on bekend hiero ...
weinig gemaakt ofso voor de ARP down fall denkik
volkgend se advert ; hoefje niet rijk te zijn ..nu
om een arp te bezitten haha
kzag wel div gasten die m kochten voor 4-450 $ geen geld lijkt me
:halleluja
http://www.sequencer.de/moogulatorium/ARP_synthesizer.html
wat info

die add is lol !

Ja die ken ik wel.
Grote technische verschillen.
Andere sliders.
werkt op 2 x 12v met 7812-7912 ipv 723
4075 filter bestaat niet uit module maar zit op het board en Arp heeft de bekende filter upgrade hier zelf op toegepast met het verschil dat ze iets lager eindigen als de tegenwoordig gebruikelijke 28Khz.
vca is hetzelfde als in de Axxe.
Andere expo convertor tenopzichte van alle andere Arp vco's

Tja waarom zie je ze hier weinig?
Toen die uitkwam, waren ze al bijna failliet, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.
Leuk bakje dat duidelijk verder gaat als een Axxe maar het toch niet haalt bij een goeie Ody.

Kom op zeg, je verkocht onlangs een Synthi AKS en ik begreep uit je "verkoop verloop" dat je graag het hoogste bedrag voor je spullen wilde hebben, blijkbaar had je zo veel aandacht dat je al snel "meer" geld zag en begon te twijfelen de door jou gestelde prijs...
Dus hou aub op met andere verkopers af te zeiken...

:dubbel: ja joh laat ralp met rust ....hy heeft t al so ........:duivels:
thnx info eric..

Van de laatste 2 links zijn de prijzen drastisch verlaagd (waren eerst eur.2250/2500,- :stupid: ). Uiteindelijk is er slechts 1 van de 4 verkocht (zie onderste link) voor een beste voorstel van eur.1550,-

pff nog steeds goed aan de prijs voor een Ody die nog een stevige servicebeurt nodig heeft. Zie de verkooppraat:
in good conditions!! work great but only some slider they should be revised but they works!!(only some noise when you move them )

slider kraakt alleen maar als je hem beweegt...;{
wasbeurtje, voedingscondensatoren, jwires en met een beetje pech nog nieuwe bushings.

Eén voordeel hebben die prijzen wel. Dan worden de Odys iets minder snel door loodgieters "opgeknapt" en heeft het meer zin om ze goed aan te pakken.

Ja wat een gezeik van Rianne zeg.
Beetje gefrusteerd dat ze geen 20.000 voor haar Synthi kan vangen of zo?
Vind het ook maar vreemd dat als bv Leo jou vraagprijs bied dat je hem vervolgens niet verkoop.
En dan hier wel een lelijk praatje houden over topprijzen etc.

:doei:

Ja wat een gezeik van Rianne zeg.
Beetje gefrusteerd dat ze geen 20.000 voor haar Synthi kan vangen of zo?
Vind het ook maar vreemd dat als bv Leo jou vraagprijs bied dat je hem vervolgens niet verkoop.
En dan hier wel een lelijk praatje houden over topprijzen etc.

:doei:

My point.....

Ja die ken ik wel.
Grote technische verschillen.
Andere sliders.
werkt op 2 x 12v met 7812-7912 ipv 723
4075 filter bestaat niet uit module maar zit op het board en Arp heeft de bekende filter upgrade hier zelf op toegepast met het verschil dat ze iets lager eindigen als de tegenwoordig gebruikelijke 28Khz.
vca is hetzelfde als in de Axxe.
Andere expo convertor tenopzichte van alle andere Arp vco's

Tja waarom zie je ze hier weinig?
Toen die uitkwam, waren ze al bijna failliet, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.
Leuk bakje dat duidelijk verder gaat als een Axxe maar het toch niet haalt bij een goeie Ody.

Blijft toch een beetje het "mindere punt" van Arp...dat krakkemikkige...

Goed voornemen voor 2009. Alle handelaren aan de strop. Hou de prijzen leuk en laat de mensen die muziek maken of hun apperatuur voor de hobby gebruiken gewoon lekker onderling verkopen. Zo zielig om voor overdreven hoge prijzen te verkopen. En ja ook al heeft ie net een servicebeurt gehad. Dan is die iets meer waard ja, maar niet het 3 dubbele.

Goed voornemen voor 2009. Alle handelaren aan de strop. Hou de prijzen leuk en laat de mensen die muziek maken of hun apperatuur voor de hobby gebruiken gewoon lekker onderling verkopen. Zo zielig om voor overdreven hoge prijzen te verkopen. En ja ook al heeft ie net een servicebeurt gehad. Dan is die iets meer waard ja, maar niet het 3 dubbele.

hail
das duidelijk
waster maar een biinen scenetje

dat hebk wel ,..met mn muziek maatjes waar we constant ...ook de duurdere
soort synth lenen / delen!
asje der beiden blij van wordt
maar alles door de markt / e net laten verpissen
tis hier dat t op loopt
de een zegt leuke bak de ander zegt weetje wat ik vraag 500 meer en weer een ander zegt een maand laters ...; maar die andere verkocht voor 500 meer en de mijne is mooier

waar gaat t fout
by degene die betaal wat de gek ervoor vraagt
dus
asje stopt stopt t byje zelf

en laat de egte handelaren / mafkezen [heb ook soms egt rare prijzen gezien jx3p 800 eu en rm1x voor 400 in groningen en niet willen versturen egt waar ????
das ook mogelijk dus int budget circuit

effe weer arp ; die solus lijkt me precies goed
niet de hoofd prijs maar wel 2osc voor die arp leads en ring mod... en op batterijen - voeljem tb303 en arp solus en tr606 op Woodstock beach / afterfeestje ....:okdan::D:D

iig erg zeldzaam jammer
leuke bak ook waarschynlijk toen qa aanschaf axxe valt mee
oddy is best duur -vindt ik !

net as de korgs 700s / 770 de prijzen stygen de pan uit 500a750 is niet vreemd meer these days
kocht ooitvoor 550 een dv800...dies freeeeed!mooi / uniek / raww

veel liever dan oddy
klees meer shit dan lol over arp

verggisk me
:duivels:

Dan is die iets meer waard ja, maar niet het 3 dubbele.

Zo zit de wereld niet in elkaar. Zo lang er mensen zijn met teveel geld zullen er ook mensen die deze mensen 'bedienen'. En dan krijg je dat gezeik over prijs en wie er wie een loer probeert te draaien er 'gratis' bij.
Mensen + geld = gelazer.

effe weer arp ; die solus lijkt me precies goed
niet de hoofd prijs maar wel 2osc voor die arp leads en ring mod... en op batterijen

veel liever dan oddy
klees meer shit dan lol over arp

verggisk me
:duivels:
:confused:
Batterijen? Dat is nieuw voor mij..

Een Arp moet je geen shit over klezen. Je moet luisteren dan hoor je vette shit.

Zo zit de wereld niet in elkaar. Zo lang er mensen zijn met teveel geld zullen er ook mensen die deze mensen 'bedienen'. En dan krijg je dat gezeik over prijs en wie er wie een loer probeert te draaien er 'gratis' bij.
Mensen + geld = gelazer.

wijze post methinks..

Hey,

Nieuw hier en meteen misschien al een domme vraag aan sms303: heb je 'odyssey' als zoekterm op ebay gebruikt? Ik vind nl. geen enkele bak terug als ik zelf zoek op ebay, maar wel als ik op jouw linkjes klik. Vreemd!

Thx

Back