Wat is er met de ARP Ody prijzen aan de hand?

Ik ben niet helemaal gek...

erik wat vindt jij van die cms upgrades van de arp 2600
erg nodig ook allemaal - of niet
t zelfde as wat jij doet ...?
geloof andere vco en andere filter erin ,..maardan een complete module erin gebouwd ...doet wel de arp look ...pijn !

of doen hun t over de top - tziet raar uit ...met die cms modules rin
vast niet voor niets !!!
zelijken me een top job te doen .:doei:

Attachments

• mah2601.jpg
    mah2601.jpg
    398 KB · Bekeken: 124
erik wat vindt jij van die cms upgrades van de arp 2600
erg nodig ook allemaal - of niet
t zelfde as wat jij doet ...?
geloof andere vco en andere filter erin ,..maardan een complete module erin gebouwd ...doet wel de arp look ...pijn !

of doen hun t over de top - tziet raar uit ...met die cms modules rin
vast niet voor niets !!!
zelijken me een top job te doen .:doei:

Ik heb een klant die er zo een heeft.
Phil Cirocco beschouw ik als de beste Arp sleutelaar die er is.
Hij is alleen niet te bereiken. Ik heb een klant die bijna bij hem om de hoek woonde. Dat zegt wel wat over de bereikbaarheid van CMS.

Er waren tot voor kort geen speakers verkrijgbaar en dat was een van de redenen om die ruimte te gaan benutten.

Tja het blijft kiezen of delen tussen smaak, functionaliteit en historie.

Veel mods die ik op de Odyssey aanbied zijn zaken die ik altijd al miste.
Ik geef er nu bijvoorbeeld eentje aftertouch.

Ik heb een klant die er zo een heeft.
Phil Cirocco beschouw ik als de beste Arp sleutelaar die er is.
Hij is alleen niet te bereiken. Ik heb een klant die bijna bij hem om de hoek woonde. Dat zegt wel wat over de bereikbaarheid van CMS.

Er waren tot voor kort geen speakers verkrijgbaar en dat was een van de redenen om die ruimte te gaan benutten.

Tja het blijft kiezen of delen tussen smaak, functionaliteit en historie.

Veel mods die ik op de Odyssey aanbied zijn zaken die ik altijd al miste.
Ik geef er nu bijvoorbeeld eentje aftertouch.

ralph heeft een editje platsgevonden...
[ben aant eten / forummen / bier drinken enso ..tsja :dubbel:

ok dan lol kzag datje ...pete townsend over de vloer hebt gehad misschien dichterby dan us of a

heb je een indicatie wat bv een avatar upgarde kost
bv t filter en evt die gain/ gelooff vca upgrade
uiteraard moet je zelf een avatar / oddy aan leveren ...

kklinkt as toekomst muziek ...inmn oren !

heb je een indicatie wat bv een avatar upgarde kost
bv t filter en evt die gain/ gelooff vca upgrade
uiteraard moet je zelf een avatar / oddy aan leveren ...

kklinkt as toekomst muziek ...inmn oren !

Nee ik zet geen prijzen op een forum. Ik heb voor mods ook nauwelijks standaardprijzen.
Voor meer info zul je me moeten mailen.
Alle mods zijn wel gebaseerd op Arp technologie.
Ik ga er geen CEM filter inzetten bijvoorbeeld. Wel alle Arp filters die ik maar kan maken/krijgen.

En die Delta kan je echt lekker bespelen met dat pookje...echt een leuke bak..

de delta was de 2de of 3de oude synth die ik kocht en een echte miskoop. was volgens de verkoper wel 1000 gulden waard en ik geloofde hem vanwege alle knoppen en schuiven. wat was ik groen. ik ruilde hem voor een poly800 reverse, een evs1 en nog iets kleins. gelukkig heb ik sindsdien veel bijgeleerd.
leuke bak? je moet goed zoeken wil je een minder klinkende synth vinden.
hij doet me aan de yamaha cs-serie denken. brrrr, koud. is mijn mening hè.

O mensen: ik heb nog een EMS-je in de aanbieding trouwens *D

ja, ik zag hem op marktplaats staan.
maar strikt genomen klopt het toch niet helemaal? ik had je vraagprijs voor de synthi geboden, vrij vlot, en kreeg bericht terug dat ik het keyboard er dan bij moest nemen. mijn bericht dat ik eventueel het keyboard er wel bij zou nemen, als dat bij de verkoop zou helpen, kruiste dat bericht van jou. ik dacht dus gewoon een synthi met keyboard voor 4500 te hebben gekocht. goede faire prijs (dag ervoor ging een synthi AKS met dk2 voor 5170 op ebay.de), heb ook nog een paar pb's gestuurd om een afhaaldag af te spreken, nadat ik had ingezien dat jouw mededeling dat je niet over 1 nacht ijs wilde gaan en m eerst een paar weken op marktplaats wilde zetten, toch eigenlijk niet helemaal jofel was, op dat moment. niks meer gehoord.
maar ik las op marktplaats dat je het overzicht kwijt bent. dat zal het dan wel zijn. ok, slightly off topic, maar omdat je zelf de ems hier meldt, deals waarmee zulke bedragen gemoeid zijn kunnen eleganter en met meer oog voor fairheid naar beide kanten worden afgehandeld zou ik denken.
ik heb je ge-pb-d dat mijn bod tot vandaag stond en je hebt me niet eens even terugge-pb-d ?! je box was nog niet vol, dus zo erg kan het ook weer niet zijn toch?!

on topic: valt wel mee met de arp prijzen. de thread begint gewoon met een paar heel nare voorbeelden. (hoewel naar, als iemand het ervoor over heeft en niet verder kijkt, heeft de verkoper toch een goede deal en als de koper dan gewoon blij is met xijn arp, tja...) maar je ziet ook wel een pro-one voor 1500 dollar, of een micromoog voor 1000. dat wil niet zeggen dat je ze niet ook kan vinden voor bijna de helft van die prijzen.

Als je een berg geld uitgeef lijkt me een onderzoekje niet vreemd. Ok er zijn mensen die gewoon blind in 1 keer iets kopen en dan wel is van een koude kermis thuis komen.

Goed en stevig punt: Ik zag, ik wilde hebben en ik kocht :)

De bedoeling vorig jaar was om een avatar te kopen, is nl. een stuk goedkoper dan een ody en deze door SaintEric zo modulair mogelijk te laten maken. Als er poen zou zijn zou ik bijna al mn synths modulair maken (toetsen gebruik ik toch niet). Het gaat me om de toepasbaarheid en mooi afgewerkte in-ouputs maken me dan niet uit. Uiteindelijk voor een avatar via Ebay opgelicht en heb ik met het verzekeringsgeld deze odyssey (blind) gekocht.

maar odyssey scheurt veel beter - pittiger geluid, sterker, freaky-er. ondanks alle toeters en bellen en extra's, blijft de arp2600 braaf t.o.v. de odyssey. althans, dat vind ik na op beide gespeeld te hebben.

Dat vergelijk kan ik niet maken. Tot nu toe heb ik meestal met 1 osc. synthjes gewerkt en speelt dit mssn wat mee.Hele grote kans dat ik over een paar weken de ody in een ander projectje beter inzet en er totaal anders over denk.

Qua prijshoogte zal nostalgie, toepasbaarheid en de "ik moet het (ook) hebben factor" altijd bepalend blijven. Als er dan zogenaamde marktwerking (=typisch zo'n marketing technisch woord) zou bestaan, dan wordt deze imo zeker door bepaalde factoren aangestuurd/bestuurd. Dit met (hele) rare uitschieters als gevolg en die op den duur vrij normaal zijn. Zelf ben ik een koopjesjager, betaal ik vrijwel nergens de hoofdprijs voor en zal ik het ook niet laten om bijv. eur.50,- eraan over te houden.

Als ik m wegdoe, dan zal ik iig er geen startprijs eur.1400,- van maken en eerder net onder de quitteprijs gaan zitten. Mocht ie uitschieten heb ik mazzel, verlies ik een paar tientjes dan heeft iemand anders een mooie odyssey :D

@SaintEric: kheb in de 1e post het bedrag verwijderd
@Mono: mooi overzicht van de modular fabrikanten

Edit:
Ik las net --> Crisp like an ARP
Goed idee voor t nieuwe projectje :)

Laatst gewijzigd:
Ik vind persoonlijk de Axxe heel snappy klinken met VEEELL bas als het moet..kopop 2 Axxen dan heb je bijna een Odyssey voor minder euros..

de delta was de 2de of 3de oude synth die ik kocht en een echte miskoop. was volgens de verkoper wel 1000 gulden waard en ik geloofde hem vanwege alle knoppen en schuiven. wat was ik groen. ik ruilde hem voor een poly800 reverse, een evs1 en nog iets kleins. gelukkig heb ik sindsdien veel bijgeleerd.
leuke bak? je moet goed zoeken wil je een minder klinkende synth vinden.
hij doet me aan de yamaha cs-serie denken. brrrr, koud. is mijn mening hè.

Noi ik vind het een leuk synthje..lekker filter hoor...koud is niet perse fout

Noi ik vind het een leuk synthje..lekker filter hoor...koud is niet perse fout

jij gaaat naar noorwegen, ik krijg in september al de behoefte om te emigreren naar mexico of zo. ik vind koud wel fout.

delta is ook best wel leuk hoor, het zal wel een gevoelskwestie zijn omdat ik me er toen zo op verkeek, qua leukheid en qua waarde. was toch 1 van de eerste keren dat ik leergeld moest betalen.

maar los van dat, sommige mensen hebben het huis tot het dak volgestouwd met synthesizers uit een categorie waarvan ik denk: ruim die rotzooi op en gebruik gewoon 2 of 3 echt lekkere synths voor wat je doet. en wat mij betreft hoort de delta tot die categorie. ik hou sowieso van opruimen. ben zo blij met mijn ipod in plaats van die kast vol cd's. geen bijzettafeltjes in huis etc.
en andere mensen niet, die graven zich in en draaien met genoegen 1 keer in de 3 weken om naar de korg delta om er net dat ene geluidje uit te halen. ook goed :okdan:

nog meer off topic: over die synthi, ik ben niet boos, niet geprikkeld, wil geen ruzie. synthi is the best, maar ik kan ook zonder. mensen gaan voor apparaten. het is alleen dat het soms lijkt of we vergeten dat ook aan de andere kant van een deal een persoon bungelt, die bepaalde verwachtingen heeft. en het gaat toch echt niet om niks. ik weet niet hoe het bij jullie thuis is, maar dit soort bedragen hakken er hier echt in. af en toe moet ik even meegeven hoe ik denk dat het hoort.

back on topic..

sms303, als je een arp ody gaat wegdoen net onder quitte, is dat ook een rare prijs. krijgen we weer een topic: waar gaat dat heen met de arp prijzen?!

zo, nu :koffie:

Laatst gewijzigd:
Ik vind persoonlijk de Axxe heel snappy klinken met VEEELL bas als het moet..kopop 2 Axxen dan heb je bijna een Odyssey voor minder euros..

De Axxe klinkt wat directer door een iets beter klinkende vca dan die van de Odyssey
Ik heb nog een oud Axxe front en twee boards rondsligeren. Daar ga ik nog een module van maken met die 2 Axxen aan boord. Dan kan ik echt een vergelijking tussen de Axxe en Ody maken. Lijkt me een aardig projectje.

Ik zoek nog een frontplaat van een oddy mk2 en de houten zijkanten voor de axxe. :halleluja

Voor de rest lijkt de prijs me simpel. Zelfs die slecht gemaakte schuiven zijn nog beter en houden het lang vol als die goedkope encoders van de laatste 10 jaar.

sms303, als je een arp ody gaat wegdoen net onder quitte, is dat ook een rare prijs. krijgen we weer een topic: waar gaat dat heen met de arp prijzen?!

zo, nu :koffie:

als startprijs.. slechts als startprijs Leo :p
ik ga goud delven (en dat gebeurt pas als ik echt op de odyssey uitgekeken ben)

t koudzweet breekt me al uit (van alle koffie) }:|

Ik heb nog een oud Axxe front en twee boards rondsligeren. Daar ga ik nog een module van maken met die 2 Axxen aan boord. Dan kan ik echt een vergelijking tussen de Axxe en Ody maken. Lijkt me een aardig projectje.

Leuk om te lezen dat dit topic'je ook iets positiefs voortbrengt :okdan:

De Axxe klinkt wat directer door een iets beter klinkende vca dan die van de Odyssey

Eric maakt dat veel verschil?

Ja dat doet de axxe. Zelf gehoord en door St eric bevestigd!

Maar dat is geen reden om die oddy eruit te gooien. Voor dik laag moet je gewoon een moog hebben zoals mono zegt.

De oddy is gewoon super goed in leads, fx etc. En in lekkere synth seq's maar dan moet je gewoon rustig doen met je res. Het is geen bak voor verkrachten. Maar hang maar een tb303 cv out aan de oddy cv in en je hebt een top bak!

Ik had een Axxe MK1 en in zelfresonantie gaf die een extreem dikke sinus bas, de Moog bas blaft wat harder idd maar de zelfresonantie bas van de Axxe is heeeerlijk rond...en lekker smeuig..

Back