Electro vraagje

divinio

Starting Up...
In de electro kan je niet meer om de zaagtanden heen. Vandaar dat ik maar eens een David Guetta achtige sound heb proberen te maken vandaag. Als nOOb vind ik het wel handig om zo dingen bij te leren.

Vandaar mijn volgende vraag: hoe komt het dat bij mij die saw klinkt alsof die gemaakt is in de grot van Bin Laden? Bij Guetta komt die er bovenuit. Heb ik het met de EQ of met de Compressie verneukt?

Ik leer graag bij want ik kan het niet harder zetten of dat spoor begint te clippen. Of moet ik gewoon alles zachter zetten behalve dat spoor?

Youtube Guetta

Alle advies is welkom

Attachments

• SF Gitta.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 97
Ik weet niet waar je een zaagtand hoort (misschien mis ik het fragment?) maar ik hoor 2 blokgolven die 7 halftonen t.o.v. elkaar ontstemd zijn.

is dat dan geen zaagtand dat deuntje dat vanaf 30 seconden bij David Guetta bijna solo speelt?

ik heb wel een saw gebruikt om het na te maken :confused:

de rest van je zin snap ik niets van... is dat nederlands? :D

In het Engels zou het "2 squarewaves, 7 semitones detuned relative to another" zijn ;).

Hier, probeer dit eens en speel dan A-F#-G-Bb

attachment.php

Voor de bas, tenminste. De ruis die er rond 0:30 inkomt kan ik met geen mogelijkheid ontcijferen en Youtube's geluidskwaliteit helpt ook niet.

Attachments

• guetta_bass.png
    guetta_bass.png
    30,5 KB · Bekeken: 95
Heb je toevallig niet de Audjoo Helix? Daar heb ik het mee geprobeerd in het stuk track dat ik hierboven zelf gepost heb.

Ik ben vertrokken van de "rx motion" preset

Anders zal ik de Synth1 wel eens downloaden.

Attachments

• guetta.JPG
    guetta.JPG
    123,4 KB · Bekeken: 103
Ik vind jouw mp3 dingetje leuker klinken dan heel die overgecompressde breezer trutten trans van die Guetto halve zool.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben hier ook geen fan van maar toen ik het deze ochtend op de radio hoorde had ik wel plots een doel voor deze namiddag 8o)

Heb je toevallig niet de Audjoo Helix?
Heb ik (toen 'ie nog freeware was) maar de bediening vind ik niet zo. Dan nog is het geen moeilijkheid: wat je hoort zijn gewoon 2 vanille blokgolf-oscillators (en die kun je bij Shape in het oscillator-menu uitzoeken) en een laagdoorlaat filter zonder fratsen.

De hele kunst van weten hoe geluiden in elkaar zitten is dat je je niks moet hoeven aan te trekken van het feit dat je in Massive, Helix of Synth1 aan het werk bent, en probeer zo vaak mogelijk te beginnen vanuit een geinitialiseerde preset - dus maar 1 oscillator die je hoort, geen filter, envelopes allemaal open. Goed, er zit een veel groter verschil tussen FM8 en bovenstaande synths - maar dat ligt aan de gebruikte synthesemethode, dus als je daar niet van scratch begint of dat het gegeven advies niet veel nut heeft, da's nogal duidelijk.

Heb ik maar de bediening vind ik niet zo. .

heb ik ook ondervonden

De hele kunst van weten hoe geluiden in elkaar zitten is dat je je niks moet hoeven aan te trekken van het feit dat je in Massive, Helix of Synth1 aan het werk bent, en probeer zo vaak mogelijk te beginnen vanuit een geinitialiseerde preset

daar ben ik wel akkoord mee maar ik leer voorlopig het meeste van het omgekeerde. ik zoek een preset en ga die dan uitkleden. aan alle knoppen draaien om te zien waar veranderingen komen in het geluid. en dit dan zo vaak doen dat ik begin te snappen waarvoor die lfo's, golfvormen en andere toestanden allemaal voor dienen.

De vetste geluiden werden meestal toevallig ontdekt.

Comercieel geproduceerde produkties zijn meestal overgeproduceerd en klinken zo luid mogelijk, waardoor je heel vlug aan oor-vermoeidheid zal lijden.

Werken als guetta is niet moelijk, de geluidsenginiuuers zorgen met hun onbetaalbaare apparaten, waarvan ze meestal enkel de presets gebruiken. Dat je de vetste geluiden krijgt.

Sorry voor de typos, deze space kadet is nog niet helemaal wakker.:)

Ik weet niet waar je een zaagtand hoort (misschien mis ik het fragment?) maar ik hoor 2 blokgolven die 7 halftonen t.o.v. elkaar ontstemd zijn.

ditte dus. hoeveel ze van mekaar ontstemd zijn weet ik niet. maar het is geen zaag in ieder geval.

of akkoorden kennen zoals in het tweede deel van dit filmpje helpt ook al. daar snap ik dan ook de bal van.

Ik leer graag bij want ik kan het niet harder zetten of dat spoor begint te clippen. Of moet ik gewoon alles zachter zetten behalve dat spoor?

Youtube Guetta

Alle advies is welkom

Idd, volume wegnemen in plaats van te boosten is the way to go.
Een klein beetje boosten kan soms wel, maar meestal is afnemen de gangbare manier om bepaalde sporen meer volume bijbrengen.

Ik heb eens je mp3 door een octaver (het geluid word nog eens een oktaaf lager gespeeld) gesmeten, wat denk je zelf?

Attachments

• SF Gitta geoctaaved.mp3
    856,3 KB · Bekeken: 95
ja hij moet inderdaad wel lager

zal ik onthouden voor een volgende track!!!

Ik hoor vooral een chorus eigenlijk :) vandaar dat bin laden grot effect... eerst lijkt het een reverb..maar schijn! :)

dit is IDD totaal geen electro maar gewoon platte clubmuziek 8>

Back