Ik snap zowiezo niet waarom sommige mensen house electro noemen. Zijn toch echt 2 verschillende muziek stijlen. De een is goed(electro) en de ander is saai(house).
tja, een 'onderverdeling' is subjectief...
wat jij house noemt, kan voor iemand anders iets anders zijn, t is pas als je je verdiept in een genre dat jou ligt, dat je er ook de subgenres in herkent
jij hebt het toch ook steeds of de 'echte industrial' (en daar noem jij dan je groepjes bij die 'echt ' zijn), de 'niet echte industrial' is dan popmuziek ? of klassiek ?
en de term 'electro' is voor velen gewoon 'electronische muziek'...voor mensen die al langer meegaan is 'electro' de electro die ze uit de jaren 80 kennen ,en zelfs daar had je twee verschillende opvattingen, nl de electro/breaks die meer uit de hiphop hoek kwam (k zeg maar AUX88 ) , en de electro die uit de 'electronische' new wave hoek kwam (the klinik, front, nitzer ebb ) ... toen kon 'electro' ook al voor verschillende muziek gebruikt worden, en wat is nou de 'echte' ???
hoe moeten we puur electronische bands als autechre/aphex twin benoemen ?? ...wat weer iets anders is dan Guetta...maar ik wil maar zeggen, moeten we constant nieuwe termen uitvinden om de 'echten' toch maar niet voor het hoofd te stoten ? redelijk vermoeiend vind ik dat... maar meestal 'moet' dit van de zeurpieten die zichzelf heel ruimdenkend vinden qua muziekstijl maar eigenlijk vastzitten in hun raamwerkje van wat is 'echt' en dus voor hen 'cool' (en de rest is zooo crap)
kijk, er is zoveel muziek dat mensen nood hebben aan een -ruime- rangschikking (bvb praktisch gezien in een cd winkel)...als we alle bestaande muziekgenres voor het gemak in minder dan 10 vakken willen steken, heb ik er geen probleem mee dat er in de winkel onder 'electro(nica)' zowel pakweg autechre , david guetta en muslimgauze steken..ook al vind ik amper gelijkenissen tussen deze artiesten (buiten dat het 'electronisch' gemaakte muziek is...electro dus in a way)