PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Geen ervaring, maar ruim 1500 pond voor een DAW vind ik wel heel erg veel. Zeker als je let op de spec's van het systeem.

Ik heb mijn eigen systeem destijds (februari 2008 ) zelf samengesteld en in elkaar gezet. Zelf ben ik erg tevreden met deze setup.

Als je persé een pre-build DAW wilt kopen zou je eens kunnen informeren bij i4

thanks voor de reply, me huidige pc is wel home build, maar uiteindelijk moest er dit en dat erbij. Ik wil gewoon creative zijn en niet technisch bezig zijn.

thanks for the reply ik ga even kijken bij de link.

Geen ervaring, maar ruim 1500 pond voor een DAW vind ik wel heel erg veel. Zeker als je let op de spec's van het systeem.

Ik heb mijn eigen systeem destijds (februari 2008 ) zelf samengesteld en in elkaar gezet. Zelf ben ik erg tevreden met deze setup.

Als je persé een pre-build DAW wilt kopen zou je eens kunnen informeren bij i4

Heel erg duur wil ik niet zeggen, wel een beetje duur.
Mijn i7 was €1350.
i7 2,66GHz cpu
ASUS P6T mobo
6GB DDR3 ram
1x 500GB hd
2x 1TB hd
Dual head video
USB 8x
FireWire 2x
600W voeding
stille fans

P.S. Dit is zonder OS, ik heb er W7 RC op laten zetten in de winkel.

1520 Engelse pond doet volgens de wisselkoers nu 1688 euro (en een beetje), dus vind ik dat duur. Zeker als je 'm nog moet gaan laten verzenden naar Nederland vanuit Engeland.

Als ik die knaken overhad voor een DAW op dit moment waren al mijn ogen gericht op een Mac-achtige (laptop of iMac...)

Maar goed het ligt er ook volledig aan of je daadwerkelijk hoge eisen stelt aan preformance (lees veel multitrack recording met VST(i)'s etc). Een goed getunede bak kan wel degelijk veel uitmaken.

Heel erg duur wil ik niet zeggen, wel een beetje duur.
Mijn i7 was €1350.
i7 2,66GHz cpu
ASUS P6T mobo
6GB DDR3 ram
1x 500GB hd
2x 1TB hd
Dual head video
USB 8x
FireWire 2x
600W voeding
stille fans

P.S. Dit is zonder OS, ik heb er W7 RC op laten zetten in de winkel.

Ik zou dan dringend van PC boer veranderen want ik heb net jou componenten door de site van mijn PC boer (in Belgie dus door de BTW in principe nog net iets duurder) gedraaid en kwam op 1000€ uit...

Ik zou dan dringend van PC boer veranderen want ik heb net jou componenten door de site van mijn PC boer (in Belgie dus door de BTW in principe nog net iets duurder) gedraaid en kwam op 1000€ uit...

Mijn PC is van mei dit jaar.
En prijzen veranderen wekelijks. En van veel componenten heb ik geen merk of type genoemd, dus dit zegt niets.

Het is trouwens een standaardfenomeen.
Als hetzelfde ouder wordt, is het goedkoper. Dat was altijd al zo met PC's.

True, daarom zijn pc's ook zulke verdomd slechte investeringen...

Offtopic,

Net als auto's, TV's, audio apparatuur, veel hardware studio-gear en de meeste andere dingen die je zo koopt in je leven.

Als je een goede investering wilt doen moet je gaan beleggen in goud ofzo.
Als ik mijn studio als investering had gezien, was ik er natuurlijk nooit aan begonnen.....

Ontopic,

Zonder een PC wordt het voor mij lastig les te geven in Cubase aan mijn cursisten hoor. Dus als je het zo bekijkt is het voor mij een prima investering!

Zit zelf sinds 3 weken op een Dell Optiplex 620 te kloten...
Heeft 1 gig ram, windows Xp SP 3 160gb hardeschijf 7200rpm en het is een pentium 4 HT dus hij werkt wel vlot..
Heb er nog niks mee opgenomen qua meer sporen of zo, En dat was ik ook nog niet van plan totdat ik een dual core/quad core heb...

Tot die tijd gebruik ik hem meerendeels voor:

Is dit een goede geluidskaart voor op mijn computer en er een stage piano met midi in en out op aan te sluiten. Wil met usb werken en dus niet meer als 4 instrumenten tegelijkertijd opnemen. in mijngeval. draaitafels (pioneer cd-spelers , stagepiano )

http://www.i4muzique.nl/emu-0404-p-168.html

Alvast bedankt

Is dit een goede geluidskaart voor op mijn computer en er een stage piano met midi in en out op aan te sluiten. Wil met usb werken en dus niet meer als 4 instrumenten tegelijkertijd opnemen. in mijngeval. draaitafels (pioneer cd-spelers , stagepiano )

http://www.i4muzique.nl/emu-0404-p-168.html

Alvast bedankt

Deze EMU 0404 is geen USB geluidskaart. Voor USB geluidskaart check 'EMU 0404 USB'. ;)

CL4 geheugen presteert echt veel beter dan CL6 en is niet zoveel duurder. In mijn ogen is CL4 geheugen dus de betere keus.

hmm Virkaz heeft het over CL5 maar ik weet bijna zeker dat ie CL4 bedoelt.. of niet Virkaz?? :biertje:

CL4, yup, my bad...

Doordat er in een andere topic niet wordt geantwoord plaats ik het hier maar in.
Ik wil met een stage piano midi aansluiting werken en met pioneer cd spelers/technics draaitafels analoge aansluiting.

Antec Voeding Earthwatts 650W 75.50

Cooler Master Midi Tower Elite 333 ATX No PSU (zwart-zilver) 32.00

Cooler Master Processor Koeler RR-910-HTX3-GP Hyper TX3 AMD & Intel 17 euro

Intel Core i5 750 2.66GHz 2.5GT/s Box 163 euro

Microsoft Windows Vista Home Pr. NL 1u 64bit Win. 7 OEM 98.50 euro

MSI P55-CD53 iP55, SATA2 RAID, GLAN 104.50 euro

OCZ 2x2GB DDR3 PC10666 CL7.0 Platin. LV 67 euro

Samsung TFT Monitor 2243SN 22" (zwart) 144.50 euro

Seagate 1TB SATA300 32MB, ST31000520AS 64 euro

Sony Optiarc DVD-/+/RAM AD-7240S 24x/24x/12x (zwart) 21 euro

XFX Videokaart PCI-e Radeon HD4870 512MB DDR5 2xDVI/HDTV 116 euro
Totaal: 980 euro

Dit is de set-up van mijn computer die ik in de winkelmand heb staan.

Nu heb ik nog een goede geluidskaart nodig...

Is een externe geluidskaart ook genoeg ? of moet er zoeizo een standaard inzitten ? wat heel belangrijk is heb ik begrepen is een ASIO driver wat de latency verlaagd en ik moet er midi op hebben voor mijn keyboard. liefst met een software porgramma erbij (Cubase?)

Deze 2 heb ik gevonden. intern.

http://www.musicstore.com/nl_NL/BEF/M-Audio-Delta-Audiophile-2496-PCI-Audio-Interface/art-PCM0001065-000

http://www.maudio.be/pciinterfaces/maudioaudiophile192.php

het is een raadsel of deze 2 windows 64bit ondersteunen :S

HELP !

Ik hoor het wel. andere suggesties ook welkom.

groetjes

Laatst gewijzigd:
Ik kan alleen de derde link, die van terratec openen, dus ik weet niet wat voor andere geluidskaarten je al had geselecteerd.

Je specs zien er goed uit, wel heb ik wat tips:
Check de beschikbaarheid van (64bit) drivers voor de diverse hardware, niet alle hardwarefabrikanten ondersteunen dat. (zeker niet die van geluidskaarten)

Misschien is het handig om voor een moederbord met FireWire aansluiting te gaan. Dat beperkt je in de naaste toekomst niet voor of PCI of USB geluidskaarten.

Je zou ook voor een Antec Sonata III kast kunnen gaan, daar zit de voeding al ingebouwd. Als je niet met meerdere videokaarten in je systeem werkt is ongeveer 400 tot 500 watt prima voldoende (scheelt ook weer iets bij je jaarafrekening)

Probeer vooraf een goede inschatting te maken van de benodigde in en uitgangen. Want ik neem aan dat je niet alleen midi-data wilt uitwisselen met je pc, maar ook het audio-signaal van de stage-piano wilt opnemen. En ik vermoed dat je je draaitafels en decks nu al aan een mixer hebt hangen, dus die kun je dan op een line-in zetten.

Check vorig bericht van mij. Is bewerkt. Prob is dat je moeilijk geluidskaarten kunt vinden die EN midi hebben EN Asio EN nog eens gewone analoge aansluitingen hebben + dat ze ook nog vista 64bit ondersteunen. :(

HEEELP !

Ik kan alleen de derde link, die van terratec openen, dus ik weet niet wat voor andere geluidskaarten je al had geselecteerd.

Je specs zien er goed uit, wel heb ik wat tips:
Check de beschikbaarheid van (64bit) drivers voor de diverse hardware, niet alle hardwarefabrikanten ondersteunen dat. (zeker niet die van geluidskaarten)

Misschien is het handig om voor een moederbord met FireWire aansluiting te gaan. Dat beperkt je in de naaste toekomst niet voor of PCI of USB geluidskaarten.

Op mijn moederbord wat ik daar heb zit ook een firewire aansluiting op. Heb het net gechecked toch bedankt !

Jongens ik heb het gevonden :D eindelijk !

Deze http://www.rolandus.com/products/productdetails.php?ProductId=758&ParentId=114
Edirol UA-4FX voldoet aan alles wat ik wil. er zitten analoge op en midi i/o plus als je op de bovenstaande link klinkt en dan naar downloads gaat zie je dat ie ook werkt op windows vista 64bit.

Maar nu ik verder heb gekeken zie ik dat op de site van M-audio ook een download tabblad staat en er ook 64bit drivers kunnen geinstalleerd worden.
Voor deze http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/M-Audio-FastTrack-Pro-USB-Audio-Interface/art-PCM0004751-000
Geld dit nu ? of zie ik dit verkeerd ?

Met goedkeuring kan ik hem vandaag bestellen

Laatst gewijzigd:
Back