Wat heb ik nodig voor externe effecten

Sebastiaan_2003

Ingeburgerd
Heb ik perse een mengpanel nodig voor externe effecten? Momenteel heb ik een JP8080 en een Airbase staan. Als ik nu bijvoorbeeld een reverb, een sound-enhancer en een compressor (hardware) achter wil hangen heb ik dan perse een mengpaneel nodig om dit goed te laten werken of kan het ook op een andere manier.

dit hoeft niet persee met een mengpaneel

kan bv ook met een patchbay
al gaat het met een mengtafel makkelijker

Wat bedoel je met 'door je computer'? Dat de computer de effecten genereerd?
Dat lijkt me niet zo'n succes omdat in mijn ogen een goede hardware reverb niet te vervangen is door een softreverb.

Wat bedoel je met 'door je computer'? Dat de computer de effecten genereerd?
Dat lijkt me niet zo'n succes omdat in mijn ogen een goede hardware reverb niet te vervangen is door een softreverb.
jazeker!
het is anno 2008 (bijna 2009 zelfs)
die softverbs van tegenwoordig zijn zo slecht nog niet

Ok! Nou noem me een softreverb die hetzelfde klinkt als een PCM91 en wellicht bespaar je me een grote uitgave ;)

No offence. Maar het is wel een beetje vreemd dat je hier een beginnersvraag over routing komt stellen en vervolgens is alleen een PCM of beter goed genoeg voor jou?

No offence. Maar het is wel een beetje vreemd dat je hier een beginnersvraag over routing komt stellen en vervolgens is alleen een PCM of beter goed genoeg voor jou?

idd
neem een klein leuk mixertje
digimod heeft een soundtrax 200 eu
genoeg auxen kunje met quality verder
en praat dan maars over pcm enso van lexicon
eerst maars denk een quadraverb kopen of studio quad digitech fx
hebbie gelijk 4x fx voor mazzeltje dan ;120.- ofso

om te beginnen wel chill om twe div fx te hebben dus een dedicated reverb fx
en een hands on delay pedaaltje ook goed

kijks by marktpolaats honderden leuke fx / zoe doen allemaal ongeveer t zelfde
:doei:oei wat zegk nu
:okdan:

idd bv zoon digitech quad fx [zitten 4in / 4 outs op ]
en zoon soort delay pedal erg fettje vindt kdeze ook voor synths & drums

wat isje budget
daar begint t meestal mee :engel:
ik zou geen fx inje mixer kopen
kan wel zitje vast aan

het hangt er ook vanaf wat je met je reverb (of andere fx) wilt bereiken, reverb/fx hoeven niet altijd perse super kwaliteit te zijn, denk aan de lexicon lxp's etc. Lekker donkere/diepere reverbs.
Voor meer transparante reverbs/fx is de mpx550 (of mx200 etc) een betaalbare optie.

Ik heb een paar jaar geleden veel gezocht naar soft reverbs. Toen ben ik echter niks moois tegen gekomen behalve de reverb in Cool edit pro (nu Audition). Ik vind een galm gewoon erg belangrijk en heb het forum gebruikt om te kijken waar mensen enthousjast over zijn.
Ik vind het belangrijk dat een galm mooi breed en smooth klinkt. Ik ga er vanuit dat je het verschil tussen een reverb van 200 euro en eentje van 2000 duidelijk hoort, anders zou het prijs verschil niet zo groot zijn. Daarom dat ik begon over de PCm91 waar iedereen laaiend enthousjast over is. Voorlopig ben ik me ook nog gewoon aan het orienteren en schaf ik waarschijnlijk eerst een M-one aan dus geen paniek in de tent 8)

het hangt er ook vanaf wat je met je reverb (of andere fx) wilt bereiken, reverb/fx hoeven niet altijd perse super kwaliteit te zijn, denk aan de lexicon lxp's etc. Lekker donkere/diepere reverbs.
Voor meer transparante reverbs/fx is de mpx550 (of mx200 etc) een betaalbare optie.

Ik wil een bepaalde sfeer scheppen in een nummer, maar kan niet precies zeggen of dat nou diep/donker of transparant is. Heb je daar misschien voorbeelden van?

Laatst gewijzigd:
Ik wil een bepaalde sfeer scheppen in een nummer, maar kan niet precies zeggen of dat nou diep/donker of transparant is. Heb je daar misschien voorbeelden van?

eh. leg jij maar uit wat je wilt, dan zeggen wij wel wat voor reverb je nodig hebt. ;) Kijk als je pcm achtige reverbs wilt, dan is de mpx550 (lexicon) een prma betaalbaar alternatief. Je hebt ook reverbs/fx die erg gekleurd zijn (oude vintage dingen of dus bijv de lpx dingen).

Het hangt er dus vanaf wat je wilt bereiken, het juiste apparaatje erbij zoeken is nou juist de lol daarvan.

eh. leg jij maar uit wat je wilt, dan zeggen wij wel wat voor reverb je nodig hebt. ;) Kijk als je pcm achtige reverbs wilt, dan is de mpx550 (lexicon) een prma betaalbaar alternatief. Je hebt ook reverbs/fx die erg gekleurd zijn (oude vintage dingen of dus bijv de lpx dingen).

Het hangt er dus vanaf wat je wilt bereiken, het juiste apparaatje erbij zoeken is nou juist de lol daarvan.

Neem bijvoorbeeld een nummer van Michael Jackson - Earthsong of Liberian girl. Zijn nummers klinken vaak mooi open en heel warm. Nu snap ik wel dat de effecten die ze in die studio's gebruiken allemaal top effecten zijn en dat zijn nummers gemixed zijn door mr Jones, maar om je even een indruk te geven van de sfeer ;)

of een behringer rev 2496.

digimod heeft een soundtrax 200 eu
genoeg auxen kunje met quality verder
en praat dan maars over pcm enso van lexicon
eerst maars denk een quadraverb kopen of studio quad digitech fx
hebbie gelijk 4x fx voor mazzeltje dan ;120.- ofso...kijks by marktpolaats honderden leuke fx / zoe doen allemaal ongeveer t zelfde
oei wat zegk nu
[off topic mode] No offence, maar dit is toch niet te volgen...[/off topic mode]

Back