Goede module?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Ik ben op zoek naar een betaalbare 2e hands module voor het maken van dance muziek... Ikzelf heb een yamaha RM1x en ik vind de sounds een beetje aan de dunne kant... Als de sequencer is hij echter te gek...

Ik zat te denken om mischien een MC-505 aan te schaffen omdat ik daar veel positiefs over lees (JV engine, makkelijke interface). Ik ken hem zelf niet maar heb ook niet echt de kans om even verschillende apparaten te testen.. dus doe ik het graag met reviews op internet en aanbevelingen van anderen...

Maar omdat ik de sequencer dus niet zal gebruiken vroeg ik me dus af of ik niet beter een JV module kan kopen.. een JV-880 of een goedkope jv-1080.....

Wie heeft er een goede tip?
Wat ik belangrijk vind zijn:
-filters (lp,hp etc)
-goeie pad en string sounds
-goeie leadsounds...
-effecten onboard..
-makkelijk te editten

Grtz!

Wat is je budget? Je heb al een sequencer, een leuke aanvulling is misschien ook een virtueel analoge synth zoals een waldorf micro Q of een Novation Nova.

Je kan overwegen om ipv een andere synthmodule een filterbank en/of een multi-effect aan te schaffen. Heb je hem verder met andere synths vergeleken? Wie weet zijn het je hifi speakers of kleinere monitoren die het geluid wat dunnetjes weergeven. Controleer dat eens als je dat nog niet hebt gedaan.

Hazes heeft een paar mooie voorbeelden voor je waar je naar zou kunnen kijken. Gebruik je liever presets ipv het zelf ontwikkelen van patches, kun je idd eens kijken naar de JV / XV serie van Roland. Niet geheel mijn smaak (vind het wat steriel) maar smaken verschillen. Luister wel eerst goed voor je er eentje aanschaft. Wees jezelf ervan bewust wat je naar huis haalt.

Succes!

Hazes, mag ik je lijstje aanvullen met een Virus Rack, dies denk ik nog best betaalbaar, niet :okdan:

JV en editting

JV en editting

Ik had een JV en een MC-505. De geluiden zijn ongeveer gelijk, met de JV kan je ietsie verder met modulatie, maar de MC-505 laat je sneller een geluid manipuleren en nieuwe bouwen.

Een JV is NIET makkelijk te editten, tenzij je software editting als makkelijk ervaart. Ik op zich wel, maar echt hands-on is het zeker niet.

Je kan ook is kijken naar een JD-990, die mooier klinkt volgens bijna iedereen.

Ik zou toch voor de MC-505 gaan. dat zal je denk ik beter bevallen dan een lastige module.

Ow ja:

Ow ja:

misschien een CS6R, rack module, kan je een PL-AN150 bordje inprikken, heb je meteen een AN1x erbij in rack.. heel leuke bak!

kan je ook nog sampletjes instoppen geloof ik...

staat er een ophet forum te koop... grooveron heeft er een daggik...

Succes!

Je kan ook denken aan bijvoorbeeld een EMU Proteus/XL1 module, deze zijn uitbreidbaar met diverse rom kaarten met meer sounds (o.a. van onze eigen Rob Papen :)). Ik heb zelf een XL-1 gehad, erg makkelijk te editen zijn ze niet, maar wel heel divers en goed qua klank, veel verschillende filters, helel diep te programmeren met meerdere layers en een uitgebreide mod matrix. en zoals ik al zei, uitbreidbaar met nieuwe sounds.

Ik heb een JV1080 gehad en ik moet zeggen dattie redelijk veelzijdig is. Je zult er nog wel 1 of 2 expansion boards (Vintage Keys bv) bij willen kopen voor de geluiden die je zoekt. Als pads, strings & leads echt het enige is wat je zoekt dan zou ik eerder voor een Proteus gaan.

Als je budget het toelaat.....Kurzweil K2600R zucht:halleluja
Nee maar ik heb liever een goede JV of XV dan een MC505. Tenzij je alleen maar dance maakt.

Best eens wat online demos beluisteren op het net, geeft al een beter beeld van welke klank je wil nuttigen.

JV1080 !

JV1080 !

Hoewel ik meerdere Roland JD990's bezit omwille van de betere klank tav de JV1080, vind ik de JV nog steeds de meest ideale instap voor beginners. Voldoende stemmen, goeie klank. Zeker als er een vintage exp board inzit en als je niet graag teveel geld uitgeeft.
Ik zou niet durven beweren dat sounds op een JV1080 editten moeilijk is. Wel heb je omwille van de te kleine display te weinig overzicht en bijgevolg lig je uren te scrollen en op knopjes te douwen...das waar.

Roland JV1080 dus, alleen niet altijd even makkelijk 2dehands te vinden...SuperNova's, Waldorf Q's, Nordleads ed meer zijn goeie aanvullingen als je al een behoorlijke set hebt en voldoende ervaring hebt zodat je heel goed weet hoe die dingen werken. Niks om mee te beginnen. Verkopers in winkels die laatsgenoemde apparaten verkopen aan beginners die nog geen andere apparaten hebben, verdienen hun ontslag ! Nah.

Voor startende liefhebbers :

- JV1080
- Akai 3000 samplertje
- PC, MT4 + wat soft
- mixertje

Allemaal nog betaalbaar en efficient.

Bedankt voor jullie reacties!

Bedankt voor jullie reacties!

Als je in de de el cheapo categorie apparaatuur zoekt om muziek mee te maken valt het niet mee..

Bedankt alvast voor de reacties.. Ik heb nog geen keuze gemaakt overigens. Ik ga toch nog maar eens op zoek op inernet, kijken wat al de verschillende bakjes kunnen en hoe ze klinken.

Grtz!

Misschien de onterecht "vergeten" topmodule van Yamaha: De MU128XG: lees de specs op de Yamaha site.

Net zoals de Cs6r kan deze module uitgebreid worden met PLG cards MAAR deze kan uitgebreid worden met 3 plugincards!!!

Dwz naast de standaard Xg voices kan je er 3 An Plugins, 3 DX plugings of een combinatie van plugins.

Deze kwaliteit van deze kaarten zijn supergoed: het is HARDWARE, en klinken hetzelfde als hun keyboards versie.

Stel je voor: 1 module die in feite nog eens 3 HARDWARE synths kan bevatten.

De meeste mensen doen hem nu goedkoop weg, 1. omdat ze niet met de xg standaard omweg kunnen ( deze moeten ge-edit worden, en met effecten bewerkt) en 2 omdat ze de plugins niet hebben (kunenn) uitproberen.

Ik heb zelf een MU128XG en ik kan hem enkel aanraden: compact maar erg krachtig.

De tweedehandsprijzen zouden nu rond de 400 euros liggen.

Succes met je keuze

Met een beetje mazzel kom je een goedkope JV-2080 tegen. Die klinken echt super, en zijn erg makkelijk in de bediening. Dat is ongeveer de enige synth waarvan ik soms spijt heb dat ik hem weggedaan heb.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Met een beetje mazzel kom je een goedkope JV-2080 tegen. Die klinken echt super, en zijn erg makkelijk in de bediening. Dat is ongeveer de enige synth waarvan ik soms spijt heb dat ik hem weggedaan heb.

Helemaal mee eens, ik heb er een 2dehands op de kop getikt, staat hier nu 2 dagen en hij klinkt super !
Lekker groot display, makkelijke zoekfunctie, 64 stemmig.....
Ik zou eerder voor een jv2080 gaan dan een jv1080.

bits 16-24

bits 16-24

Hoi

Ik lees dat een goede geluidskaart 24 bits 96k moet zijn.
mijn vraag is geld dit ook voor de geintregeerde geluiden in de nieuwe keybords, zoals de yamaha tyros, en de VH7 van Roland.
Of zijn deze altijd 16 Bits.

Ik kan namelijk nergens in de specificaties terug vinden hoeveel Bits deze zijn.

Re: Goede module?

Origineel geplaatst door Furious5

Wie heeft er een goede tip?
Wat ik belangrijk vind zijn:
-filters (lp,hp etc)
-goeie pad en string sounds
-goeie leadsounds...
-effecten onboard..
-makkelijk te editten

Grtz!

heb je nog 1500 € te veel liggen ?
mn Korg Triton gaat de deur uit

-goede filters
-waaanzinnige pad & string sounds
-.. & lead sounds
-7 EFx processors
-allemaal visueel te editeren op de touch-screen
-... & zoveel meer

gr jzz

gr jzz

Sam wilde persee iets typen maar hij heeft hier geen account dus...
Jo IK heb nog een Roland XV 3080 In de aanbieding met een Supreme dance expancie board van bijna 500 euro.
Perfect voor iemand die net begint, hoewel op het eerste gezicht best ingewikkeld is vooral het editen is moeilijk door de vele menu's die erin zitten, dus niet realtime als de virus, en de novation, deze heeft namelijk de patch en de performance mode niet in 1, dus als je een geluidje hebt gecreert (best moeilijk) moet je die eerst opslaan en vervolgens in de performance mode gaan toepassen. Nadelen.

Voordelen!

Maar voor een beginner bevat deze module veel kanalen zodat je vrijwel alleen met deze module al een nummer
Kunt maken die zeker niet leeg aanvoeld.
Hij heeft 16 kanalen en 128 voices waardoor je de kanalen allemaal kunt benutten.

De presets die er inzitten zijn vrijwel bijna echte geluiden er zitten bijna 1200 golfvormen in, terwijl een novation dacht ik
32 golfvormen heeft , voorbeeld dat op de xv echte geluiden zitten. (niet dat de nova nu slecht is dat kan ik begrijpen dat je dat nu denkt). Nova heeft natuurlijk niet echt natuurlijk klinkende geluiden.
DE XV heeft een breed scala aan geluiden, bass, leads, strings, etc. dus voor pop en dance muziek dient hij goed.
En ik heb er een dance board bijgekocht speciaal voor dance muziek natuurlijk.
Dus conclusie, als je gewoon snel een mooi goed en veel geluiden wilt hebben en kunnen gebruiken en je hebt nog maar een minimalistisch studiootje dan is deze module ideaal. Veel leuke extra gebruikers functie zitten erop.
Maar let op: Geen gemakkelijke apparaat, maar gooi jezelf meteen in het diepe. Een mooie basis.
Ik Hoef hem niet perse kwijt en doe hem dan ook weg voor. 1820 - 470 = 1350 euro
Iedereen denkt dat is veel te veel , maar zoals ik al zei voor minder doe ik hem niet weg. Zo goed als nieuw natuurlijk.

PS: hij is niet meer in de handel sinds een half jaar (de 5080 nog wel = zelfde met sampler (kostte toen de tijd dacht ik tussen de 6/7 duizend gulden))

Sam the korg man. (dus niet RoelRoel)

Laatst gewijzigd:
effe rekken nog

effe rekken nog

Nogmaals thanks voor de response..

Ik doe nu even een poging om deze thread nog wat langer te maken door nog wat info te geven...

Ik heb ongeveer Euro 270,- te besteden.. niet zo heel veel dus..

Ik ben van plan er dance mee te maken... trance/progressive (dikke leads en strings) en club

(lekkere basjes, drums)..

Een sampler is niets voor mij (teveel zelf instellen, samplen). Een mc-505 is te prijzig (en datacards zijn niet meer te krijgen) ... net las een jv-1080...

Ik ga me maar eens verdiepen in een mc-307, of een groovebox d-2 (Ik lees hier en daar dat ze dezelfde sounds hebben als de 505), ik wil ze dan als module gebruiken he....
Vooral de d2 zie ik vaak goedkoop staan (nu 225,- nieuw op marktplaats)..

Softsynths heb ik ook wel op mn pc maar ik heb echt gekloot met latency, en een hardware bakkie is toch lekekr hands-on..

Grtz!

Back