Ik zelf vind de ms2000 niet echt fantastisch, weinig parts en Fx, Te weinig basisgeluiden ect. ik had hem een keer geleend in een winkel omdat er wat problemen waren. Maar ik vond de novation ks rack toch beter in verhouden en met dat punt zou ik de ms2000 afraden tenzei je genoeg te besteden hebt, want voor die echte herrie is hij wel goed, en de noise filter is echt heerlijk,en dan nog die die lfo erover heen laten draaien en je draait zo de vloer plaat, die move hoorde je de laatste tijd heel veel. Ik heb nu de novation, die kan dat ook wel. maar voor hardcore is de korg rauwer. Maar de capiciteiten in prijs waarde verhouden is stukken beter van de novation, en hij is beter inzetbaar. Ik persoonlijk vind de geluiden van de ks rack beter bij mij passen dus vandaar, toen ik de ms2000 inleen had kon ik hem nergens voor gebruiken omdat ik niet van hardhouse/core etc houd. Dus ja, echt een genre synth, (vond het soms nog zelfs lijken op
hele oude 1980/90 geluiden, Lijkt ook wel een beetje op roland, niet dat dat erg is , maar als je al een roland hebt, en als je een jp8080 hebt zou ik hem niet aanschaffen.