Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
moet laaten zien voor dat ze het mogen persen.
mocht je een publisher hebben.. dan gaat die vanaf dat punt met je cd'tje zijn netwerk af... en daarvoor heeft ie je vast geholpen met het zoeken van goedkope drukker enzo.. (vriendje van hem)... Dus tja, het heeft wel voordeel.. maar dat kost dan ook wat.

Je kan bij de buma ook een productie in eigen beheer formulier aanvragen.
Daarmee kan je gewoon vinyl persen bij bijv Record industry.
grtzzzRb

) van had, zonder er iets voor gedaan te hebben. Omdat ik onder contract stond bij de publisher moest ik bij de labels steeds mijn eigen publisher doorgeven.
Ze hebben me een hoop beloften gemaakt, maar zijn die in het geheel niet nagekomen (ze zaten wel een fancy kantoor, dus ze deden zeker iets goed, aan geld/praatjes in ieder geval geen gebrek). In de tijd dat ik er onder contract heb gestaan (6 jaar) heb ik meer dan 3 verschillende contactpersonen gehad, die ieder een andere manier van werken en smaak hadden. Erg verwarrend. :confused:
Eh ja,
maar zelfs met die toestemming voor die productie in eigen beheer..
Als ik het goed begrijp op die site..
Is die toestemming toch iets waar je voor moet betalen..
dus, het is NIET zo.. dat je een formulier invult..
en dat de buma-stemra dan zegt.. dit liedje is van jouw...
nee, ze zeggen.. we weten dat jij liedjes wil verkopen.. en daarom willen wij een bijdrage, die we dan verdelen onder
de rechthebbende en de buma stemra..
Owkee, jip janneke taal.
Ga naar de website van buma stemra, download een "productie in eigen beheer" formulier.
Stuur brieven naar alle artiesten waar je klaarblijkelijk van gejat hebt en leg uit wat je wilt doen en of ze dat goed vinden (gratis dus, want je verdient er uiteindelijk toch nog niet veel mee).
Als dit helemaal geregeld is ga je naar Record industry in haarlem (of een CD boer, weet niet wat je wilt) en geef je:
-ingevuld productie in eigen beheer formulier.
-ingevuld order formulier (RI site)
-verklaring waarin staat dat je de producer bent van de release en wie er bij geholpen hebben en hun accoord.
-upload je label graphix naar de site die RI je geeft met je RI nummer.
-Betaal RI
-Haal je platen op.
-Als er een feest is met jouw doelgroep of je moet ergens optreden neem je vinyl/CD's mee en verkoop ze (wel eerst aan de organisatie vragen of dit kan). Zorg dat je zelf al je shit bij je hebt.
grtzz Bruce