Vic
Soldeerprofeet
Hoi
Ik wil graag m'n polysix arp syncen met m'n midi setup
Wat heb ik nodig?
Dank u,
Ik wil graag m'n polysix arp syncen met m'n midi setup
Wat heb ik nodig?
Dank u,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Als ik dezelfde trigger 'multiple' naar m'n Juno60 en m'n Polysix, merk ik dat de arpeggio's niet gelijk lopen!
De ene reageert waarschijnlijk op de dalende flank van de puls en de ander op de stijgende. Dan zitten ze de helft van de klokfrequentie uit elkaar (bij een 50% duty cycle).
Korg werkt met negatieve triggers en roland met positieve.
oftewel:
Een korg is in "rust" als er +5v op de input staat en wordt geactiveerd bij 0v.
Een Roland is in rust als er 0v op staat en wordt geactiveerd bij +5v.
Ongeveer hetzelfde verhaal als dus al gesuggereerd wordt hierboven. Wat Etoin zegt is het netto resultaat.
Je moet er een inverter tussen zetten om ze volledig strak te krijgen. Op deze manier los ik het probleem in mijn eigen studio op. En dat werkt 100%.
maar een monopoly dan
daar zit dus een trigger op die twee soortwn aan kan neg / pos trig
staat zelfs een pijltje by
volgens mij is de korg monopoly gewoon cv gate
tegen woordig trigger ikm aleen
daarom wilk die kit die sander besproken heeft ...
midi 2 monopoly
Ik heb net een polysix midi retrofit van CHD geinstalleerd, deze zou de arpeggio moeten kunnen syncen met midi, alleen nog niet uitgeprobeerd. Montage gaat niet vlekkeloos, de retrofit-print zou tussen een printconnector geplaats moeten worden maar de dikte van de pennen komt niet overeen. Uiteindelijk de retrofit-print apart gemonteerd en met losse draden aangesloten. Ondanks berichten op het forum dat de communicatie met CHD moeizaam kan zijn geen problemen met de bestelling gehad, levering binnen 3 dagen! Voor de handige knutselaar een goedkope oplossing ( 87 euro incl. verzendkosten):
http://www.chd-el.cz/index.php?id=399&lngid=en