Eens reageren op de wat oudere berichten±
Ik doe het vaak andersom, ik speel een melodie die ik mooi vind en gebruik de sterkste noten van de melodie als root note voor majeur en mineur akkoorden en inversies die de stemming versterken.
Ik heb mijn eerste compositie
From Classic To Techno als volgt gemaakt:
[Am]: 4A - 4E [Am7] 8 D - 8C - 8B - 8A /
[D]: 2D - 4A - 8A - 8B /
[F]: 4C - 4A [G]: 8B - 8A - 8G - 8B /
[D]: 1A
Lastig om muziekfragmenten in de tekst op te nemen, maar voor de bovenstaande stuk hanteer ik de volgende symbolen:
- Akkoorden staan tussen [ en ];
- Noten bestaat uit lengte: 4 = kwartnoot, 8 = achtste noot, 2 = halve noot, 1 = hele noot, gevolgd door de nootletter;
- Een nieuwe maat geef ik aan met / en een regelovergang.
De melodie wordt gespeeld door de Hobo, en de accoorden door Strings, en de bas door Tuba. De instrumentkeuze is gebaseerd op
Het Zwanenmeer van Tsjaikovski.
De akkoordkeuze is wat vreemd, ik wou een vreemd harmonisch effect creëren. I.p.v. een [Dm] speel ik een [D]. Voor de 4e maat had ik eerst een [Am] in mijn gedachte, maar verving die ook weer door een [D]. Ik speel net graag iets andere akkoorden dan wat men verwacht op basis van de A-mineurtoonladder.
In de volgende stuk heb ik bij de Hobo nog een Dwarsfluit toegevoegd. Een niet al te overheersende drum (waarbij ik de Snare Drum - hier te hard - vervangen heb door een Sidekick, IRL gerealiseerd met de drumstop de zijkant van de Snare Drum. De Base Drum heb ik vervangen door de Closed Hihat), en een Harp met extra akkoorden, gespeeld in een Arpeggio. De muziek is dan wat minder zwaar klassiek, maar wat lichter.