alles in 1 grooveboxen

jeetn

Stamgast
Ik vroeg mij af wat er allemaal zo nog bestaat van deze alles in 1 bakken.

Ik ken er van roland zoals alle mc's,die van korg de electribe's enz

Ook openlabs ken ik maar welke bekende en minder bekende bestaan er nog zoals deze?!

Vergeet de ASRX-en niet van Ensoniq. Niet de nieuwste, maar voor een schappelijke prijs heb je een goede sound. Doch is de sequencer minder bedeeld. De MC909 daarnetegen heeft met het grote display toch wel een +punt.

Yamaha RS7000 niet vergeten :).

De Rs-7000 is inderdaad een leuk ding en nog vele die hier werden opgegeven!!!Ik heb er velen van al kunnen testen maar mij valt altijd dat kleine lcd schermpje tegen.

Toestellen zoals de niko en miko van openlabs zijn dan weer veel overzichtelijker om mee te werken.
Zijn er niet meer van dit soort?!

De enige die ik leuk vond om mee te werken is de mc-909.Alleen de sound is niet mijn ding.

het is ook best lastig om iets te vinden wat echt bij je past en wat je inspireert en trekt qua werkwijze en sounds, dat is heel persoonlijk. de interne geluiden van de rs7000 zijn niet echt erg hoogwaardig maar daar gebruik ik hem ook niet echt voor, wel voor percussiesounds enzo, resamplen .. uiteindelijk kun je er altijd wat leuks mee doen, vooral dat re-samplen en de midi noten remixen leidt vaak tot vette variaties en ideeen.
van de mc serie van roland ben ik niet echt gecharmeerd, wel leuk om mee te beginnen hoor, er zijn ook wel leuke dingen uit te halen maar qua sound vrij clinisch, heb alleen nog geen mc909 gehoord.

de electribe EMX is wel het proberen waard, leuk ding en ik hou wel van de korg sound.

het is inderdaad moeilijk om iets te vinden die je helemaal ligt.

De Rs-7000 is ook iets moeilijker om mee te werken en de geluiden zijn inderdaad nie zo goed.Het is dan ook een toestel die ongeveer 7 jaar op de markt is.

De electribe's zijn wel vet maar te compact uitgewerkt.

zouden ze nog van deze alles in 1 toestellen maken of is deze tijd voorbij?!

Je hebt natuurlijk ook versies met een klavier....

De Rs-7000 is inderdaad een leuk ding en nog vele die hier werden opgegeven!!!Ik heb er velen van al kunnen testen maar mij valt altijd dat kleine lcd schermpje tegen.
De enige grote schermen zitten op laptops (of ze worden extern aangesloten), en des te meer je in 1 doos wil proppen voor dezelfde prijs, des te sneller kom je op een laptop uit :P.

Zijn er niet meer van dit soort?!
Ik vind dit soort dingen meer laptops waaraan een toetsenbord gelijmd is dan echte grooveboxen. Er zijn niet echte groovebox-achtige sequencers, vind ik zelf dan, al komt Live's Session mode er misschien een beetje in de buurt.

De MC909 kan toch ook samplen, of vind je dat je andere geluiden mist?

een laptop is natuurlijk ook een goede oplossing en dan heb je alles in 1 en kun je altijd erop verder bouwen,das zeker waar.Ik hou gewoon meer van een toestel die je aanzet en meteen aan de slag kan.Natuurlijk is het te zien hoe je dit allemaal bekijkt.

De mc909 is een erg handig toestel en je kan samplen maar hij mist toch wat karakter....

T is ook maar net wat je wil, en hoe je het wil sequencen.
Waar heb je genoeg aan enzo? Zoek je iets voor allen drums of ook voor meer?
En wil je dan samples gaan gebruiken etc etc.
Komt er dus op neer welke werkwijze je al bevalt, of je jezelf wil aanleren.

Die electribe's zijn wel grappig. snel resultaat. Heb alleen wel t idee dat de boel snel dichtsmeert.

Laptop is natuurlijk wel mooi. Kan alles. Vind t aleen niet inspirerend. Geef mij maar iets met knoppen. :luv:

Ik werk ook nu al een tijd met een pc en dat begin ik wat beu te geraken.

Ik hoop allen dat ze eens een deftig toestel gaan maken die kwa sound en disign een hoog niveau hebben.

Daarom dat ik deze discussie op til heb gezet!!Om nieuwe dingen te ontdekken als het waar.

Hmmmm design EN sound van hoog niveau ............ Ik zeg BEAT THANG
Kijk es bij voorpagina niews

ik vond de MC909 slecht klinken, geen punch, wollig en niet helder...
soort JV1080, karakterloos

Inderdaad zit het vooral in het hoofd van de bestuurder van de box!!!Toch zit er weinig punch in de mc-909,hij klinkt te gemaakt!!Das mijn smaak natuurlijk.

Back