Hoe krijg ik die echte house synths?

Vortexnl

Nieuwkomer
Ik ben zelf nogal nieuw op het gebied van synthesizers, en ik wil weten hoe artiesten als Fedde Le Grand nou zon chille synth krijgen.
Welke software gebruiken ze ervoor, en gebruiken ze ook hardware synthesizers?

Als iemand me desnoods wat links kan sturen zou ik dat heel erg op prijs stellen.

Groetjes, Vortex ;)

Als dat antwoord zo even op een forum te geven was, waarom zijn wij dan nog niet achter elkaar van dat soort "vette hits" er achter mekaar uit aan het klatsen?

Als je een nieuwe Access Virus koopt dan zitten daar alle standaard house en trance geluiden in, je zou ook Nexus eens kunnen proberen. Als je wilt weten hoe je met een synthesizer zulke geluiden kunt maken, wordt het lastiger.

Wat u dus eigenlijk probeert te zeggen is dus dat de goede artiesten zelf uren achter een synthsizer zitten en te experimenteren totdat ze een goede sound krijgen?

Of juist niet - dan pakken ze gewoon een presetje uit bijvoorbeeld die twee synths die ik net noemde en passen het een klein beetje aan en doen de rest in de mix. Veel bekende nummers zijn zo gemaakt, Maar de manier waarop ze de mix maken en de combinaties van melodie en accoorden, de opbouw, dat doet het hem meestal.

Ik heb ooit in de gabbertijd ook een Alpha Juno gehad (HET gabbergeluid) en ik klonk nog steeds niet meteen als Ruffneck. Want je moet er nog veel meer mee doen dan alleen puur dat geluid hebben voordat het echt heftig wordt.

Maar op welke manieren kan je het veranderen dan?
Heeft u mischien wat tutorials over synthesizers of mischien een gratis synth om in te experimenteren?

Ik ben ooit begonnen door alles te proberen wat los en vast zat, alle presets en knopjes te proberen en iedere letter over het maken van electronische muziek die er geschreven was tot me te nemen.

En je moet gewoon proberen waar mensen het over hebben, en dan met je oren beoordelen of het goed is.

echte HOUSE synths: Yamaha DX100, Roland Juno 106, TB303, SH101, MC202, Korg M1, Casio CZ101, Korg MS20

ja, zet deze naast elkaar en je hebt een house hit

zonder D50 is het lijstje niet kompleet

Als je de naam Fedde Le Grand leest ga je toch geen Chicago bakken adviseren?

getverdemme das van die muziek die ze in een kledingwinkel draaien ofzo . Waarom heet dat nummer put your hands up for detroit is toch helemaal geen Detroit stijl...superstom zeg!!!........................................ Maar dat moet wel lukken met een romplertje Roland U220 of zelfs U110

Jamaar dan moet je er tijd en moeite instoppen. Kan iemand gewoon niet ff het antwoord geven?

kan je niet beter die mp3 ervan downloaden en daarvan genieten dan???

als je van genieten kan spreken dan natuurlijk....ik krijg alleeen maar geitenvel ervan..

kan je niet beter die mp3 ervan downloaden en daarvan genieten dan???

als je van genieten kan spreken dan natuurlijk....ik krijg alleeen maar geitenvel ervan..

noodgedwongen moet ik op de sportschool er wel ns naar luisteren als mijn ipud leeg is... 16 maten dit 32 maten dat, zonder variatie.. Knallen man :okdan:

Back