Hoe krijg ik die echte house synths?

Haha, alvast er bedankt voor de hulp.
Zelf heb ik nu ook al wat video tutorials gevonden over synthesizers en ik ben al aan het leren ;)
Waarom kan je met bepaalde synthesizers WEL house synths maken, en met sommige niet?
Want in princiepe is de basis toch hetzelfde ;)?

Ik heb een filmpje op Youtube gevonden waarbij ik het geluid op 00:28 erg chill vind, is zoiets ook met een softsynth te maken ;)?

Link:

OP het filpje,,, een akai mpc en een korg Z1

Ik vermoed dat een access virus wel bij je past zoals eerder aangegeven in deze draad.

Met softsynths kan het even goed.

Vic

House is toch een biet een piano en wat zang?

Welke softsynth raden jullie mij aan hiervoor dan?
Het liefste met wat presets, maar ook om te experimenteren...

Welke softsynth raden jullie mij aan hiervoor dan?
Het liefste met wat presets, maar ook om te experimenteren...

dat is eigenlijk gewoon heeeel moeilijk te zeggen, alle softsynthz hebben de potentie natuurlijk om muziek mee te maken. Het is maar wat voor eisen je eraan stelt en wat je het prettigste vind werken.

Ik zou bijv eens kijken, naar Native Instruments Massive, Rob Papen Predator en Albino 3. Of beter nog, lees erover in de computer music (tijdschrift), hier staan heeel uitgebreide tutorials met plaatjes om iets te doen mn voor beginners. Volgens mij leveren ze ook demo-versies me zodat je het gelijk zelf kunt proberen.

Dit is ook wel gerelateerd aan de vraag die je eerder stelde (Waarom kan je met bepaalde synthesizers WEL house synths maken, en met sommige niet?
Want in princiepe is de basis toch hetzelfde).

Even afgezien dat je met synths geluid maakt en geen synths zelf ;) Sommige synths zijn meer kenmerkend voor house omdat heeel lang geleden ze heel goedkoop waren. In de beginperiode van house/techno is hierdoor de basis gelegd voor de sound die we nu kennen.
Belangrijker is denk ik voor je nu om dat allemaal gewoon te vergeten en te kijken wat het beste bij jou past. Bedenk goed dat in principe alles mag, als jij bijv. een nummer wil maken met alleen maar mongoolse keelzangers dan moet je dus gewoon doen!

Nou eigenlijk zou je een roland jp-8080 op de kop moeten tikken.
Dit is een leuke house synth, die je met een prettige nederlandse handleiding alle termen van een Arp. tot een Osc. laat zien. Zo leer je pas hoe hardware werkt.....

Knoppen draaien en waarnemen wat je doet.

Groetjes

Laatst gewijzigd:
Ik heb een filmpje op Youtube gevonden waarbij ik het geluid op 00:28 erg chill vind, is zoiets ook met een softsynth te maken ;)?

Link: http://www.youtube.com/watch?v=C_8HJGrwxhk

De geluidskwaliteit van de video is helaas ruk, maar ik hoor weinig meer schokkends als een enkele oscillator met zaagtand. Het heeft voornamelijk met de manier van spelen te doen. Het antwoord is dus ja.

Ik heb nu al een paar Softsynths op de kop getikt, en Reason 4.0
Patches maken gaat al best goed, vandaag geprobeert om de Bodyrox - Yeah Yeah sound te maken en helemaal gelukt ;)

Korg Legacy coll.

Lekker analog wat fx aanhangen en gas met ie zooi

is ook goed betaalbaar en VST dus wat wil je meer

Back