Welke softsynth raden jullie mij aan hiervoor dan?
Het liefste met wat presets, maar ook om te experimenteren...
dat is eigenlijk gewoon heeeel moeilijk te zeggen, alle softsynthz hebben de potentie natuurlijk om muziek mee te maken. Het is maar wat voor eisen je eraan stelt en wat je het prettigste vind werken.
Ik zou bijv eens kijken, naar Native Instruments Massive, Rob Papen Predator en Albino 3. Of beter nog, lees erover in de computer music (tijdschrift), hier staan heeel uitgebreide tutorials met plaatjes om iets te doen mn voor beginners. Volgens mij leveren ze ook demo-versies me zodat je het gelijk zelf kunt proberen.
Dit is ook wel gerelateerd aan de vraag die je eerder stelde (Waarom kan je met bepaalde synthesizers WEL house synths maken, en met sommige niet?
Want in princiepe is de basis toch hetzelfde).
Even afgezien dat je met synths geluid maakt en geen synths zelf

Sommige synths zijn meer kenmerkend voor house omdat heeel lang geleden ze heel goedkoop waren. In de beginperiode van house/techno is hierdoor de basis gelegd voor de sound die we nu kennen.
Belangrijker is denk ik voor je nu om dat allemaal gewoon te vergeten en te kijken wat het beste bij jou past. Bedenk goed dat in principe alles mag, als jij bijv. een nummer wil maken met alleen maar mongoolse keelzangers dan moet je dus gewoon doen!