Wie gebruikt hier GEEN computer bij het maken van muziek?

er is zo langzamerhand een tweedeling op SF van mensen met synths en mensen met softsynths...., ik ben van de eerste groep

Gelukkig is er zoveel verdeeldheid anders zou het ook maar zo saai zijn toch?

Of ben je een winnaar als je alleen hard- of software gebruikt?

En draait de meeste hardware tegenwoordig niet toevallig software?

Ik zou zeggen combineer en heb dubbel plezier :luv:

ik wil wel, maar probeer maar s een betaalbare digitale 8tracker te scoren
(hint hint!!)

Hoe ik het voor me zie, af en toe is wat synths/sequencer naar de woonkamer (of muziekbuddies) slepen en daar geinspireerd jammen, en dit dan bouncen naar de computer en daar afmixen.

Beetje rare vraag maar ik ben eigenlijk gewoon benieuwd wie er hier geen computer in zn studio annex crib heeft... ik bedoel dus vooral softsynths en softsamplers...

Realtime je tracks opnemen in je computer telt niet, dat doe ik zelf ook namelijk als ik een track heb gemaakt...

Is dit het synthforum equivalent voor lullen over kleine tieten versus grote tieten? "Nep tieten tellen niet mee, die vind ik namelijk zelf niet mooi"...

Is dit het synthforum equivalent voor lullen over kleine tieten versus grote tieten? "Nep tieten tellen niet mee, die vind ik namelijk zelf niet mooi"...
Nee, man. Dit is het synthforum equivalent van gelovig zijn of niet. Is dat extreem genoeg?

Terzijde, ik heb het geprobeerd, softsynths. Het gaat helaas niet, =(.

er is zo langzamerhand een tweedeling op SF van mensen met synths en mensen met softsynths...., ik ben van de eerste groep
goh dat was mij nog niet opgevallen, goed dat je het er ff bij zegt 8D

Ik gebruik zowel hard- als software, volgens mij heb je op die manier het beste van twee werelden.
dat is idd de vrij juiste correct perfecte instelling,
jezelf niet kosten wat het kost willen beperken in je creatieviteit... tenzij je die toch al niet echt hebt...

Ik gebruik alleen maar hardware als geluidsbron. De PC gebruik ik wel voor sequencen, opnemen en om een aantal synths/samplers (FS1r, G2, Mopho, S5000) mee te editen. Ik gebruik geen softsynths. Deze werkwijze is zo gegroeid, daarnaast vind ik softsynths niet prettig om mee te werken al klinken ze verder prima in de juiste handen. Qua geluid vind ik een (semi)-analoge werkwijze met synths, samplers, patchkabels en mixers en pedaaltjes en effectenzut (waarbij het niet uitmaakt of ze gloednieuw zijn of 20 jaar oud) gewoon prettiger dan op een scherm dingen in elkaar klikken. En de brom en ruis die je krijgt als je bijvoorbeeld een Sherman ergens in je geluidspad zet zie ik als een bonus.

Ik gebruik alleen de computer voor opnemen en afmixen...

Ik heb pas wel een VST aangeschaft omdat ik het hardware apparaat (nog) niet kan betalen, maar wel alvast de sounds in huis hebt. Al zou ik liever dit apparaat in hardware willen hebben!!!

In de rustoord studio staat geen computer. Opnemen doen we op 8track bandrecorders. Het enige wat digitaal is bij ons is tr-505, neptune 2(midi aansturing) reelecho, ibanez digiflanger(uit de 10 serie) alesis nanoverb, EHX holier grail/holy grail+, kaosspad 1&2, airFX, rex-50, art 19"multi effect, DTXpress, dr-220e, dr-670

"theoretische verklaring" : Gebruikt een supersnelle labtop met Windows SongSmith.

;)

Ik en mijn maat zijn trouwens heel erg blij met de SBX 80, cdk1899 :) Alles kan nu starten stoppen zonder dat de ander er last van heeft en het loopt super strak.

"theoretische verklaring" : Gebruikt een supersnelle labtop met Windows SongSmith.

;)

Ik en mijn maat zijn trouwens heel erg blij met de SBX 80, cdk1899 :) Alles kan nu starten stoppen zonder dat de ander er last van heeft en het loopt super strak.

Ach so ;)

Das goed te horen D Sinister, dan heb ik toch alvast een goede daad kunnen verrichten in 2009... :baco:

Nee, dat lijkt maar zo omdat die eerste groep zich zo graag en vaak laat horen :P

Er is niks dat zegt dat je niet beiden mag gebruiken op een stel knorrepotten op forums na. KVR Audio, Harmony Central, Vintage Synth, ons eigen Synthforum, allemaal hetzelfde.

Laatst gewijzigd:
In de rustoord studio staat geen computer. Opnemen doen we op 8track bandrecorders. Het enige wat digitaal is bij ons is tr-505, neptune 2(midi aansturing) reelecho, ibanez digiflanger(uit de 10 serie) alesis nanoverb, EHX holier grail/holy grail+, kaosspad 1&2, airFX, rex-50, art 19"multi effect, DTXpress, dr-220e, dr-670

beter!! ik zit af en toe wel over na te denken om ook een 8trek fostex te kopen ofzo. Ik heb al een Revox staan maar maar 2 sporen uiteraard. Uiteindelijk zal ik het dan toch alsnog bouncen naar de computer om wat microdingen aan te passen enzo.

Voor mij is het onmogelijk om zonder een computer muziek te maken. Da's heel persoonlijk en hier, tussen de freaks, wel een beetje de knuppel in het hoenderhok gooien. Vandaar ook mijn duiveltje...

Maar doel je dan alleen op het opnemen van je tracks met een compjutert en daarna nabewerken of ook het proces daarvoor?

Kijk ieder zn meuk hoor (hardware/software/combo) daar gaat het niet om, maar volgens mij ging het de TS meer om het feit wie zijn tracks nog puur uit hardwaregerei trekt :W

Het maakt ook verder niet uit vind ik.
Persoonlijk vind ik (op het moment) hardware leuker.

Kan me voorstellen dat als je een ultieme pc hebt of mac dat je geweldige muziek kan maken daarmee maar dan moet je wel weer controllers erbij hebben lijkt me en dat is dan weer meer richting het hebben van een hardware synth.

het maakt mij in principe geen ruk uit, softsynths of de harde waren.
alleen,,............
een modulaire softsynth vind ik een ramp, werkt bij lange na niet zo flexibel als een "echte"
tegen de tijd dat je een patch op een softie gemaakt hebt, ben je kwijt waarvoor het ook al weer was.
dus dodelijk voor het creatieve proces.
maar als ik even snel een ppg nodig heb, dan gebruik ik regelmatig een, dacht ik, vst ding, met dat programma van Hermann Seib om dat ding te kunnen gebruiken.
klinkt net zo goed.
maar ik heb behoorlijk lang een OB12 ( een VA, en mi dus een softie),gebruikt, en die voldeed prima.
maar mijn voorkeur gaat uit naar echte synth's, zijn en stuk inspirerender,knoppen ipv een muis.
hetzelfde geldt overigens ook voor studio opname dingen.
ik gebruik de pc alleen als sequencer en multitrack.
verder gewoon rand apparaten en een mengtafel.
ik kan nie mixen met een muis.
het liefst zou ik de pc vervangen door een recorder en HW sequencer, maar dat is weer niet erg flexibel, dus dat doe ik niet.
groeten,
jeroen

Back