Wie gebruikt hier GEEN computer bij het maken van muziek?

Als ik nu zou beginnen, zou ik zeker een pc en softsynths gebruiken. Er zijn mooie softsynths bij en het scheelt een hoop ruimte. Maar ik ben begonnen met hardware en dat ben ik blijven gebruiken. Ik heb het ooit geprobeerd met een Atari 1040 ST, maar die heb ik snel weer verkocht. Ik vond de investering in tijd en geld te groot, terwijl ik met de bestaande spullen al goed kon werken. Ik kan ook direct aan de knoppen draaien en aan de schuiven trekken. Binnenkort staan hier in totaal weer 12 hardwaresequencers te zwoegen...!

beter!! ik zit af en toe wel over na te denken om ook een 8trek fostex te kopen ofzo. Ik heb al een Revox staan maar maar 2 sporen uiteraard. Uiteindelijk zal ik het dan toch alsnog bouncen naar de computer om wat microdingen aan te passen enzo.
Fostex R8 is een aanrader. Die revox(als hij op buizen draaid) kan je gebruiken om bv je drums extra power te geven. Daarnaast loont het voor mij niet om met mijn digitale onkunde muziek op een rekenmachine te maken. Jaren geleden met een amiga en pro-tracker 1.2 en 2.3 gewerkt dat ging nog net goed. Maar er gaat nix boven knoppen&schuiven.

Back