De grote Cubase (Studio) 5 thread

Zojuist bericht gekregen dat een pakketje met Cubase 5 erin onderweg is naar mij. Ik ben heel benieuwd (en blij met de korting die Steinberg geeft als je student bent :mega:)!

Hi Dudes,
Ik heb Windows 7 als virtual machine geinstalleerd. Ik ga zo wel eens even proberen om Cubase op die versie te installeren.
Ik heb mijn Cubase 5 overigens ook bij Studio van Dijk gekocht. Goeie vent snelle afhandeling en goeie prijs.
Bij mij draait Cubase 5 als een zonnetje ik heb de laatste update ook gedraaid en de Reverence pluggin draait in tegenstelling tot de eerste versie nu ook prima.

Heb je dit wellicht al geprobeerd? Ik loop vast op het protection device die niet goed herkend wordt in de device manager. Met de optie "add legacy hardware" heb ik eveneens weinig succes kunnen boeken...

Edit: Hij doet het alweer nadat ik de nieuwste LCC software heb gebruikt :)

Laatst gewijzigd:
Weet iemand of het normaal is dat er bij de EDU versie van cubase 5 geen handleiding zit? Zojuist de doos open gemaakt, maar het enige boekje dat erin zit is een getting started manual. Dat is wel jammer, want ik vind zo'n boek prettig.

Kun je de .pdf niet op je opleiding uitprinten dan? }:|

Weet iemand of het normaal is dat er bij de EDU versie van cubase 5 geen handleiding zit? Zojuist de doos open gemaakt, maar het enige boekje dat erin zit is een getting started manual. Dat is wel jammer, want ik vind zo'n boek prettig.

Yep dat klopt alle EE's hebben geen volledige handleiding.

Een educational versie zonder boek?
Lekker makkelijk leren dan he. ;)

Tip: Drag & Drop progje voor Cubase (5)

Tip: Drag & Drop progje voor Cubase (5)

Een aardig draadje wat ik tegenkwam op Cubase.net,

http://forum.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=112213

Gaat over het slepen van Audio van de Arranger Window/ Mediabay naar (3rd party) plugins (Kontakt, Battery, GURU etc)... Ik gebruik zelf GURU als drum sequencer bijvoorbeeld en ik kan wel een sample van een Pad naar een Audiospoor slepen om te bewerken, maar terug slepen naar GURU dus niet (het schijnt dat Steinberg een andere drag & drop implementatie heeft dan de rest van de DAW wereld)...

Dus heeft een aardige forummember een (Gratis) programmaatje geschreven om dit te omzeilen en het werkt voor GURU in ieder geval goed...
VSTXML-Translator heet t (pagina 4, wel Windhoos only helaas)

:)

Waar werk je mee?

Ik heb de mac versie geinstalleerd.. ging zonder problemen...
Slaat je cubase uit, als je hem onder device setup wil toevoegen?

Ik heb het in eerste instantie geprobeerd op XP sp3 en op het moment dat ik bij de device manager op het plusje druk en de SKI remote aanklik, blijft Cubase hangen. Ik krijg dan de "dit programma reageert niet" melding waarna ik hem enkel geforceerd kan afsluiten. Ik heb het zojuist ook nog op mijn laptop met Windows 7 geprobeerd maar daar zie ik de SKI remote uberhaupt niet in de lijst....

Ik heb het in eerste instantie geprobeerd op XP sp3 en op het moment dat ik bij de device manager op het plusje druk en de SKI remote aanklik, blijft Cubase hangen. Ik krijg dan de "dit programma reageert niet" melding waarna ik hem enkel geforceerd kan afsluiten. Ik heb het zojuist ook nog op mijn laptop met Windows 7 geprobeerd maar daar zie ik de SKI remote uberhaupt niet in de lijst....

Ook niet als je cubase even afsluit, weer aanzet, en hem alles weer opnieuw laat inladen?

Dat hielp bij mij wel in ieder geval...

Oja... je hebt wel Cubase 5 (/ studio) he?

Mja, ik heb Cubase 5.0.1. Opnieuw opstarten biedt helaas ook weinig soelaas. Ik open wel even een topic op cubase.net. Bedankt voor het meedenken :)

Ze zullen zegen dat cubase 5 niet ondersteunt word door XP. Geneuzel ik weet, maar ze willen geen hulp meer bieden aan Xp gebruikers met cubase 5.

Ze zullen zegen dat cubase 5 niet ondersteunt word door XP. Geneuzel ik weet, maar ze willen geen hulp meer bieden aan Xp gebruikers met cubase 5.

Sinds wanneer is dat? :frons: In de handleiding staat namelijk het volgende:

• Windows XP (Home or Professional, Service Pack 2),
or Windows Vista (32-bit and 64-bit – see below)

Back