in het genre muziek dat jij maakt niet nee... daar is het niveau wat dat betreft zeer laag en gaat inhoudelijk helemaal nergens over...
Daar heb je zeker gelijk in. In de muziek die ik maak hoeft een zanger of zangeres vaak niet meer te zingen dan "hey, yeah, everybody feel good, dance to the house, wow" en dat soort dingen meer
Maar dat wil niet zeggen dat dat de muziek is waar ik alleen maar naar luister en ook echt van hou. Absoluut niet, ik ben juist een enorm groot muziekfan en heb een kast vol met LP's die ik nog regelmatig draai.
En wat ik dan voornamelijk draai is muziek waar het instrumentale en melodische niveau zeer hoog ligt (bv. Philip Glass, Mike Oldfield, E.L.O., Queen). En wat valt op in dezen? Geen / weinig tekst, die vaak nergens over gaat, omdat het in die muziek toch niet relevant is. Het gaat hier juist over de muziek en vocalen (een van de mooiste en moeilijkst bespeelbare instrumenten die er bestaat) kunnen het geheel in harmonie met de muziek heel mooi aanvullen en tot een geheel maken, maar de tekstuele inhoud is er niet of nauwelijks en zou eigenlijk ook alleen maar afleiden van het geheel!
(Killing Joke kwam ook even ter sprake; prachtig prachtig prachtig!!!!!! Dat vind ik nou muziek waar echt ontzettend veel gevoel in zit... en dat terwijl ik de tekst niet eens versta en werkelijk waar niet zou weten waar het over gaat!)
Net werd Bob Dylan aangedragen als voorbeeld. Dat vind ik nou typisch een voorbeeld van een legende met een groot talent aan dichtkunst... dichtkunst op een soort muzikale manier, maar echt veel met muziek heeft het mijns inziens niet meer te maken. De teksten zijn zo belangrijk dat de muziek eronder lijdt en ik ben ook verre van te spreken over zijn vocale capaciteiten.
Persoonlijk vind ik het klinken als simpel gemekker met een groot gebrek aan stembeheersing en dit komt doordat ik de tekst toch niet versta! Dan ga ik puur naar de muzikaliteit luisteren en hoe je het ook went of keert, die is bij Bob Dylan gewoon niet erg groot.
Bob Dylan is dus een goede tekstschrijver die zijn teksten aan zijn publiek over brengt met gevoel en om dit voor elkaar te krijgen gebruik hij zijn stem en begeleidt hij zichzelf hier instrumentaal bij!