Op zoek naar volgende sound

trustt

Nieuwkomer
Hallo!

Ik ben op zoek hoe ik ongeveer volgende geluidje kan maken met vsti's dat je vaak hoort in tracks (electro-house, electro,..)
denk dat het een soort reverse geluidje is..

Hier kan je het horen (ongeveer iets na 3sec)
en ik heb het hier afzonderlijk nog eens.. maar zou dit 'langer' willen , ik kan op dit moment geen nummer vinden waar dit overduidelijk te horen is alhoewel het door men hoofd spookt.. met langer bedoel ik , meer uitgerekt zoals bv een korte rise fx maar dan met het lead geluid.

hopelijk is het wat duidelijker bij jullie.. weet iemand tips om dit ongeveer te maken of als er een track in je te boven schiet waar je wat ik bedoel in herkent dan mag je die ook altijd vermelden..

thx

Iets als dit?

Envelope 2 en 3 zijn identiek en gaan beiden naar de toonhoogte van oscillator 1, wat een gewone enkele zaagtand is. Ik heb 'm in NI Massive proberen na te bouwen, maar de truc moet ook werken bij andere plugins.

Attachments

• ripper.mp3
    113,7 KB · Bekeken: 125
  • massive_ripper.gif
    massive_ripper.gif
    141,7 KB · Bekeken: 129
Stervend genre, dat electro house: de ene helft van de electrohouse liefhebbers maakt die meuk, terwijl de andere helft zich afvraagt hoe de ene helft het in godsnaam doet... Forums staan vol met dit soort electrohouse geluiden vragen... Als de 2e helft nu eens de moeite neemt om zelf 'ns wat nieuws te bedenken dan wordt het misschien nog 'ns wat...

thx Yoozer, dat is toch al een basis waarmee ik iets mee kan beginnen.

@ Chinetti : ik heb gewoon een lekker geluidje nodig om tussen twee delen van m'n melodie te plaatsen, zodat het in het geheel al wat voller klinkt.. ik dacht aan dit geluidje.. denk wel dat het bij de meeste genres is dat niet iedereen hetzelfde kan maken.. anders zou iedereen elk liedje kunnen maken.. jeeeej! (mits de nodige middelen)

daarbij denk jij dat een onbekend iemand zoals ik dus :p op de proppen kan komen met innovatieve geluidjes? gevestigde waarden in dat genre kunnen dat veel makkelijker.. het is dit moment niet aan mij om naar nieuwe dingen te zoeken, daar heb ik al hélemaaaal geen tijd voor.(hobby)

ja geef mij die fora maar als je ze toch weet.. met het geluid dat ik zoek.. ik weet nog niet eens hoe zoiets noemt hoe moet ik dat dan gaan zoeken in die duizenden fora?
stop toch gewoon met zeuren en help bij te dragen met een antwoord op mijn vraag..

en nu terug ontopic

gewoon op "volgende" drukken
yamaha%20psr%20220%20(Medium)(1).JPG

(excuus, ik kon de flauwe reactie niet laten, maar je vraagt er ook een beetje om)

daarbij denk jij dat een onbekend iemand zoals ik dus :p op de proppen kan komen met innovatieve geluidjes?
Hoe denk jij dat iemand als [ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Aphex_Twin]Richard D. James ooit bekend is geworden?

gevestigde waarden in dat genre kunnen dat veel makkelijker..
Dat heeft niks met gevestigde waarden te maken, maar meer met het apparaat kennen waar je mee werkt. Het investeren van tijd betaald zich terug in het niet investeren in 1 nieuwe plugin per week omdat je de geluidjes van de oude hebt opgebruikt :).

het is dit moment niet aan mij om naar nieuwe dingen te zoeken, daar heb ik al hélemaaaal geen tijd voor.(hobby)
Dan vind ik het toch nog knap dat je wel tijd voor een hobby hebt, want met alle respect, als je alles op die manier zou benaderen ben je misschien beter af met een Magix Music Maker of een andere Ravensburger iedereen-kan-schilderen oplossing.

stop toch gewoon met zeuren en help bij te dragen met een antwoord op mijn vraag..
Met honing vang je meer vliegen dan met azijn, en eventuele bijdragen zijn nog altijd 100% vrijwillig, dus dit stuk had ik er niet bij gezet als ik jou was.

Back