G2 gecancelled?

btw, over de software.... gewoon een vmware image maken en die dan draaien in windows7,8 whatever. lijkt me prima toch?

+ goed je backups bijhouden dan ben je volgens mij een heel eind.

Anders lees je de thread even :)

Tja, net gedaan maar toch heb ik weinig hoop. Al zou het wel te gek zijn.

Ik zou het ook heel erg gaaf vinden als ze van het modulaire synth concept afstappen en er een modulaire dsp doos van maken. Iets zoals KYMA of reaktor (maar dan in een doosje). Wel met het behoud van de bestaande modules natuurlijk. En met het zelfde gebruikers niveau als nu maar met de optie om dieper in de synthese te duiken.

Ach, iedereen mag toch dromen? :Z

ALS (voorwaardelijk bijwoord) die er gaat komen, dan is het niet voor voorjaar 2010, want de nieuwe catalogus is net verschenen en die gaan ze echt niet zomaar weggooien.
Dat zijn zo van die signalen die ze dan geven, maar zeker weet je het nooit... :)

Wout

?? De outputs kunnen geen DC geven, dus hoe wil je dat met een opampje oplossen??

Alleen als er een highpass filter op de in en uitgang zit kunnen ad/da converters geen dc verwerken. Als dit het geval is bij de G2, dan moet je deze filters verwijderen om CV/gate signalen in en uit de G2 te krijgen. Dit is meer iets voor de ervaren knutselaars.
Ik zal eens met de G1 proberen of het gaat om dc er in te stoppen en eruit te halen.

Ja en hoe met cv naar binnen?
CV naar binnen kan (als er geen highpass op de ingang zit. Zie hier boven.) met een schakeling die minder dan 1 keer versterkt.
2x een inverterende opamp moet het kunnen doen, of een inverter uit de G2 zelf gebruiken.

Ik vind het jammer dat er nooit een desktopversie van de G2 is gekomen (al dan niet met mini-keyboard). De keys versie was altijd heel erg duur en de Engine is zonder PC amper te besturen en heeft geen enkele control aan boord.

Overigens blij te zien dat er eindelijk officiele Vista drivers zijn.

Alleen als er een highpass filter op de in en uitgang zit kunnen ad/da converters geen dc verwerken. Als dit het geval is bij de G2, dan moet je deze filters verwijderen om CV/gate signalen in en uit de G2 te krijgen. Dit is meer iets voor de ervaren knutselaars.....
Ja dat is het geval op de G2, je kunt er geen dc in of uit krijgen. Idd kun je eraan gaan knutselen; iemand op electro-music.com heeft dat ook gedaan en dan werkt het, maar dat is niet erg gebruiksvriendelijk. Ook zijn de gebruikelijke +5 of +10V CV signalen een beetje veel voor gewone audio ingangen lijkt me. Voor een eventuele G3 zou ik het dus een aardige toevoeging vinden om hiermee om te kunnen gaan (evt met schakelaar zoals je ook vaak tussen -10 en +4dbV kunt schakelen).

Die 1.62 software is trouwens een stuk beter dan de 1.41 beta. Ik zou iedereen die de beta runt op Vista aanbevelen over te stappen. Het is echt een stuk stabieler.

Back