G2 gecancelled?

Voor Clavia is de G2 al 'vroeger'...
Maar als je bedoelt dat er eventueel een vrij code komt, helaas, daar gaan ze nooit voor! Het instrument blijft altijd hun naam dragen en daar waken ze dan ook over.

Wout

Nee, ik weet dat ze dat nooit doen, maar je suggereert in het Engels een beetje dat er nog wat mogelijk zou zijn, terwijl ik dacht dat de G2 nu echt wel een afgesloten hoofdstuk is. Misschien dat ze wat initiatieven van de harde kern beta-testers/bekenden-van-clavia zouden toestaan of whatever....

...en de G2 als softsynth? Dan bedoel ik niet dat gratis demoding...
Clavia is nooit een voorstander geweest van softsynths. Ze willen altijd de zaak onder controle houden en dat is bij een softsynth niet mogelijk, want die heeft de computer nodig. Kan je natuurlijk weer gaan aangeven dat de Modular al een computer gebruikt, maar dat is voor hen dan ook de enige uitzondering, buiten de communicatie fabriek > synth, dwz nieuwe OS'en verspreiden en zo. De meeste vragen gaan bij de Modular over de computer: mijn Midi Interface ziete de Modular niet en zo. Bij een softsynth is de support veel groter.
En dan hebben we het natuurlijk nog niet over 'Kraaks' gehad.

Die optie over een aantal freelancers een mogelijkheid te geven om verder te ontwikkelen, daar zal heus wel wat over gezegd worden, maar daar ben ik zelf niet erg optimtistisch over.
Trouwens, die freelancers ook niet :)

Wout

De hierboven genoemde effecten* en sample opties zouden inderdaad een goede toevoeging zijn 8~
En ook de commerciƫle potentie vergroten (de sample optie op de blofeld bv. maakt ook veel mensen enthousiast).

* De effecten op de G2 vond ik initieel (op papier) een flinke vooruitgang tov de G1, maar uiteindelijk vallen de mogelijkheden toch wel een beetje tegen (en heb ik mijn portemonnee dus niet gepakt).

Kraaks? je bedoelt dat de cpu van je computer het niet trekt en zo het geluid niet goed weergeeft?
Geintje...maar daar heb je toch synchrosoft voor of pace iLok?

Clavia is nooit een voorstander geweest van softsynths. Ze willen altijd de zaak onder controle houden en dat is bij een softsynth niet mogelijk, want die heeft de computer nodig. Kan je natuurlijk weer gaan aangeven dat de Modular al een computer gebruikt, maar dat is voor hen dan ook de enige uitzondering, buiten de communicatie fabriek > synth, dwz nieuwe OS'en verspreiden en zo. De meeste vragen gaan bij de Modular over de computer: mijn Midi Interface ziete de Modular niet en zo. Bij een softsynth is de support veel groter.
En dan hebben we het natuurlijk nog niet over 'Kraaks' gehad.

Die optie over een aantal freelancers een mogelijkheid te geven om verder te ontwikkelen, daar zal heus wel wat over gezegd worden, maar daar ben ik zelf niet erg optimtistisch over.
Trouwens, die freelancers ook niet :)

Wout

kan je helemaal geen fuck meer mee
Dat is inderdaad wel een probleem van de NM opzet; moet je over 10 jaar nog speciaal voor je NM een XP draaiende houden (gelukkig zijn er wel alternatieve editors beschikbaar)

Kraaks? je bedoelt dat de cpu van je computer het niet trekt en zo het geluid niet goed weergeeft?

Dat syncrosoft is ook al gekraakt door oa H20 dus dat is bij voorbaat geen optie.
Alles wat op een computer draait is te kraken volgens mij. Als je alleen met hardware werkt als hoofdbron (nm) dan heb je daar geen last van.

Dat syncrosoft is ook al gekraakt door oa H20 dus dat is bij voorbaat geen optie.
Alles wat op een computer draait is te kraken volgens mij. Als je alleen met hardware werkt als hoofdbron (nm) dan heb je daar geen last van.

ik heb hier nog een gewone nord modular staan, kan je helemaal geen fuck meer mee hehe.
Drivers voor macosx werken niet..
Maar met de Massive en Reaktor heb ik niet echt het idee dat k een g2 nodig heb...

Ach, van hardware naar vst/au/etc is toch al jaaaren een serieuze overstap, zeker nu de geluidskwaliteit eindelijk een fijn niveau haalt. Straks desintegreren die NM chips na 15 jaar oid, dan ben je blij dat je die van jouw nog kwijt kon voor een normale prijs ipv laten repareren bij ƩƩn of andere vereenzaamde vrouwloze autistische langharige gepensioneerde natuurkundeleraar in noordwest Frankrijk die zelf vervangende chips heeft ontworpen.

ik heb hier nog een gewone nord modular staan, kan je helemaal geen fuck meer mee hehe.
Maar met de Massive en Reaktor heb ik niet echt het idee dat k een g2 nodig heb...

Sorry maar wat een onzin. Er is al heel lang een beta editor voor de Nord modular classic die op 1 bug na (rechter muis klik in bepaalde gevallen zorgt voor een crash) gewoon prima werkt.

Verder heb je nog een alternatieve editor die voor de meeste mensen ook prima werkt en inmiddels al erg volwassen is geworden.

Verder kun je een G2 en reaktor vergelijken op basis van het feit dat het beide modulars zijn maar de klank en vooral uitwerking van de modules is totaal anders en zo automatisch ook de workflow.

Ik heb overigens zowel een Nord modular classic, als een G2 als Reaktor 5 en ze hebben allemaal hun eigen plek kwa gebruik.

Sorry maar wat een onzin. Er is al heel lang een beta editor voor de Nord modular classic die op 1 bug na (rechter muis klik in bepaalde gevallen zorgt voor een crash) gewoon prima werkt.
Maar komt er ook een editor voor windows 8 (een keer houdt het op)...

Tja...gaat reaktor 5 werken op windows 8? Wie zal het zeggen????
Ik denk dat de support by software nog eerder stopt; voor de nm hoeft 'alleen' maar de editor worden aangepast (by software gaan de aanpassingen vaak iets dieper)

Ik denk dat de support by software nog eerder stopt; voor de nm hoeft 'alleen' maar de editor worden aangepast (by software gaan de aanpassingen vaak iets dieper)

Klopt, daarom zou het ook verstandig zijn als Clavcia een java editor zou maken. Dit scheelt nogal wat platform specifiek programmeren.

Nomad heeft dat bijvoorbeeld gedaan echter is de midi integratie daarbij niet perse vanzelfsprekn (kijk bijv naar OSX).

Onzin natuurlijk. Ik werk nog steeds met een G1 op een apple G4 op os9.2 en dat werkt prima. Je kunt voor een habbekrats een oude computer kopen die je onder je werkplek zet en de monitor kun je delen met je hoofd computer. En die 3rd party editor Nomad werkt ook prima btw....

Ik ontwerp nog steeds geluiden met de Nord modular G1 waarvan de meeste mensen niet zouden geloven dat het daar uit kwam. Met (relatief) oude techniek is niks mis. Een osc is nog steeds een osc. Maar ja, we leven nu eenmaal in een consumeer maatschapij :W en we rennen met z'n allen naar de winkel als er een extra knopje bij is gekomen op het product dat we al hebben. :walker:

Ik ontwerp nog steeds geluiden met de Nord modular G1 waarvan de meeste mensen niet zouden geloven dat het daar uit kwam. Met (relatief) oude techniek is niks mis. Een osc is nog steeds een osc.

Idd, ik heb een micromodular waar ik geluiuden uithaal die nu op het moment hot zijn, met name zware hardcore kicks.
In principe kon dat dus 10 jaar geleden ookal, alleen dachten de mensen toen iets anders over toepassing van geluid.
Zelfde als toepassing van 303's en 909's, apparaten blijven hetzelfde, de toepassing verandert alleen.

Het doet me altijd goed te lezen dat een Rotterdammer en een Amsterdammer het eens zijn :D

Wout

PS Den Haag sluit zich aan !

Back