tr505 om roland sp808 aan te sturen goed idee?

DJ @tiq

Mindtrick Records
Hello ff een vraagje over een plannetje wat ik wil uitwerken.

Ik heb binnenkort (volgende week) een tr505 en een tr 707 en met 1 van de 2 wil ik samples gesequenced aansturen op mijn sampler (roland sp808)
in hoeverre is dat handig/logisch en zijn er nog dingen waar ik op moet letten of die ik over het hoofd zie??

Greetz ATiq!:)

Origineel geplaatst door DJ @tiq
Ja maar dat suckt heel hard vandaar

OK...
Maak dan gewoon in je SP-808 een drumkit aan die zoveel mogelijk de GM standaard volgt (BD op C1, SD op D1, ...etc.). Dan gewoon MIDI aansluiten en mogelijk de MIDI-instellingen van de 505 (of 707) aanpassen zodanig dat hij de note-values stuurt waar de SP-808 op reageert...

Ik heb wel geen ervaring met een SP-808. Dus ik weet nu nie in hoeverre die MIDI-noten kan ontvangen... ik denk van wel...

JA tuurlijk kan deze dit ontvangen maar hij kan 4 samples tegelijk afspelen dus dat is een limitatie.

ik ga het de komende tijd proberen in ieder geval kan erg leuk worden denk ik!

Thanks

Hé, ik heb speciaal voor dat doel een TR 505 aangeschaft en ik heb het gevoel dat ik er een nieuwe hobby bij heb. Met een lekker lange midi kabel tussen de TR 505 en m'n AKAI s3000xl ga ik dan op de bank liggen (Batterijen in de TR) en lekker patterns programmeren. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het echt DE SHIT vind! Kijk, die SP 808 daar ga je niet 1,2,3 mee op de bank liggen. Patterns klaar, song er van maken en als het de moeite waard is overdubben in Cubase. Vooral voor verknipte drumloops is het tof, gezien de strakke timing die je niet echt hebt bij het intikken van een beat (zonder quantiseren dan). Voor live drumloops triggeren is het een simpele oplossing en het mooie is dat er qua timing niks fout kan gaan. Ik zeg niet dat het niet raar kan klinken, da's wat anders...

Ik zag een 505 voor 65 euroos staan. Da's niet slecht. Maar je moet 'm echt alleen als sequencer zien, want een fatsoenlijk drumcomputer kan ik het niet noemen, een beetje speelgoedachtig....

DOEN, DOEN, DOEN!

Back