Onderzoek vervoeren elektrische piano

StijnV

Nieuwkomer
Hallo allemaal.

Mijn naam is Stijn en ik studeer Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft. Ik ben toetsenist en heb zelf een Nord Stage 88, samen met een koffer is deze ruim 40 kg zwaar. Dit maakt het lopend vervoeren over een relatief lange afstand een probleem.

Ik probeer daarom een oplossing te zoeken (in de vorm van een product) waardoor het minder zwaar en makkelijker wordt om je keyboard lopend te vervoeren.

Via dit forum zou ik meer informatie willen verzamelen over jullie ervaringen met dit probleem. Daarom zou ik jullie willen vragen de volgende drie vragen te beantwoorden. Dit zou ik erg op prijs stellen!

1) Loopt U wel eens (meer dan 100 m) met uw uitrusting (keyboard, standaard, snoeren, etc.) naar een repetitie, optreden of andere gelegenheid?

Zo ja: Op welke manier? (Koffer op wieltjes, tillend, duwend op een karretje, etc.)

Zo nee: Hartelijk dank voor uw aandacht, dit was het.

2) Levert die manier van vervoeren (fysieke) problemen op?

Heeft u hier voor uzelf een oplossing voor?

3) Als er een niet al te dure, praktische oplossing op de markt zou komen, zou u hem dan aanschaffen, of kunt u wel met de problemen leven?

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groeten,

Stijn

1) Ja, voor mijn digitale piano heb ik in de koffer wieltjes zitten. Maar door de lengte vaak niet praktisch. Het handigst zou het werken als je de koffer verticaal om hoog zou kunnen verplaatsen in plaats van horizontaal waar door je een vrij grote daar cirkel krijgt. Of een soort harnas waaraan je de koffer zou kunne hangen ;)

2) Na een dag slepen heb ik de volgende dag toch wel last van me rug(40 kg alleen tillen is niet echt toegestaan volgens de ARBO).

3) mogelijk als het toepasbaar is op mijn huidige flightcase wel !

1) ja. De wieltjes onder de meeste flightcases zijn een ramp om een redelijke afstand (over hoofdzakelijk de parkings) te rollen. Vandaar steeds flightcases met 2 handvaten en 2 dragers. (of wachten tot je met de auto aan de ingang kan afladen)

2) Zolang je alles met 2 draagt blijft dit beperkt of onbestaand.

3) Ik zie niet in wat je daar t.o.v. het huidige aanbod aan kan veranderen, tenzij je ze kunt laten zweven !
... gewoon beroemd worden,.. dan zorgt de crew er wel voor dat alles op het podium staat te zoemen tegen dat je uit je kleedkamer komt.

als je een bijvoorbeeld, piano met een gewogen keyboard, zeg 2 x per week, met wielen ( steekwagen oid) over een afstand van 500 meter verplaatst, dan kan je het beste een abonnement bij de dichtstbijzijnde reparateur nemen.
hij gaat helemaal aan gort.
vooral de tegengewichten onder de toetsen ( bij veel gewogen keyboards) krijgen van alle hobbels en bobbels erg veel op hun lazer.
ik moet ook regelmatig slepen ( afgesloten binnensteden enzo).
dan wordt het wat mij betreft een kwestie van, "als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoal het kan", dus een of twee crappy, maar lichtgewicht masterkeyboardjes, en een paar modules, en vooral een sampler waar ik zoveel mogelijk van de geluiden inheb zitten.
geen statieven, een barkruk is ook goed.
maar ik wordt er niet blij van, ga ik dus mee stoppen.
binnenkort ga ik met de auto gewoon dooor alle versperringen heen en kijk ik hoever ik kom....
groeten,
jeroen

Heli%20cpcd20-30.jpg

Hallo allemaal.

Mijn naam is Stijn en ik studeer Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft. Ik ben toetsenist en heb zelf een Nord Stage 88, samen met een koffer is deze ruim 40 kg zwaar. Dit maakt het lopend vervoeren over een relatief lange afstand een probleem.

Heb jij lood in je koffer zitten misschien? ;) De Nord Stage 88 weegt namelijk maar 18,5 kg

1) Loopt U wel eens (meer dan 100 m) met uw uitrusting (keyboard, standaard, snoeren, etc.) naar een repetitie, optreden of andere gelegenheid?

Ja, maar enkel vanuit de auto naar het podium. Dus niet met de fiets of bus

Zo ja: Op welke manier? (Koffer op wieltjes, tillend, duwend op een karretje, etc.)

88-toetsen custom made flightcase op wieltjes (200 EUR)

2) Levert die manier van vervoeren (fysieke) problemen op?

Nee, maar wat wel een probleem is: trappen lopen.
Heeft u hier voor uzelf een oplossing voor?

Met z'n tweeen tillen doen. Wat ook helpt: er zitten toch behoorlijke verschillen qua gewicht tussen de divere 88-toetsen midi controllers, stage piano en synthesizers met een hammer action klavier en de bijbehorende flightcase. Ik weet zeker dat die Nord Stage van jou incl. flightcase onder de 30Kg zou kunnen wegen.

3) Als er een niet al te dure, praktische oplossing op de markt zou komen, zou u hem dan aanschaffen, of kunt u wel met de problemen leven?

Opblaasbare stage piano? :engel:

Ik heb er zo eentje bijgekocht. Kan als je'm droog houdt ook zonder begeleiding rijden. Maar zelfs het meest compacte model weegt een veelvoud van 40 kilo.

Attachments

• Roadie.jpg
    Roadie.jpg
    100,9 KB · Bekeken: 82
Back