Nord Rack 2 hangende noot

organix

Synth DIY Goeroe
Mijn Nord Rack 2 lijkt soms last te hebben van hangende noten. Wanneer het precies optreed heb ik nog niet echt uitgezocht, maar het lijkt te maken te hebben met het veranderen van patchnummer terwijl er ook nog MIDI noot informatie binnenkomt. Erg vervelend in live-situaties.

Noten worden niet goed gestopt wanneer het er een andere patch wordt gekozen. Heel apart, want het lijkt alsof een MIDI Panic vanaf het master keyboard niet werkt. De enige manier om de hangende noot uit te krijgen, is door meer dan 16 toetsen in te drukken, waardoor de max. polyfonie wordt bereikt, waarna je dan voice-stealing krijgt. Daarna is het weer stil.

Lijkt me op het eerste gezicht een typische firmware-bug.

Is dit een bekend probleem bij de Nord Rack 2? ik weet dat voor een firmware upgrade de EPROM vervangen moet worden, gezien dit Nord Lead/Rack 2 nog geen flash heeft.

jep bekent probleem.
Ook bij mijn nord is dat af en toe het geval [en bij andere synths ook wel eens]
Dit komt omdat je een noot aanslaat , en van patch verwisselt.
Dan blijft de boel hangen.
Dus even de handen van het toetsenbord en daarna patch veranderen.
Enige wat helpt is de panic knop combinatie op de nord zelf.

Ik heb dat ook met mijn rack. je kan het stoppen met de MIDI panic functie op de machine: shift en dan en drukknopje ergens rechts meen ik . Schijnt 'normaal' te zijn. Wellicht dat de Clavia guru hier iets over te zeggen heeft?

Zit er dan geen glas plaatje op je eprom?
Dan kun je er even een uv lampje overheen halen en dan is ie leeg
Kun je hem weer opnieuw programmeren en klaar.
(is maar een optie)

Zit er dan geen glas plaatje op je eprom?
Dan kun je er even een uv lampje overheen halen en dan is ie leeg
Kun je hem weer opnieuw programmeren en klaar.
(is maar een optie)

Grappenmaker. Kom jij dan even de EPROM voorzien van verse bugvrije inhoud?

Kut hahah

je heb gelijk dat stukje was ik vergeten!!!

Duizendvoud :stupid

is een veel voorkomende bug.
de note off informatie voor de gespeelde noot wordt niet meer verwerkt na een patch wissel.
ik ben het al vaak tegengekomen op diverse synths (ook de dingen die ik zelf gemaakt heb:biertje:)
is eigenlijk gewoorn een slordigheid in de software.
groeten,
jeroen

Back