Nieuws van Elektron

OnAcid

Slager van Schiedam
Er is nieuws uit Zweden.. van Elektron. Details ontbreken nog.. maar er komt een nieuw apparaat aan van deze innovatieve noorderlingen.

elektronlogo.gif

Nieuwe Elektron Machine

Zoals Elektron het zelf zegt : "Het zal niet direct concurreren met de SIDStation en/of de MachineDrum.. maar wel voortbouwen op de tradities van beide. Het is dit keer géén klein, licht bakje.. en er komt fantastisch geluid uit". Hier zullen we het voorlopig mee moeten doen. Frankfurt zal het antwoord brengen (NAMM). De eerste 100 units zullen alleen beschikbaar zijn voor "vrienden van Elektron" .. wie of wat dat ook mogen zijn.

machine.jpg
[
een hint?

Laatste productierun SIDStation

Het is over en uit met de SIDStation. Elektron gaat de laatste 100 van deze eigenzinnige synths bouwen.. waarmee het totaal op 1400 geproduceerde units komt. De laatste honderd zullen een 'laser-engraved' nummer krijgen.. wat van 100 terugloopt naar 1. Prijs van deze laatste honderd zal hoger liggen dan de 'normale' SIDStation.. maar ook hierover zijn nog geen details beschikbaar.

Origineel bericht geplaatst door de tuinkabouter van Craz.

Last edited by a moderator:
Schieten we lekker veel mee op met deze info, Elektron! Is het een sport geworden, dat 'teasen' ofzo?
Ach, het zal wel weer een overpriced ding zijn dat de halve wereld wil hebben... :duivels:

Arv

Natuurlijk zal het DSF promotie team uitgebreid verslag doen! ;)

Dat van die laatste sidstations is wel vette onzin zeg.
Alleen omdat het de laatsten zijn met nummertje zijn ze speciaal.
Dachtuhtnie!

Over SIDstations gesproken.. Ik hoor in producties bijna nooit een SID langskomen.... :confused: Dus ik denk dat het niet zo een hype is als ze ons zelf doen geloven..

Arv

Origineel geplaatst door Arveyman
Over SIDstations gesproken.. Ik hoor in producties bijna nooit een SID langskomen.... :confused: Dus ik denk dat het niet zo een hype is als ze ons zelf doen geloven..

Arv

Je kan ook vrij goed als 'gewone' synth gebruiken (dus zonder de arps en tables). Dan klinkt ie echt niet zo veel anders als een andere (analoge) synth.

Het ding gaat is een synthesizer-achtig-iets, namelijk de MonoMachine, check www.monomachine.com

Monomachine sfx-6

Multiple synthesis and fx synthesizer
Uniquw parameter sequencer control
Multitrig massive mono action
Dual dsp system (blablabla, knal er dan 1 grote op)
Flexible sound algorithm tool-box

Weer lekker vaag allemaal, maar het is weer wat meer :D

Ziet er grappig uit zo in de verte.

Waarschijnlijk dus een monofone synth met X0X stepsequecer die via midi zowel intern als extern aan vanalles en nog wat kan worden gehangen.

Vrees voor het prijskaartje....

Ik zeg € 1999,00

Place your bets! :peukie:

kben benieuwd, zowel de sidstation en machindrum zijn kei goeie produkten, hoewel ze wel erg duur zijn. kheb hoge verwachtingen van ze.

[off topic]
eej, kunnen jullie ook niet op de site komen van elektron? zowel www.sidstation.com en www.machindrum.com werken bij mij niet. echt heel vreemd, op school werkte ze wel. zou een van jullie hun kunnen pingen en het ip adres ff geven, misschien dat de dns server van chello een beetje gaar is
[off topic]

ELEKTRON

ELEKTRON

Zo ver ik te weten gekomen ben word het iets in de trand van een sampler , wie weet, ze zijn bij elektron qualitatief erg goed!!:kroon:

die sites van elektron doen het bij mij ook niet, zelfde als meerdere mensen bij chello , iig heel vreemd hoor!

Bij mij werkt het wel, ook chello :D

damn! had gehoopt dat ze een RS7000/MC909 killer gingen bouwen! maar dit is ook vet ;)

maar monomachine klinkt me in de oren als een monosynth..dat zou jammer zijn vinnik als er echt goede synth-algos inzitten

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
damn! had gehoopt dat ze een RS7000/MC909 killer gingen bouwen! maar dit is ook vet ;)

maar monomachine klinkt me in de oren als een monosynth..dat zou jammer zijn vinnik als er echt goede synth-algos inzitten

Olaf

ik denk dat het een alles in 1 synth wordt.

Back