Technics WSA-1

Hega

Stamgast
Wie heeft eigenlijk ervaringen met de Technics WSA-1?
En wat wordt nou eigenlijk bedoeld met Acoustic modeling?
Afgezien van de positieve verhalen, recensies etc lijkt er niet zo heel veel bekend te zijn over deze synth.
Wellicht komt het ook omdat Technics eigenlijk geen synths meer produceert, wat wel erg jammer is.

Zelf heb ik deze synth al een tijdje en de klanken van deze synth vind ik erg mooi.
Toch heb ik er tot dusver nog niet zo heel veel mee gedaan.
Om even een redelijk lang verhaal kort te houden;
Het is eigenlijk mijn zoveelste synth in jaren, aangezien ik al reeds verschillende andere synths heb gehad zoals de Korg Triton Extreme, Yamaha Motif(6), Roland Fantom XA en nog veel meer.
Naar mijn gevoel heb ik met de Yamaha Motif de beste ervaringen gehad, qua nummers maken.
Maar de Korg Triton Extreme en Roland Fantom vond ik qua klanken weer veel beter (vooral met vocals etc).
Maar om even weer terug te komen bij de WSA-1.
Opzicht zou ik er meer mee aan de slag willen, maar het komt er gewoon momenteel niet echt van (ook door alle andere interesses en bijkomstigheden etc).
Daardoor heb ik nog weinig kunnen ervaren hoe deze 'mysterieuze' WSA-1 nou echt in elkaar steekt.

Hmmm; niemand die ervaring heeft met de Technics WSA-1?
Verbaasd me toch wel, ook gezien het aantal recensies over deze synth (oa op harmonycentral).
Zelf vind ik het een schitterende synth, alleen heb ik vele opties nog niet echt zozeer gebruikt.
Zal een verder gaan zoeken, maar het zou leuk zijn als er nog eens een reactie hierover zou gaan komen :eureka:

Ik ben al jaren in het bezit van de technics.
Heeft wel een eigen(zinnige) sound to it.
Ziet er misschien uit als een orgel keyboard maar is toch
Echt een synth :)
Gebruik hem voornaamelijk voor pads en scape achtigge dingen.
Er zit ook behoorlijk wat laag in de synth valt me op.

Programeren van de synth is leuk en goed te doen voor een synth met deze
Vorm van synthese.

Back