Effect wat onstaat namaken..?

ropstah

Professioneel amateur
Hey,

ik heb een stukje gitaar waar ik lading effecten overheen heb gegooid. Nu heb ik met een equalizer een ritme naar boven gehaald met een soort ploppend geluid...

Het bijgevoegde fragmentje geeft ook met een drum aan waar het geluidje zit. Hoort iemand dit ook (echt dat specifieke plopje)??

Dat wil ik graag 'in hoge kwaliteit' namaken ergens mee, maar ik weet niet waar ik moet beginnen... (hoge kwaliteit -> lees: helderder maken ofzo?)

Attachments

• voorbeeld.mp3
    469,8 KB · Bekeken: 101
Ik ook niet echt. Misschien even alleen dat stukje eruitknippen?

Ja het is ook niet echt een plopje, het is meer het effect wat nagalmt door de gitaar... Ik heb de 1e en 3e maat met een hihat meegespeeld met het effectje.... (totaal 4 maten...)

Wat het waarschijnlijk is, is dat ik het geluid wat ik WIL horen als plopje hoor :-)

Probeer eens hardop te zoenen, maar zonder je lippen op elkaar te doen (je tong net onder achter tegen je voortanden, en dan vacuum naar binnen trekken... => niet klokken, je tong moet losspringen van je gehemelte, niet zoals bij klokken over je gehemelte naar binnen 'rollen'.)

Dan ontstaat er een soort ploppend geluid. Als je dit nou meedoet op het ritme van de hihat, en met de 'melodie' (ahum) van het effect wat je hoort, dan krijg je een beetje wat ik wil... (sorry geen mic)

Shiit wie dit ook begrijpt :-)

Het geluid wat daar het beste voor in de buurt komt is volgens mij de rimshot van de TR-808.

(Denk ik dan, he, m'n collega's zitten me nu even raar aan te kijken)

Thanx! Ik ga het nu proberen, ik dacht al dat het gewoon iets van percussie moest zijn!!

Kan je ook zo voorspellen aan welk knopje ik moet draaien om het meer te laten ploppen? Of durf je je collega's dan helemaal niet meer aan te kijken?

Je bedoelt eigenlijk het geluid wat aan de (bij mij rechter kant) als effect is? Klinkt mij als een soort heimachine of hameren op een steen.
Misschien is een woodblock met een filter ook wel een optie!

Ja een woodblock zou ook kunnen, ik ga even kijken hoe dat klinkt!

De rimshot kan ik alleen spelen met ADM, daar kan ik niet zoveel mee... maar het klinkt al wel zelfs alleen als monotone rimshot

Het is gelukt met een rimshot in battery (daar kan ik hem ook nog lekker tunen) en een filter.

Thanks!

Back