Computerapparatuur op marktplaatsgedeelte

Swokki was wel erg hardnekkig, ik kon er wel om lachen maar het was wat onhandig. Deze discussie hadden we al lang achter de rug moeten hebben. Volgens mij is de marktplaats er voor de kopers en verkopers en niet voor de mods. En volgens mij is iedereen wel voor een wat redelijker beleid wat DAW's aangaat. Alle academische verhandelingen ten spijt, en zelfs ondanks de ijzersterke(!) juridische kwinkslag van SF's eigen hoofdkoala de eerste :)

Ach ik volg deze discussie ook met een knipoog hoor ;)
Met alle respect hebben onze heren mods wel voor hetere vuren gestaan in ons alsmaar uitdijende synthforum empirium :duivels:

Heel vervelend voor Swokki dat wel.

I rest my case :smeris:

Maar eigenlijk zouden dan ook samplers niet in aanmerking komen voor de MP.
Ik bedoel je record wat en het speelt weer af. Kan een cassettedeck ook. Dus samplers ook weg.:kont:

Hoi iedereen, ik was misschien wel wat hardnekkig maar dat was puur omdat ik niet begreep waar het over ging. Ik schrijf dit nu op mijn laptop terwijl hier naast me een (in mijn ogen) Pro Tools workstation staat en ik zie dat gewoon zo en niet anders. Net zoals zo'n Open Labs Neko, maar dan niet in een plastic doos en met een groter scherm. "Modulair" zeg maar.

Attachments

• 548910.jpg.jpeg
    548910.jpg.jpeg
    38,4 KB · Bekeken: 123
Wielen mag je blijkbaar wel verkopen hier op Synthforum, mij niet gelaten hoor.

NOg een punt van aandacht: mensen die 5 posts maken voor 5 verschillende synths ipv in één post, en dan ook nog na 1 uur overal 1 foto erbij plaatsen...
dat is straks allemaal voorbij als het op de andere manier gaat :D
nu denkt de verkoper iedere keer te moeten schoppen wat ook begrijpelijk is omdat de potentiele koper tussen alle andere rotzooi (de niet-verkoop-threads) door moet zoeken maar als het gewoon middels een aparte sectie gaat zijn er heel veel problemen meteen opgelost.

- veplichte velden in het formulier zodat belangrijke zaken niet vergeten worden
- elke ad zal er netjes en uniform uitzien (dus ook een standaard opmaak)
- schoppen hoeft en kan dan niet meer (een foto toevoegen zal dus geen "schop" meer veroorzaken)
- mods hoeven niet meer "richtprijs vermelden" en "niet meer dan x per y dagen schopen" te blaten
- potentiele kopers kunnen lekker snel, overzichtelijk en makkelijk zoeken
- als iets verkocht is kan de verkoper de boel zelf sluiten en zal de ad eventueel in een archief worden geplaatst (zodat gesloten advo's niet meer tussen de actieve rondzwabberen)

enz...

een win, win en win situatie...

Laatst gewijzigd:
nu denkt de verkoper iedere keer te moeten schoppen wat ook begrijpelijk is omdat de potentiele koper tussen alle andere rotzooi (de niet-verkoop-threads) door moet zoeken maar als het gewoon middels een aparte sectie gaat zijn er heel veel problemen meteen opgelost.

- veplichte velden in het formulier zodat belangrijke zaken niet vergeten worden
- schoppen hoeft en kan dan niet meer (een foto toevoegen zal dus geen "schop" meer veroorzaken)
- mods hoeven niet meer "richtprijs vermelden" en "niet meer dan x per y dagen schopen" te blaten
- als iets verkocht is kan de verkoper de boel zelf sluiten en zal de ad eventueel in een archief worden geplaatst (zodat gesloten advo's niet meer tussen de actieve rondzwabberen)

enz...

Helemaal mee eens! Ik weet niet of de implementatie zo makkelijk is, maar er lopen vast wel zat PHP-proggers rond hier...

ontopic: ik ben er wel mee eens dat de PC (en Mac), en onderdelen daarvan, best een wat prominentere plek op de Marktplaats van dit forum mogen hebben. Ter eerste omdat 99% van de mensen hier wel een PC als onderdeel van hun set-up heeft staan, ten tweede omdat het samenstellen van een PC voor muziektoepassingen vrij kritisch is en stuk kan lopen op een fout gekozen chipset op een mobo (bijv voor FireWire essentieel). Dus als iemand een goed werkend systeem wil verkopen, laat hem dat toch lekker doen. En of daar software bij zit of niet vind ik niet eens zo boeiend...

Kijk, het moet natuurlijk geen Tweakers.net worden hier (daar staat trouwens vooral oude meuk en gepimpte game-bakken te koop), maar om het Swokki voorbeeld ff aan te halen: ik vind dat dat soort spul op het DSF een etalage verdient. My 2ct...

Ik vind dat eigenlijk best een goed idee, laten we enkel pc's toelaten met houten zijkantjes?
wat ik nutuulk bedoel is:

Speak & Spell
Q: in hoeverre is een S&S bedoeld als synth?

PC
Q: in hoeverre is een PC bedoeld als synth?

welke is meer bedoeld als synth en waarom mag 1 van deze 2 dan niet worden aangeboden?

Toch nog maar even een reactie van die evil-moderator die het waagt iemand aan te spreken op het niet naleven van de voorwaarden waaronder gebruik gemaakt kan worden het marktplaatsdeel op dit forum.

Binnen het moderatorteam hebben we het nog eens gehad over het wel of niet toestaan van de verkoop van PC's/ Mac's in het marktplaatsforum en zijn we (wederom) tot de conclusie gekomen dat niet toe te staan. Atari's/ C64 zien we als een uitzondering. Oudere computers zoals een Atari ST en Commodore zijn voornamelijk nog interessant voor muzikanten vanwege onder meer de goede MIDI-timing (Atari) en de SID-chip (Commodore). Deze apparatuur is niet bepaald handelswaardig en is meer nostalgisch interessant.

De huidige generatie computers daarentegen is veel meer voorradig, wordt vaak te koop aangeboden (tweedehandssites en dergelijke) en is daarnaast ook populaire waar voor handelaren om aan te bieden. Met andere woorden: voor computerspul is al genoeg plek op het web om het te kunnen verkopen, daar hoeft het synthforum niet in te voorzien. Wanneer wij het aanbieden van Mac's en PC's gaan toestaan, opent dat de deur voor handelaren of mensen die enkel geïnteresseerd zijn in het verkopen van hun PC/Mac en niet in onze 'core-business', namelijk het discussiëren over synthesizers en aanverwante apparatuur. Dat willen we graag vookomen

In deze thread wordt gesteld dat het kinderachtig is en wel een kleuterschool lijkt, wanneer de marktplaatsvoorwaarden gehanteerd worden. Ik vind het jammer dat er zo over gepraat wordt. Als moderator vraag ik altijd eerst vriendelijk of iemand zich aub aan de marktplaats-regels wil houden en grijp ik pas naar een "kinderachtig" middel als een berisping als men willens en wetens, ondanks een vriendelijk verzoek mijnerzijds en ondanks gedane toezeggingen het toch nodig vindt om wederom e.e.a. aan zijn laars te lappen.

Toch nog maar even een reactie van die evil-moderator die het waagt iemand aan te spreken op het niet naleven van de voorwaarden waaronder gebruik gemaakt kan worden het marktplaatsdeel op dit forum.

Binnen het moderatorteam hebben we het nog eens gehad over het wel of niet toestaan van de verkoop van PC's/ Mac's in het marktplaatsforum en zijn we (wederom) tot de conclusie gekomen dat niet toe te staan. Atari's/ C64 zien we als een uitzondering. Oudere computers zoals een Atari ST en Commodore zijn voornamelijk nog interessant voor muzikanten vanwege onder meer de goede MIDI-timing (Atari) en de SID-chip (Commodore). Deze apparatuur is niet bepaald handelswaardig en is meer nostalgisch interessant.

De huidige generatie computers daarentegen is veel meer voorradig, wordt vaak te koop aangeboden (tweedehandssites en dergelijke) en is daarnaast ook populaire waar voor handelaren om aan te bieden. Met andere woorden: voor computerspul is al genoeg plek op het web om het te kunnen verkopen, daar hoeft het synthforum niet in te voorzien. Wanneer wij het aanbieden van Mac's en PC's gaan toestaan, opent dat de deur voor handelaren of mensen die enkel geïnteresseerd zijn in het verkopen van hun PC/Mac en niet in onze 'core-business', namelijk het discussiëren over synthesizers en aanverwante apparatuur. Dat willen we graag vookomen

In deze thread wordt gesteld dat het kinderachtig is en wel een kleuterschool lijkt, wanneer de marktplaatsvoorwaarden gehanteerd worden. Ik vind het jammer dat er zo over gepraat wordt. Als moderator vraag ik altijd eerst vriendelijk of iemand zich aub aan de marktplaats-regels wil houden en grijp ik pas naar een "kinderachtig" middel als een berisping als men willens en wetens, ondanks een vriendelijk verzoek mijnerzijds en ondanks gedane toezeggingen het toch nodig vindt om wederom e.e.a. aan zijn laars te lappen.

Duidelijk.

enz...

:halleluja

lijkt me een perrrrimaa oplossing.

En waar je ook over zou kunnen nadenken, een (niet) verplicht veld aan wie het verkocht is. Misschien zelfs alleen zichtbaar voor de topicstarter (of verkoop draad starter ofzo). In de loop der jaren verkoop/koop je toch aardig wat, het zou aardig zijn om de mogelijkheid te kunnen geven om zo te 'onthouden' aan wie je iets hebt verkocht.
Zo kom ik nl nog wel eens handleiding oid tegen die ik graag zou willen geven aan degene aan wie ik wat verkocht hebt, maar nu kan ik vaak niet meer achterhalen wie dat was aangezien PB's opslagruimte ook vrij beperkt is hier.

(een ander voordeel trouwens van verplichte velden is dat het zoeken als het goed is ook makkelijker wordt, tenminste als je de velden fabrikant (roland etc) en typenr (303 etc) dan verplicht laat invullen.

ontopic: ik ben er wel mee eens dat de PC (en Mac), en onderdelen daarvan, best een wat prominentere plek op de Marktplaats van dit forum mogen hebben. Ter eerste omdat 99% van de mensen hier wel een PC als onderdeel van hun set-up heeft staan, ten tweede omdat het samenstellen van een PC voor muziektoepassingen vrij kritisch is en stuk kan lopen op een fout gekozen chipset op een mobo (bijv voor FireWire essentieel). Dus als iemand een goed werkend systeem wil verkopen, laat hem dat toch lekker doen. En of daar software bij zit of niet vind ik niet eens zo boeiend...

Maar daar heb je toch computernerd8> forum voor? En wat hazes zei over handelaren kon ik me ook wel in vinden.

En waar je ook over zou kunnen nadenken...
jeuz... dat gaat wel heel ver door in het detail :D

ok PC mogen dus niet (begrijpelijk nu)... maar alsof er niet word gehandeld als het gaat over bepaalde C64 onderdelen... idd, de SID-chip dus... 1 zo'n kreng brengt soms wel 3x zoveel op dan een complete C64...

Ik had nog een doomsday device te koop, maar die moest ik er ook vanaf halen...

mja ik snap het van beide kanten wel...maar een pc/mac/amiga vol met audiokaarten etc dat zou van mij gewoon mogen...

en BTW dat atari zo strak loopt etc en daarom wel mag, tja dat vind ik wel een beetje bullshit hoor..Je hebt er zeker zelf een? (@ modteam)

Gaan we dan ook SW synths weren omdat ie kut klinken? (ik hoop het wel, niets is zo sneu als een 2e hands niet bestaande synth te moeten verkopen/kopen)

Back