Hoe leuk vindt jij het SF?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Die is nl erg omgeslagen.......en ik stelde toch maar een simpele vraag.

Hoe leuk vind je het SF? Nou dat hebben we geweten. Ik hou invervolg maar me bek dicht.:bekdicht::):frons::luv:

:D Wat had je dan verwacht? Bijna elke "algemene" thread loopt uit de hand vaak de laatste tijd.. Je had net zo goed kunnen vragen:
Welke trance is beter: met hardware of met software?

... enfin, ik neem er nog 1: :baco:

het gaat niet om de mogelijkheden maar om het apparaat zelf, een PC is geen muziekinstrument

http://www.discogs.com/Ad-Visser-Amsterdam-Computer-Ensemble-Hi-Tec-Classics/release/1707947

Hihi

Veel pioniers in de electronische muziek hebben met gebruik van computers hoogwaardige muziek gemaakt die zonder nooit gemaakt had kunnen worden.
SID C64 tunes. Wat met fairlights/synclaviers is gemaakt bijv. De diverse trackers op Amiga. En later met MAX/MSP.
Waarschijnlijk zal je met je beperkte visie daar niet aan willen maar de voorbeelden zijn overweldigend en deze ontkennen is niet echt geloofwaardig.

Daarbij komt dat veel moderne soundcards in combinatie met een PC minimaal evenveel - zo niet nog veel meer - mogelijkheden bieden als een stuk externe "muziek" hardware.

En effe voor de oldsk00l volledigheid:

de C64 homekepjoeter werd mede wereldberoemd door zijn SID chip inderdaad. Dat is een voor die tijd revolutionair stukkie hardware ontworpen door de meneer achter Ensoniq waarin 3 volledige synthesizer voices zijn opgenomen. Een complete synth in een oude bruine brooddoos dus. Als je nagaat dat mensen als Timbaland tegenwoordig SIDstations en andere meuk gebruiken die diezelfde chip (nog steeds) gebruiken of emuleren, dan kun je - vind ik - eigenlijk wel stellen dat een PC of kepjoeter net zo goed een muziekinstrument is. Er zitten toetsen aan. Er blaast lucht doorheen. Er komt geluid uit. Dus het is minimaal een harmonica :D

Knappe jongen overigens die een moderne VA synth zonder BIOS/systeemsoftware kan gebruiken. Als die software er niet in zit, is het dan nog steeds een muziekinstrument? of gewoon een stuk plastic dat alleen boem doet als je m laat vallen of er op slaat? Nou ja, dan is het misschien nog een drumstel dus hehehe

Knoppen voor niet-nerds[/QUOTE]
ze zit onder de blauwe plekken !, zit hier enige dwang achter misschien.

ps tav odel, heeft waarschijnlijk een o-tje teveel aangeslagen

op het moment dat je iets gebruikt om muziek me te maken wordt het een muziekinstrument lijkt me

Ontzettend Dikke Elka (of Oberheim) Lowpass...

jwt...
attachment.php

Attachments

• mooglichtje.jpg
    mooglichtje.jpg
    59,2 KB · Bekeken: 94
Laatst gewijzigd:
3421460188_10ae366db8.jpg

Iedereen staat overal voor open en er is geen hokjesgeest gelukkig

Attachments

• mind.jpg
    mind.jpg
    397,2 KB · Bekeken: 92
moeten we onze zwitserse broeders niet benaderen voor een internationale community

synth_treffen07.jpg

Zo zag het er in Ede ook ongeveer uit 2 jaar geleden.

Al heb ik daar niemand met een leren broek gezien geloof ik.

Ik weet niet waar dit was, maar het ziet er wel RETEGEZELLIG uit:
12.jpg

Nou niet om het een of het ander, en ik ben zelf ook niet moeders mooiste, maar is het nu écht zo dat synthnerds lelijker zijn dan de meeste andere beoefenaars van niche-hobbies, of lijkt het alleen maar zo? Op de Musik Messe vond ik het aantal lichamelijk onverzorgde, onwelriekende en licht autistisch uitziende bezoekers ook aan de hoge kant.

he bah dat begint gelijk met een katteplaatje :P (das tog geen synth)

of modden ze die een beetje?

2355696504_8773cd25de.jpg

ik vind die mix tussen nonsens en klinklare onzin hier op SF wel grappig

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back