Muzikale dip

Javascript

Amsterdam West
Ik weet niet wat er met mij is de laatste tijd..Maar ik heb geen puf meer om muziek te maken.....totaal ongeinspireerd bezig als ik net aan de slag wil.
al 1.5 maand helemaal geen beat meer uit mn hardware getoverd.

ik heb jaren lang zeker 3/4 beats per week gemaakt.

wie heeft er wel 's in zo'n dip gezeten?

nu ga ik mijn setup weer opnieuw indelen en dan ga ik eens kijken wat er weer uit gaat komen
Idd, dat is lekker verfrissend!
Ik gooi de boel hier elk halfjaar wel een keer om.
Lekker even stof vrij maken enzo, opnieuw aansluiten met
andere routings enzo, lekker!!

Keeps me going for sure!

Laatste remedie, Koop iets nieuws erbij.
Doen wijven ook ;)

waarom gebeurt t is de vraag
vind je jezelf niet goed genoeg
leg je de lat te hoog
is je ruimte niet inspirerend
ben je altijd moe als je gaat knallen
blow je te veel:D.. etc etc

De meeste mensen hebben een vrij vast ritme in hun leven. Altijd rond dezelfde tijd opstaan, aan dezelfde tafel ontbijten, naar dezelfde school / werkomgeving. Gebeuren er weinig dingen die afwijken van deze standaard dan verdwijnen op den duur de prikkels die je fantasie en inspiratie een boost geven. Het kan helpen om bewust nieuwe omgevingen op te zoeken. Het kan natuurlijk ook zijn dat je niet helemaal lekker in je vel zit, wat gespannen bent en daardoor niet bij je gevoel kan komen. Inspiratie is immers vaak iets wat met sfeer en gevoel te maken heeft. Ik zou sowieso niet proberen om jezelf te dwingen om beats te maken, dat werkt alleen maar averechts. Zoek eerder nieuwe inspiratiebronnen en wacht gewoon rustig af tot je handen weer beginnen te jeuken.
succes!

Probeer eens een kut nummer....kan best bevrijdend en inspirerend werken.

Mja ik heb altijd de meest fantastische muzikale ingevingen onder de douche, maar tegen de tijd dat ik in mijn studiootje zit zijn die weer verdwenen en komen er alleen maar halve patterns uit. Ik heb al eens serieus overwogen om de boel in plastic in te pakken en in de badkamer te zetten maar dat was niet echt een optie. Dan maar een douchekop en tegels op zolder ofzo? :D

Mijn inspiratie is voorlopig ook verdwenen; heb net keihard m'n kop gestoren tegen een dakbalk op zolder; je weet wel zo'n beuk waardoor je meteen een soort bloedsmaak achter in je keel proeft.

Die tip van Lynxxx is trouwens ook wel goed. De douche werkt bij mij ook altijd inspirerend. Wie weet vangt je onderbewustzijn allerlei random combinaties op van vallende waterdruppels die zo af en toe bij toeval de meest geniale melodische of ritmische ideeën veroorzaken. Warm water op je brein, da's pas fijn!

Op de fiets naar school kreeg ik vroeger allerlei patterns in m'n hoofd.
Naar huis was ik zo gaar dat ik niks anders kon dan zorgen dat ik veilig thuis kwam :D

Tegenwoordig gewoon zitten en aankloten, als er niks gebeurt kan je altijd nog "administratie werkzaamheden" doen zoals samples knippen, opnieuw indelen, backups maken, kabeltjes solderen en internet/films afzoeken naar samples.

periodes van totale muzikale bloedarmoede zijn redelijk gewoon, vaak het gevolg van sleur, en weinig muzikale impulsen.
dan kan je beter even iets anders gaan doen, wel eventuele instrument techniek blijven oefenen.
en idd, een ander stuk muziek speelgoed, of andere studio , kan zeer inspirerend werken
groeten,
jeroen

... gooi inderdaad je gear, je manier van werken, of je standaardpatronen eens door elkaar,... dat kan helpen.

... als je af en toe niet eens iets verfrissend nieuws uit je inspiratie kan toveren of neerzetten , waar jijzelf opgetogen en tevreden over bent, val je gewoon in je eigen saaie muzikale vergeetput.

.. een schilder die niet af en toe een mooi schilderij kan afwerken, geeft het meestal ook wel op na een tijd (die wordt dan misschien weer muzikant).

... voldoening inspireert, ... en motiveert

Wat ook werkt is je setup te minimaliseren en dan daarmee gewoon wat proberen. Soms helpt het ook wel eens om dan gewoon je setup even ergens anders te gebruiken. Voorbeeldje; stel je hebt een aantal synths, waarvan bijvoorbeeld een DX200. Dan neem je de DX200 en ga lekker op de bank zitten en een beetje aanklooien, of zomers in de tuin/balkon. Misschien maakt dit je wel creatief.

Als ik zelf erg druk ben, dan komt er bij mij ook weinig uit...soms moet je dat gewoon accepteren. Betere tijden wachten op je!

Probeer eens een kut nummer....kan best bevrijdend en inspirerend werken.
Inderdaad, gewoon met je apparatuur bezig gaan met als doel een kutnummer maken, want dat lukt altijd en als het dan toch nog iets lijkt te worden kun je het altijd alsnog verder uitwerken tot iets 'fatsoenlijks'.

Thx voor de tips!!! van het weekend were geprobeerd de draad op te pakken. Studio volledig herinricht....
ik kan niet meer wachten om aan de slag te gaan....misschien moet ik zelfs een paar dagen vrij nemen...ben zo druk de laatste tijd met mn nieuwe baan

tja...wat mij heeft geholpen, is muzieklaptop in de woonkamer neerpleuren met kopfoon. Da's lekker laagdrempelig om even lekker te klooien.
En mijn mooie design studio betreed ik bijna nooit...ergens zonde, maar t gaat om de muziek.

Ik weet niet wat er met mij is de laatste tijd..Maar ik heb geen puf meer om muziek te maken.....totaal ongeinspireerd bezig als ik net aan de slag wil.
al 1.5 maand helemaal geen beat meer uit mn hardware getoverd.

ik heb jaren lang zeker 3/4 beats per week gemaakt.

wie heeft er wel 's in zo'n dip gezeten?

ik zie ook niet echt spannende hardware in je gearlist moet ik zeggen...
heb je geen knoppensynth om lekker stand alone mee te stoeien?

ik zie ook niet echt spannende hardware in je gearlist moet ik zeggen...
heb je geen knoppensynth om lekker stand alone mee te stoeien?

Een MPC2KXL i.c.m. een draaitafel + vinyl én white widow kan een bijzonder creatieve inslag hebben :dj::peukie::D

Ik heb eigenlijk nooit een muzikale dip. Alle geluiden die ik hoor wordt binnen tiende van seconde geänaliseerd en geconcludeerd dat je daar best muziek(fijn die ADHD) mee kan maken. Vaak schrijf ik het op(om in de toekomst) te gebruiken. Of ik bewaar het materiaal wat een leuk geluid kan maken. Ik heb een doos glas, een porcelijnen stortbak, knisper plastic en weet ik niet wat in mijn schuur staan voor mijn project: Onkunde.

Back